Friday, January 21, 2011

"I orchestrate my mornings to the tune of coffee"

Please scroll down for English




Naslov današnjeg posta citat je nepoznatog autora i vjerojatno ste pretpostavili da se radi o keksima s kavom. Kava, čokolada, bademi. Ako volite kavu u desertima, teško ćete odoljeti ovim čokoladnim poljupcima.

Jeste li i vi ljubitelj kave? Ja si ne mogu zamisliti dan bez kave. Jedne, druge, treće. Prije nekoliko godina kultura ispijanja kave nije me posebno zanimala, tu i tamo bih s društvom otišla na kavu, a i tada sam ju pila sa puno mlijeka i šećera. Zapravo sam pila mlijeko sa šećerom i kavom, a ne kavu s mlijekom i šećerom. S vremenom su se neke moje navike izmjenile i počela sam cijeniti kavu kao takvu. Danas ju volim jaku i crnu, s malo mlijeka i šećera (iako ju kod kuće pijem s bagremovim medom umjesto šećera). Imam i svoju najdražu vrstu kave, najdražu šalicu iz koje ju svakodnevno ispijam i najdraže vrijeme za uživanje u njoj. Definitivno jutro. Mirna i tiha jutra, moja šalica kave i ja, kompjutor s hrpom otvorenih najdražih blogova-moj jutarnji prozor u svijet i uvod u dan.
Kao pasionirani kavoljubac, volim ju i u desertima. Poznajem mnogo ljudi koji vole piti kavu, ali ne vole ju osjetiti u kolačima. Ja nisam jedan od njih :) Ovaj recept je iz knjige Best-ever cookie book autorice Hilaire Walden. U originalu se zovu Mocha Viennese Swirls. Ako volite čokoladne kekse i kavu u slatkišima, ovo je recept za vas. Najbolji su kad odstoje koji dan. Nisu preslatki pa ako volite slađe, slobodno dodajte malo više šećera.

Čokoladni poljupci s kavom
  • 200 g brašna
  • 50 g gustina
  • 200 g maslaca
  • 50 g šećera u prahu
  • 1 vanilin šećer
  • 115 g + 135 g mliječne čokolade
  • 2 žlice skuhane crne kave
  • cca 20 komada oguljenih badema
1. Pećnicu zagrijte na 190 Celsiusa.
2. Rastopite u mikrovalnoj, na pari ili najslabijoj vatri 115 g čokolade, ostatak sačuvajte za kasnije. Maslac dobro izmiksajte s vanilin šećerom i šećerom u prahu, dodajte rastopljenu čokoladu i kavu.
3. Prosijte brašno pomiješano s gustinom i praškom za pecivo pa postepeno pridodajte čokoladnoj smjesi. Sve dobro sjedinite. Ovime napunite ukrasnu špricu i istiskujte keksiće u kružnom obliku na veliki pleh, na papir za pečenje. Ako ih malo teže istiskujete, pridodajte koju žlicu mlijeka smjesi kako bi vam bilo lakše. Na sredinu svakog keksa stavite po 1 oguljeni badem.
4. Pecite ih 15 min.
5. Ostatak čokolade (135 g) rastopite pa u nju umočite dno svakog keksa. Ja sam pola umakala, pola nisam, a ovaj korak možete i izostaviti.

Mocha Viennese Swirls
The title of this post comes from an unknown author and faithfully describes my mornings. These are chocolate cookies with coffee and almonds.
Are you a coffee lover? I for sure am. I cannot imagine days without coffee. A few years ago, coffee didn't mean a lot to me. I used to go to my favorite cafe to drink coffee, but with plenty of milk and sugar. I was actually drinking milk with sugar and coffee, not coffee with sugar and milk. Step by step, I became a passionate coffee lover. Today, I like it strong, with just a bit of milk and sugar. Sometimes I prefer honey over sugar. I have my favorite type, my favorite coffee mug and my favorite time to enjoy it-morning. I orchestrate my mornings to the tune of coffee. Just me, my cup of coffee, my favorite food blogs-ideal kind of morning. Everything else can wait, this ritual needs to be done first :)
I know many people who like coffee but don't like it in desserts. I'm not one of them. This recipe is adapted from Hilaire Walden's book called Best-ever cookie book. These cookies are not to sweet (you can add more sugar if you like).

  • 115 + 135 g plain chocolate
  • 200 g unsalted butter
  • 50 g icing sugar
  • 2 tbsp strong black coffee
  • 200 g plain flour
  • 50 g cornstarch
  • about 20 blanched almonds

1. Preheat oven to 190 degrees Celsius.
2. Melt 115 g chocolate in a bowl over a saucepan of hot water. Cream the butter with the icing sugar until smooth and pale. Beat in melted chocolate and coffee.
3. Sift flour and cornstarch over the mixture. Fold in lightly and evenly.
4. Spoon the mixture into a piping bag fitted with a large star nozzle and pipe about 20 swirls on baking sheet lined with parchment paper. Press almond in the center of each swirl. Bake for about 15 minutes. Leave to cool.
5. Melt the remaining chocolate and dip the base of each swirl to coat. You can omit this step if you want to.
And don't forget: "Coffee makes us severe, and grave, and philosophical."  -Jonathan Swift
:)




8 comments:

  1. Ne pijem kavu, ali ponekad volim pojesti kolač s okusom kave. Super su mi ovi keksići! :)

    ReplyDelete
  2. Moja omiljena šoljica kafe je ona koju delim da dragim, tj. pijemo iz jedne šolje u Costa Coffee Moku massimo. Uvek nas čudno gledaju kad poručimo kako samo jedna kafa. Tada zaista uživamo.
    Svi smo navučeni, a meni je žao što više ne služe sitne kolačiće uz kafu, kao nekada što se ratluk dobijao gratis.
    Volim kolačiće sa kafom!

    ReplyDelete
  3. drago mi je da vam se sviđaju,
    hvala, cure
    Jelena-kod nas povremeno u nekim kafićima posluže keksić uz kavu, ali rijetko...sve rjeđe i meni je isto žao, poseban mi je to gušt :) Ja doma imam najdražu šalicu, a dragi ima svoju, to smo donijeli s jednom putovanja i od tad se zna čija je čija :))

    ReplyDelete
  4. Hello Tamara,

    Thank you for your kind comment on my blog.

    Funnily enough, I am drinking a coffee whilst reading your post and I wish I could help myself to one of your great looking chocolate biscuits. I like your spotty paper packaging to complement your biscuits and you have such a pretty blog!

    Julie www.palatepassport.com

    ReplyDelete
  5. Uf, uf ja sam veliki kavopija, a moja jutra započinju baš kao i tvoja. Šalica kave i šetnja po blogovima. Kako sam često na terenu obavezno vučem laptop sa sobom da bi mogla imati taj ritual i tamo. Često se u piđami povlačim po hotelu u potrazi za jačim wi-fi signalom prije nego se svi probude. :D
    Kavu volim i u kolačima, a u kombinaciji sa čokladom mi je savršena tako da bi mi se ovi keksi jako svidjeli. :)

    ReplyDelete
  6. Palate, thanks you for visiting my blog, I'm glad you like it. This post is very good for reading with a cup of coffee ;) Spotty paper was a gift from y friend of mine, from USA, here in Croatia we unfortunately have quite limited choice of baking goods
    Andrea, potpuno se razumijemo :) Drago mi je da ti se sviđaju keksići

    ReplyDelete
  7. Da, nema ništa bolje od kave ujutro (za mene cappuccino) i blogova (a dodala bih i nečeg slatkog).
    Jako lijepi keksići :)

    ReplyDelete
  8. Eeh, ovo je 2 u 1 doručak :S, uz ovo en treba šalica kave :D Predivni su ti.. ja sam tek nedavno pronašla mamine šprice za tortu, još iz doba Jugolsavije su :DD, i to taman kad sam htjela kupiti ove plastične što se prodaju svugdje

    ReplyDelete