Šnenokle s kardamomom / For the love of vanilla: snowy cardamom vanilla eggs

Please scroll down for English


Neki dan me prijateljica pitala koji mi je najdraži desert. Ovo pitanje je za mene u rangu s onim težima tipa: Koji ti je najdraži bend, muzika, najbolji film. Jednostavno zato što su to kategorije meni vrlo bitne i u kojima zbilja uživam pa samim time imam mnogo toga najdražeg, mnogo toga što volim. Teško je smjestiti nešto na prvo mjesto, pobjednički tron. Liste...e, to mi već bolje ide. S listama mi je lakše.
Ovo su šnenokle, desert moga djetinjstva.




Ja imam mnogo različitih mentalnih kategorija slatkog. U kategoriju "slastice" (dakle nisu to ni keksi, ni napitci, ni kolači, ni torte) spadaju i šnenokle. A u toj kategoriji uvjerljivo stoje na 1. mjestu. Uz djetinjstvo me veže mnogo lijepih sjećanja, jedna od njih su mamine šnenokle. Totalno nepretenciozan i jednostavan desert. Minimalizam u smislu jednog dominantnog okusa-vanilija. Uvijek bih vaniliju izabrala prije čokolade. Ja sam vam taj tip sladokusca. I bijelu čokoladu prije tamne čokolade (nažalost, ali ne mogu si pomoći). Što ne znači da ne volim peći čokoladne kolače, naprotiv, uglavnom volim izrađivati sve vrste kolača. Ali kad se na stranu stave sve prigode i tuđe želje i ostanem samo ja u tišini, sa željom za najdražim domaćim slatkišem, izbor padne na šnenokle. Ono što mi se posebno sviđa kod ovog deserta jest snažan okus vanilije. Samo jedan osnovni okus. Koji neodoljivo podsjeća na djetinjstvo. Ovaj put sam se odlučila malo zaigrati i u kremu od vanilije dodala mrvicu kardamoma. Znate da imam pik na ovaj začin. I mogu vam reći da sam zadovoljna. Obogatio je kremu jednom zanimljivom aromom, a stavila sam ga dovoljno malo da ne preuzme okus. Čak je i D pojeo nekoliko žlica šnenokli, on koji prezire ovaj desert i naziva ga kuhanim jajima i gunđa zbog "ovog bijelog koje mu je prazno i bezveze". Ja redovito glumim odvjetnika šnenoklama i ponavljam kako je to bijelo snijeg od bjelanjaka, uvjeravam ga da je u krivu, ali ne da se...Ovaj put je probao. Nakon prve žlice nije rekao ništa, već sam posegnula za zdjelicom da ju sklonim u frižider, ali je zagrabio drugu žlicu pa treću...pa četvrtu...i tu je ipak stao. Četiri žlice-napredak. Možda je zbilja stvar u kardamomu :) Ja ih najviše volim još tople. Kao i puding, koji mi je puno bolji dok je topao, poput kreme, nego ohlađen.Ponekad ih serviram u čašicama, ali  poseban mi je gušt jesti ih iz jedne velike zdjele, žlicom...Što i nije najpametnije jer sam ih na taj način u stanju pojesti mnogo, dok me ne zaboli trbuh :)

Šnenokle s kardamomom
  • 4 jaja
  • 1 mahuna vanilije
  • 1/4 žličice mljevenog kardamoma
  • 600 ml mlijeka
  • 100 g šećera (odvojite 2 žlice sa strane)
  • po želji: pistacio / lješnjaci za posipanje
1. Ugrijte mlijeko sa mahunom vanilije i kardamomom dok ne provrije. 
2. Za to vrijeme odvojite bjelanjke od žutanjaka. Žutanjke dobro pjenasto izmiksajte sa šećerom. Bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg s prstohvatom soli pa pred kraj dodajte 2 žlice šećera i još malo miksajte.
3. Žlicom zagrabite snijeg i stavljajte u vrelo mlijeko-sad smanjite vatru. Kuhajte oko minutu sa svake strane i vadite šnenokle u čistu posudu. 
4. Kad ste skuhali sve šnenokle, umućenim žutanjcima dodajte malo vrelog mlijeka i izmiksajte pa sve skupa prebacite u ostatak mlijeka i skuhajte vanilin kremu, miješajući kuhačom. Kuhajte nekoliko minuta.
5. U skuhanu kremu stavite šnenokle. Poslužite u zdjelicama/čašicama i po želji ukrasite mljevenim lješnjacima/pistacijama. 


Snowy cardamom vanilla eggs
The other day my friend asked me about my favorite dessert. I don't particularly like that question, because let's face it: I have tried and baked and made a lot of desserts, I love doing this and I have a lot of favorites. It is like asking about my favorite movie or music-two categories so important in my life. Lists I can do, lists are easier. This dessert reminds me of childhood and mom's cooking and in the category of "sweets" (not cakes, nor cookies) it wins.
My mom used to make this all the time and teached me how to make it. It's so unpretencious, simple, yet delicious. I will take vanilla over chocolate any time. I'm that kind of dessert-lover What I particularly like in this one is the dominant flavor of vanilla. Not too much different aromas mixing, just one flavor, my favorite. This time I went a bit crazy and added some cardamom, just a bit. I can tell you it works great with this custard. You know I have a thing for cardamom. Even D, who really doesn't like this dessert and calls it "cooked eggs", admitted it was "good" and ate 4 spoons! That's called progress, my friends. 
  • 4 eggs
  • 600 ml milk
  • 1 vanilla bean, sliced and seeds removed
  • 1/4 tsp ground cardamom
  • 100 g minus 2 tbsp sugar
  • pistacios or hazelnuts-to sprinkle
1. In a pot, bring milk with vanilla seeds and cardamom to boil.
2. In the meantime, whisk egg yolks with sugar (set aside 2 tbsp for later) until foamy and pale.
3. Beat egg whites with a pinch of salt until stiff peaks form. Add 2 tbsp sugar and beat for an extra 1 minute.
4. Take a large spoonful of egg whites and drop it into hot milk. Poach 1 minute on each side and put them in a clean bowl.
5. Take a bit of hot milk and mix it into egg yolks. Add yolks to the rest of the milk and cook until it thickens, stirring with a wooden spoon. When right consistency, remove from heat and add poached egg whites into custard. Let it cool and serve in glasses or bowls. You can sprinkle them with some pistacios or hazelnuts.



14 komentari:

  1. Nisam ljubitelj šnenokli, ali za karadamom bih se mogla žrtvovati :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisam ih odavno jela, nagrnuli su neki novi slatkisi i snenokle su pale u zaborav.
    Svidja mi se kako si ih upakovala :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Niti ja ne volim ovaj desert, ali baš mi je bilo gušt čitati tvoj stav prema određenim slasticama, fotke su prekrasne, dodatak kardamoma fantastična ideja i zanimljivo je to kako smo svi različiti :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Ni ja nisam ljubitelj snenokli ali ova tvoja verzija, obogacena kardamom, mi se cini jako finom. Pravo je cudo kako jedna sitnica moze unaprijediti i poboljsati ukus "stvari" koje volimo ili ne volimo. Ja recimo, nikada nisam volila sutlijas spremljen onako, po osnovnom receptu ali sada sam veliki ljubitelj raznih varijacija tog istog sutlijasa, ali samo sa raznim dodacima :-)
    Imam i ja jedan fini "fensi" recept za snenokle ali nikada doci na red.

    OdgovoriIzbriši
  5. Skoro je Maja imala post o šnenoklama i kako vidim recepte izgleda sam ja jedina koja ih pravi naopačke. Tako pravi moja mama i tako ih pravim ja, a ima neke logike i u mom receptu. Elem, prvo se stavi petit ber izlomljen pa se prelije sa kašikom dve vrelog mleka, onda se belanca spuštaju, pa se sve zalije žutom kremom. Keks postane mekan i upije svu tečnost, a fil sve zapečati. Moraću ponovo da probam i slikam. Htela sam odjaviti recept pre par meseci ali mi se fotke nisu dopale pa sam ostavila za kasnije. Tada sm malo proučavala net i ustanovila da je ovo ČUVENI FRANCUSKI recept. oeufs a la neige ili ile flottante Mož'misliti, čuven! Pa šta nije sve čuveno u svetu a kod nas to svaka mama zna da napravi. Znaju i deca. Slažem se, prelepi desert i uvek izmami osmeh. Svi se obraduju šnenoklama. Nisam sigurna za kardamom. Dobila sam letos iz Sirije kafu sa kardamomom i nije mi se dopala. Možda neki drugu začin ili ja ne zna da ga koristim.

    OdgovoriIzbriši
  6. ja moram priznati da šnenokle nisam nikad jela, meni to nisu kuhali dok sam bila mala, doduše saznala sam za njih iz knjiga i u novije vrijeme blogova, no nikako da se odlučim napraviti ih
    slike su ti stvarno predivne

    OdgovoriIzbriši
  7. Ista stvar je i kod mene s tim pitanjem. Nema šanse da imenujem omiljeni desert, pjesmu, bend, film, knjigu a da ne napišem cijeli traktat. :D

    Mi ovaj desert zovemo paradižot, a jedina je razlika što u zdjelicu na dno još poslažemo neke keksiće. Jako volim ovaj desert i mislim da sam ga s godinama počela više cijeniti nego kad sam bila mala.
    I meni je kardamom jedan od omiljenih začina, trpam ga i u slana i u slatka jela jer me njegov miris i aroma očaravaju. Predivno paše u kremama na bazi jaja i vanilije tako da ovdje mora biti pun pogodak. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. kad sam bila mala uživala sam u paradižotu (jednostavne i brze stvari su nekad najbolje); no, prije par godina sam ga išla sama radit i ispali su mi kuhani bjelanjci, užas. Od tada mu se nisam ni približila
    p.s. lijepe su ti slike s jajima :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala vam na komentarima! Mislim da su šnenokle, a i kardamom baš stvari koje ili volite ili ne volite, nema između.
    Jelena, zanimljiv način s petit keksima, da mi je palo na pamet probala bih, u svakom slučaju zapamtim pa isprobam, sviđa mi se ideja!
    Nama je najslaže staviti sve to skupa u jednu veliku zdjelu pa onda udri žlicom dok ti ne dođe zlo :DDD

    OdgovoriIzbriši
  10. Jelena, slažem se; za ovo znam da slovi kao francuski specijalitet, a ima u biti tako hrpa jela koja se stavljaju na pijedestale u nekim zemljama i slove kao čuveni specijaliteti, a da kod nas zapravo postoje već stotinama godina i oko njih se ne pravi nikakva fama...

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam odrasla na snenoklama, ali sam zapravo htjela komentirati ove fotografije jajeta - jako lijepo

    OdgovoriIzbriši
  12. Znaš li ti da ih nisam jela od djetinjstva šta će reći jedno 30 g a možda je ovo prilika da ih napravim ,sjajno.

    OdgovoriIzbriši