Thursday, April 7, 2011

Majini špageti s pestom od rikule / Spaghetti with arugula pesto

Please scroll down for English




Danas smo se malo častili finom hranom s Majinog bloga Dalmatia Gourmande. Ovakav ručak mi je jedan od dražih. Tjesteninu bih mogla čak i doručkovati koliko mi prija, i to u bilo kojoj kombinaciji. A ovakve jednostavne, s nekoliko vrhunskih sastojaka garantiraju zadovoljstvo i jednostavno kao da viču: "Proljeće na tanjuru!"
Svaki put kada Maja objavi novi post na blogu, ja već unaprijed znam da će mi se svdijeti :) Ima divnih blogova koji mi  potpuno odgovaraju načinom prehrane i Majin je jedan od njih. Već sam mnogo recepata zabilježila, čekaju da budu isprobani,a ovaj je prvi došao na red. Po recept skoknite na ovaj link. Uz rikulu, tu su još i pinjoli te mladi kozji sir-fantastičan spoj. Jedino što sam ja promijenila jest što sam upotrijebila feta sir jer sam ga imala pri ruci i stavila možda malo manje pinjola-onako odokativnom metodom :)
Obožavam talijansku kuhinju a ovakva jela-tjestenine s raznim umacima-su mi upravo njezin simbol. Kad sam sama kod kuće, volim si napraviti brzi i superfini ručak, sjesti na balkon za stol i guštati u tanjuru, s pogledom koji se sa 7. kata nebodera pruža na karlovački dvorac-stari grad Dubovac. OK, imam pogled i na veliko gradsko groblje, ali nemojmo cjepidlačiti :) Zamišljam si da sam u nekom talijanskom filmu, zamišljam si one njihove shakespearovske balkone, kamene uličice i ljude na vintage biciklima, obilje gelata na ljetnoj sparini...Volim kad me jelo odvede nekamo. Osim u Italiju, tanjurom volim putovati i u Meksiko, ali to je za neki drugi post...


Spaghetti with arugula pesto

I love being home alone and having time (when time is actually what you don't need for this kind of meal, at least not a lot of it) to enjoy a classic Italian meal like this. I like pasta, any time, in any combination. And I really like pesto. This pesto is delicious and so spring/summer appropriate-made with arugula, pine nuts and feta cheese. You can see the original recipe at my friend Maja's blog Dalmatia Gourmande. She uses goat cheese, but I used feta. Both combinations work great. This meal simply screams: Spring! and reminds you that oftentimes, less is more.
My ritual goes a little something like this: I make myself pasta lunch, sit on my 7th floor balcony and enjoy the meal plus the view. I have a beautiful view-my balcony looks on the old town castle called Dubovac. OK, it also looks on the graveyard, but we want to be positive here :) I imagine scenes from Italian movies, Shakespearean balconies, streets full of people riding vintage bicycles, kids (and grownups) enjoying gelato...


Serves 2:
  • 2 1/2 cup spaghetti
  • 1 1/4 cup fresh arugula
  • 1 cup olive oil
  • 5 cloves garlic
  • 1/2 cup feta cheese or goat cheese
  • 1/3 cup pine nuts
  • salt, pepper
1. Toast pine nuts in a pan for a few minutes.
2. Wash arugula, discard stems. 
3. Boil small amount of water in a small pot, together with arugula and garlic cloves-cook for 2 minutes. Drain both arugula and garlic and put it in your food processor together with feta cheese, pine nuts and half of the olive oil. Mix well.
4. Add some salt and pepper, add the rest of the olive oil. 
5. In a large amount of salted water cook spaghetti, al dente. Drain. Combine with pesto and serve.
Note: Before serving, you can decorate with some grated Parmesan cheese.


24 comments:

  1. Tamara, nemaš pojma koliko si me razveselila ovim! Tako ti predivno izgledaju, a baš sam sretna šta su ti se svidili! Ja ih radim već par godina, otkako sam kupila kuharicu Ane Ugarković i uvijek su mi pravo iznenađenje i osvježenje. Sviđa mi se kombinacija s Feta sirom jer sa sirom u mojoj kuhinji ne možeš pogriješit! Ja ga često s ostalim sirevima znam narezat i onda ga grickam dok gledam filmove :)
    U potpunosti se slažem s tobom, vidi se da imamo toliko toga zajedničkog - često sjednem za stolić na balkonu, pogotovo ljeti navečer, i dok uživam u blagodatima prirode gledam more, zvijezde... a ponekad baš kao i tebe, sve me to podsjeća na talijanske filmove, kale, ljude koji prolaze...
    Btw, moram ti reći da obožavam Italiju i da mi je prva asocijacija na Italiju hrana, ljudi, stare kale, kuće i balkoni puni cvijeća...

    ReplyDelete
  2. Jeli smo ovu Majinu pastu za vikend, a ja sam sačuvala mrvu paste kojom sam se juče zasladila posle dijatealnog ručka. Fenomenalna je, ali apsolutno fenomenalna! Nisam imala pojma da se rukola može kuvati i da je tako dobra u ovoj kombinaciji. Sve pohvale Maji, a ne samo da ima dobre recepte nego su njene fotke predivne. Svaka je jedno malo remek delo!

    ReplyDelete
  3. i meni se jaako svidjaju Majini recepti, ppnajvise zato jer su mediteranski i uvijek lagani sa puno povrca :) Svidja mi se kako si sve servirala,, stvarno ka proljece na tanjuru :)) eh da i ja si lijepo sjednem na balkon i uzivam u nekom od jela koje skuham, a pogotov sad kad sam malo sredila balkon i posadila cherry rajcice, jagode i zacinsko bilje.. nadam se da ce nesto izniknuti ovog ljeta :D

    ReplyDelete
  4. Super izgleda pravo proljeće na tanjuru. Obožovam ovakve brzinske super fine recepte.

    ReplyDelete
  5. I ja volim domaci pesto, a narocito mi se svidja tvoje putovanje tanjurom :)

    ReplyDelete
  6. Mmm, pesto od rikule... Totalno su mi pocurile sline sad na ove fotke, uh (stvarno moram prestati surfati kulinarskim blogovima usred noći :D). Baš bih ga mogla opet praviti, imam i tvrdog sira u frižderu i sve...

    ReplyDelete
  7. I love that you switched out the basil for arugula!

    ReplyDelete
  8. This really is a lovely pasta. It sounds delicious and looks beautiful. I hope you have a great evening. Blessings...Mary

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Gledala sam kod Ane neki dan i spremala je ovaj recept s time da je ona tostirala orahe a ti si koristila pinjole po meni još i bolje,divno.

    ReplyDelete
  11. Ja obožavam pinjole i moram priznati da su boje genijalne!

    ReplyDelete
  12. I love these ingredients, rocket (as we call it here) makes a terrific pesto!

    ReplyDelete
  13. Obozavam ga i mogla bih ga jesti svaki dan:)Super!

    ReplyDelete
  14. Nisam probala rikulu u toj kombinaciji, čini se zanimljivo:)

    ReplyDelete
  15. Hvala, evo ja sam isto sada prvi put radila pesto baš od rikule i jako mi se sviđa :)
    Maria, this is the first time I made rocket (arugula) pesto, and I really like it! :)

    ReplyDelete
  16. Simplicity is the best as you have made here and again your photos look so fresh!

    ReplyDelete
  17. Glad I found your blog. Look forward to following you here. As a big fan of pasta, I would enjoy digging my fork into your dish.

    Bravo.

    ReplyDelete
  18. Thank you for your kind comments, I'm glad you like this pesto (and the blog) :)

    ReplyDelete
  19. I meni je ovaj recept kod Maje zapeo za oko, super odabir. Špageti u tvojoj izvedbi izgledaju odlično !!!

    ReplyDelete
  20. Ovakve stvari su moja osnovna hrana i samo na tome bi mogla živjeti.
    Ova tvoja izvedba je zbilja prekrasna i mogu samo zamišljati koliko je ukusna i mirisna. :)

    ReplyDelete
  21. Hvala vam,
    Andrea, slažem se, i ja imam osjećaj da bih mogla živjeti na tjestenini s umacima :)

    ReplyDelete
  22. Kako jednostavne stvari mogu biti vrhunska delicija! Fenomenalno si ih pofotkala!

    ReplyDelete
  23. Tadeja, hvala ti na komplimentu! :) Slažem se, jako volim tu izreku "manje je više"!

    ReplyDelete