Čokoladni muffini s narančom / You could eat chocolate sometimes...Chocolate orange muffins

Please scroll down for English

"Zašto ti ne bi malo češće jela čokoladu pa pripremala čokoladne kolače?" , upitali su me neki dan isti oni koji obožavaju čokoladu, svjesni da 80 % mojeg kolačarskog repertoara čine kolači s bijelim kremama i voćem. I tako su (za promjenu) nastali ovi muffini.
Kad malo bolje razmislim, nisam dugo pekla niti jela muffine. Radije pečem cupcakes jer podrazumijevaju i kremu te igranje oko ukrašavanja. Muffini nisu toliko zabavni, ali su itekako praktični. Ja ih više volim u slanim varijantama, ali ovi slatki kolačići su brzi i jednostavni za izradu, a pravi užitak za doručak, uza šalicu kave ili čaja. Prigodni i kad vam dođe društvance, omiljeni na zabavama. Kod muffina je važno da prosijete brašno prije dodavanja mokrim sastojcima i da ne miješate previše smjesu, kako bi ispali što lakši i prozračniji. Kombinacije okusa su beskrajne, a ovi su odličan spoj čokolade i naranče. Upravo im komadići naranče u tijestu čuvaju sočnost pa su provjereno izvanredni i idući dan.


                                                           Čokoladni muffini s narančom
                                                                          (za 16 muffina)

  • 115 g maslaca
  • 75 g tamne čokolade
  • 120 g smeđeg šećera
  • 1 jaje
  • 250 ml mlijeka
  • 2 žličice arome vanilije
  • 275 g brašna
  • 1 žličica sode bikarbone
  • 1 naranča
1. Otopite maslac i čokoladu na laganoj vatri.
2. Umutite jaje sa šećerom, aromom vanilije i mlijekom pa dodajte rastopljenu čokoladu s maslacem. Dodajte ribanu koricu jedne naranče.
3. Posebno izmješajte brašno sa sodom bikarbonom. Prosijte u smjesu, lagano ručno izmješajte kuhačom. Nemojte mnogo miješati.
5. Pećnicu ugrijte na 190 Celsiusa. 
4. Naranču ogulite do kraja i izrežite na komadiće pa ih umiješajte u smjesu za muffine. Izlijte smjesu u namašćene kalupiće za muffine (ili obložene košaricama). Pecite 25 min.


"Why wouldn't you eat chocolate more often and make chocolate cakes?", I got asked the other day by my friends...who are well aware that 80 % of my cake-repertoire consists of fruity cakes with white fillings. So I made chocolate orange muffins.
I usually opt for the cupcakes, they are just more fun, but muffins are great and quick solution for parties and casual gatherings with your friends. When making these, it is important to sift the flour before adding it to the wet ingredients, It's also better not to stir the mixture too much, if you have any lumps leave it that way. If you stir it too much, muffins will get heavy and we want them to be as light as possible. At least I like them that way :) These are really soft and moist, even the next day because of orange pieces in the batter. Chocolate and orange are a great pair.

                                                            Chocolate orange muffins
                                                                         (makes 16)

  • 115 g (1/2 cup) butter
  • 75 g (3 oz) chocolate
  • 120 g (5/8 cup) brown sugar
  • 1 egg
  • 250 ml (1 cup) milk or buttermilk
  • 2 tsp vanilla essence
  • 275 g (2 1/2 cups) all purpose flour
  • 1 tsp baking soda
  • 1 orange
1. Melt butter with chopped chocolate on low heat.
2. Grease (or line with paper wraps) muffin tins.
3. Preheat oven to 190 Celsius (375 F).
4. Combine flour with baking soda and sift. In a separate bowl, mix egg with milk (or buttermilk), brown sugar and vanilla essence. Add melted chocolate and butter and zest of 1 orange. Add sifted flour with baking soda. Peal orange and chop into little pieces, add to the batter. 
5. Pour it into  muffin tins and bake for 25 min.



29 komentari:

  1. Prekrasni muffini, a tek fotkeee <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Pa dobro, moraš nekada i ukućanima udovoljiti, a obzirom kakav si maher u kuhinji to i nije teško. Nisam ni ja ljubitelj mafina, doduše volim slane varijante ali nekada nešto tako lagano zaista paše lepo uz belu kafu ili čaj. Mogu se čak i poneti u tašni za užinu.
    Nisam znala ovo oko sejanja brašna i mešanja. Da li to vaši i za slanu varijantu? Pamtim!

    OdgovoriIzbriši
  3. savršeno.. kombinacija čokolade i naranče.. ma taman po mom guštu

    OdgovoriIzbriši
  4. Tamara, muffini su odlični!
    Obožavam muffine, draže mi ih je napraviti nego bilo koji kolač, a savim su praktični kada ti dođe društvo :)
    Izgledaju tako divno i mekano, a fotke su savršene!

    OdgovoriIzbriši
  5. Isn't orange and chocolate just the best combination?! These look great!

    OdgovoriIzbriši
  6. Bas ti hvala! Upravo to mi se jede za veceru! Tnx! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. ma odlični su mi ovi muffins, moja omiljena čokoladna kombinacija je ona s narančom, pamtim recept, i skoro ih danas napravih :-), al' lijenost je prevagnula :/
    E da, nisam niti ja znala za prosijavanje brašna, iako to skoro uvijek napravim u manje više svim receptima :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Kakve slike! Predivno :) A kombinacija cokolade i narandze je uvek dobro dosla :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Spoj čokolade i naranče mi je odličan.

    OdgovoriIzbriši
  10. mmmm moram ovo da probam!:) bravo!:) julietspen.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  11. Za razliku od tebe meni su čokoladni kolači broj 1. Ipak što se muffina tiče slažem se s tobom, bolji su mi slani. Kad sam tek nabavila kalup za njih pekla sam ih manijakalno, valjda to tako bude, a onda su mi malo dosadili. Bez obzira što su jako zahvalni za kombiniranje više mi nisu izazovni.
    Ipak, volim kombinaciju naranče i čokolade tako da sam sigurna bi mi se ovi svidjeli. Krasno su ti ispali, a fotke su zbilja lijepe. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Čokolada i naranča moj najomiljeniji spoj,ne znam tko bi mu odolio...muffini su ti super:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala vam
    Jelena, da, vjerujem da jednako vrijedi i za slanu varijantu! meni osobno dražu, ali moji su poludjeli za ovim čokoladnima :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Volim ovu kombinaciju, izgledaju odlično i baš sočno!

    OdgovoriIzbriši
  15. Vratila sam se poslije nekog vremena i nasla puno lijepih novosti :) Cestitam na angazmanu! I puno hvala na receotu za Havanu.

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga Tamara, hvala na krasnom receptu! Ako imas vremena, pogledaj:
    http://sandrinmlin.blogspot.com/2011/03/cokoladni-mafini.html

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja sam ti veeeeliki ljubitelj mafina. Iako ih velika vecina smatra dosadnim, meni su vjecita inspiracija u mijesanju sastojaka, ukusa, boja....
    A ovi tvoji mufini... mmmmm, skoro da im i miris osjetim :-)
    Krasne slike.

    OdgovoriIzbriši
  18. Joj, Tamarice, kad vidim ovako lijepe slike - osjećam se kao da ih jedem :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala na pohvalama :) Slike su s novim fotoaparatom, mada se osjećam kao totalni neznalica jer jednostavno ne znam baš slikati s njim, moram ga bolje proučiti :)

    OdgovoriIzbriši
  20. prije 2-3 godine muffine sam pekla skoro svaki dan, isprobala sam stvarno puno kombinacija i najdraži su mi sa voćem, no poslije toga su mi postali nekako dosadni i sad ih radim vrlo rijetko, stvarno dok ne znam što drugo ili nemam neke sastojke, ali to je stvarno zadnje što napravim...
    odlične su ti fotke

    OdgovoriIzbriši
  21. hvala ti, nekako slično i kod mene s muffinima, ove slatke muffine sam radila nakon dugo vremena

    OdgovoriIzbriši
  22. Mmmmmm, čokolada, pa još naranče! Nirvana! ;)

    OdgovoriIzbriši
  23. Ovi muffini uzgledaju baš neodoljivo. Kombinacija čokolade i naranče mi je uvijek bila omiljena. Recept je odličan a slikice prekrasne !

    OdgovoriIzbriši
  24. Draga Tamara, iako nije više sezona naranči, radila sam ih jučer. Fini su i mirišljavi. Jedino sam ih radila s agavinim sirupom umjesto šećera, a ne znam nikad procijeniti koliko dozu zamjena za šećer pa su mi ispali premalo slatki

    OdgovoriIzbriši
  25. Pozdrav Iva, drago mi je što si ih probala! Ja sam jedno kratko vrijeme konstantno koristila agavin sirup i imala sam istih "problema" kao i ti. Evo što sam pronašla na nekoj stranici:
    For each cup of white sugar replaced, use 2/3 of a cup of agave and reduce other liquids by 1/4 to 1/3 cup. Nadam se da pomaže, ako trebaš još što, javi :)

    OdgovoriIzbriši