Monikin nougat namaz iz kućne radinosti / Indulge: Homemade nougat spread

Please scroll down for English




Ovu divotu spremljenu kod kuće u kratkom vremenu i još brže pojedenu davno sam isprobala, pa da i to podijelim s vama. Recept je Monikin, sa njezinog bloga Sweet sensation, a ja sam ga svojevremeno bila zapazila i na Coolinarici.
Malo vas toga dijeli od ove fantastične domaće verzije Nutelle. Ako se možda pitate zašto biste sami radili Nutellu kad ju jednostavno možete kupiti i mislite si kako je Nutella samo jedna jedina a domaće kopije nisu dovoljno dobre, pokušat ću vas uvjeriti u suprotno. Zašto? Zato što vam neće uzeti mnogo vremena, zato što je namaz superfin i zato što ćete se ujutro odlično osjećati znajući da doručkujete "Nutellu" koju ste sami napravili :) Ako ništa, probajte barem iz znatiželje. Inače nisam tip koji se voli upuštati u homemade verzije određenih proizvoda, kao što su npr. praline (tu sam, priznajem, pravi ljenivac, radije si kupim Griotte...dva puta sam radila praline kod kuće. Svaki sljedeći put sam ih kupila u trgovini :), ali ovaj namaz mi je drag.
Ja sam u svoj namaz stavila malo manje lješnjaka i izostavila maslac pa dodala 50 ml slatkog vrhnja više, da mu konzistencija bude sličnija Nutelli. Ako želite čvršći namaz, upotrijebite maslac kao u originalnom receptu.  Mi smo ga konzumirali ubrzo nakon pripremanja, namazanog na fini crni kruh. Kombinacija iz snova.


                                                       Nougat namaz iz kućne radinosti
  • 350 ml slatkog vrhnja
  • 2 vanilin šećera
  • 1 mahuna vanilije
  • 150 g prženih oljuštenih lješnjaka
  • 230 g čokolade
  • 2 žlice gorkog kakao praha
1. Lješnjake prepržite i ogulite (ja kupim već oguljene lješnjake pa ih kratko prepržim na tavi) i fino, jako sitno sameljite. Čokoladu natrgajte na komadiće.
2. Slatko vrhnje zagrijte sa vanilin šećerom i sjemenkama mahune vanilije i zagrijavajte do vrenja, dodajte lješnjake i kuhajte 10 min. stalno miješajući. Uklonite s vatre i ispasirajte u multipraktiku kako biste dobili glatku kremu.
3. Kremu ponovo vratite na vatru, dodajte joj maslac, kakao i kockice čokolade, miješajte dok se sve ne sjedini i otopi. Ostavite da se malo u hladi pa ulijte u čistu staklenku i ostavite u hladnjaku preko noći (mi nismo čekali). Od ove količine sastojaka dobit ćete oko 3/4 l namaza.


Why should you make your own nougat spread? Beacuse it's super simple, delicious and you'll feel great simply eating it for breakfast, knowing that it was made by your own hands :)
This is a fantastic recipe from fellow blogger Monika at Sweet sensation.
I'm usually not the one for making homemade versions of certain products, for example Oreo cookies (we've seen many homemade adaptations) or pralines....I'd rather buy myself these. But somehow this spread works for me.


                              Homemade nougat spread (Recipe adapted from here)
                                                (makes about 3/4 l of spread)
  • 350 ml heavy cream
  • 2 bags of vanilla flavored sugar (10g each)
  • 1 vanilla bean pod
  • 150 g of roasted hazelnuts, very finely ground
  • 230 g good quality chocolate, cut into pieces
  • 2 tbsp cocoa powder
1. Pour heavy cream into a saucepan. Add vanilla flavored sugar and vanilla bean seeds. Cook on low heat until it almost boils. Then add hazelnuts, cook for 10 minutes (again very low heat) stirring constantly. Transfer to your food processor and process until you get smooth, creamy mixture.
2. Transfer it back to the saucepan and put on low heat. Add chocolate and cocoa powder, stir until it all melts and becomes smooth.
3. Pour the hot mixture into a sterilized glass jar, close with a lid and refrigerate over night. The next morning, spread it on your favorite slice of bread. You can use it in cakes as well.
Note: I omitted butter and added more heavy cream because I wanted the consistency to be more similar to Nutella. If you want firmer version, add butter as stated in the original recipe.

27 komentari:

  1. Već duže vremena mi recept za domaću nutellu stoji u folderu obavezno isprobati. Ne znam ni sam šta ćekam da je još nisam napravila.Tvoja super izgleda a slikice su apsolutno savršene.

    OdgovoriIzbriši
  2. mmm, i ja sam ga probala, ne volim nutellu, preslatka mi je, tako da mi je ovaj namaz bio fantastičan, ova tvoja verzija bez maslaca mi se jako jako sviđa :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Sviđa mi se tvoja verzija, i ja sam ljubitelj kremastijeg namaza (pa ću ti sigurno ukrast ideju kada ga budem radila):)Nisam isprobala Monikin, ali sam isprobala od Davida Lebovitza i moram reći da je stvarnmo doličan, sličan originalu!

    OdgovoriIzbriši
  4. Sjajan je !!! I ja nameravam ovih dana da napravim ali po malo drugačijem receptu!! :-))

    OdgovoriIzbriši
  5. Delim tvoje misljenje o domacim varijantama proizvoda koje mozes kupiti u radnji, ali moram reci da sam malo popustila po tom pitanju posle pravljenja Ferrero Rocher-a. Bas su k'o original.

    Nutela je stavrno najbolji namaz, ni jedan joj ne moze prici. Samo kod mene to ne traje dugo, teglica nestane za cas:)
    Slikama si me definitivno ubedila da je prvom prilikom isprobam!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uvek mi je bio omiljeni crni deo Cipiripija, koji se pravi kao crno beli krem,što je naša varijanta tih kremića. Sigurno da ovde ne idu aditivi i konzervansi i da je mamama mnogo bolje deci da ovo daju nego kupovnu Nutelu. To svakako pozdravljam. Zamisli Nutelu koja može na polici stajati 2 godine a da se ne pokvari.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo stvarno moram probati,baš primamljivo izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  8. Monikinim receptima i fotografijama se uvijek divim, a ti si ovaj namaz odradila savršeno i vrhunski, što dokazuju ove tvoje sličice koje su baš onakve kakve i trebaju biti - jako primamljive i momentalno aktiviraju žlijezde slinovnice ..a nepce traži slatkoo...:))

    OdgovoriIzbriši
  9. Izgleda tako mazivo i prefino! Odlično!
    Čestitam ti na pobjedi u nagradnoj igri! Kad već ja nisam pobijedila, onda mi je drago da si to baš ti! ;) Nadam se da ćeš nam objaviti post kad stigne nagrada! :))

    OdgovoriIzbriši
  10. Tamara, this really does look delicious. This is my first visit to your blog and I have spent some time browsing through your earlier entries. I really like the food and recipes you share with your readers. I'll definitely be back. I hope you have a great day. Blessings...Mary

    OdgovoriIzbriši
  11. Moram ovo isprobati, izgleda preefino!!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. This looks so scrumptious, yum!

    OdgovoriIzbriši
  13. I ja ga već duže vrijem mjerkam jer nutela mi je preskupa s obzirom da je moj Tin jede žlicom a ova tvoj mi je tako fin ,fin i jako lijepe gustoće.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovaj namaz već mjerkam neko vrijeme, odličan je.

    OdgovoriIzbriši
  15. isprobala sam ga već nebrojno puta, obožavam ovu domaću verziju, probala sam jednom prilikom i bez ovog finog usitnjavanja u multipraktiku i tad se jako dopao mojoj sestri pa ga ponekad i tako napravim

    OdgovoriIzbriši
  16. hvala ti na reklami draga Tamara :D namaz ti je izvrsno ispao, sviđaju mi se promjene koje si napravila. na taj način se baš dobije idealna konzistencija za mazanje. fotke prekrasne, kao i uvijek. puno pozdrava!

    OdgovoriIzbriši
  17. Potpisujem svaku pohvalu za ovaj namaz, već sam ga puno puta napravila i uvijek mi je odličan !
    Tvoj je super, lijep i kremast !

    OdgovoriIzbriši
  18. domaće je domaće :) ako niste probale, preporučam ovaj namaz, i meni odgovara što je manje sladak od nutelle
    @Ana, slažem se za taj homemade ferrero, ja nikako da ga napravim, ali sam se uvjerila da je odličan!

    OdgovoriIzbriši
  19. I want to lick the computer screen. this seems like pure perfection.

    OdgovoriIzbriši
  20. Bas krasan blog! Ti si ona Tamaricka sa Coolke (valjda sam dobro povezala)? Cestitam na izboru sa Cool chefa mjeseca! Sve u svemu zabiljezila sam te, tako da te mogu pratiti:)

    OdgovoriIzbriši
  21. urban baker, thanks a lot, glad you like it!
    melrose, da, hvala ti :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Draga Tama, pročitala sam sve novosti i od srca ti čestitam na suradnji na novoj web stranici. Čestitam i na pobjedi na zdravoj kravi, ti i Josipa ste mi bili favoriti i drago mi je da ste obje dobro plasirane. Nema šanse da stignem sve komentirati što sam do sada propustila pa ću sve ovdje ugurati. :)

    Ovaj namaz mi je već preporučilo nekoliko ljudi ali ja nikako da se primim posla. Tvoj izgleda savršeno čokoladno i mazivo. Baš je predivan. :)

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala ti Andrea na potpori :) Hvala što si na facebook stranicu stavila link za zdravu kravu, kad je glasanje bilo u tijeku :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Kuc, kuc! :) Primaš me?
    Čestitke i od mene za sve nove i lijepe stvari koje ti se u zadnje vrijeme zasluženo događaju. Samo naprijed!
    Monikin namaz već dugo koristim u različitim varijantama i konzistencijama i znam da je izvrstan. I tvoj odlično izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  25. Ja nista ne pratim :(
    Na FB ne idem, sem kad bas moram, a to je retko, na Coolinariki sam videla Cool Chef titulu doduse prekasno :))) a ovo dalje nemam pojma o cemu pricate :)
    U svakom slucaju cestitam sve sto ima da se cestita :))) Iz tebe i tvojih radova zraci nesto jako lepo i pozitivno. Nisu to samo recepti, ako me razumes :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Tadeja, naravno da te primam, uvijek :)
    mamajac, hvala ti što si prošetala receptima i ostavila lijepe komentare, i hvala na podršci :)

    OdgovoriIzbriši