Sunday, May 8, 2011

Pesto pužići / Pesto rolls

Please scroll down for English




Pesto Genovese iz prethodnog posta poslužio je kao sastavni dio ovih gurmanskih pužića.
Volim raditi pužiće (ružice) od tijesta. Najčešće u slatkoj varijanti, ali ovaj put sam isprobala jednu slanu verziju. Pesto obično završi kao prelijev za tjesteninu, no može poslužiti kao izvrsno punjenje za peciva. Volim ovo tijesto i koristim ga za razne svrhe i oblike. Možda ga se sjećate iz čvorića sa češnjakom. Pesto od bosiljka super se uklopio. Ovakve pužiće volim peći zajedno u jednoj tepsiji, nekako imam dojam da budu mekši, sočniji. Kad bih ih pekla odvojeno (svakog zasebno) u npr. kalupićima za muffine, bili bi suhlji. A i nekako mi je super taj osjećaj zajedništva i dijeljenja, kad stavite pužiće pred prijatelje i onda svatko otkida komad po komad :)
PS. Nadam se da ste poljupcem obradovali svoje majke...Svim majkama sretan majčin dan!

                                                                     Pesto pužići
  • 500 g glatkog bijelog brašna
  • 1 vrećica (7 g) suhog kvasca
  • 2 žličice soli
  • 1 žlica šećera
  • 60 ml toplog mlijeka
  • 250 ml tople vode
  • 2 žlice maslinova ulja
  • 120 g pesto umaka
  • 1 žlica maslaca
  • 1/2 žličice timijana
1. Zamijesite tijesto: Prosijte brašno, dodajte sol. Kvasac pomiješajte s toplim mlijekom i šećerom, ostavite 5 min.
2. Brašnu dodajte mješavinu kvasca i mlijeka, sol, toplu vodu te maslinovo ulje. Zamijesite tijesto i ostavite u nauljenoj, pokrivenoj posudi 1 sat. Dignuto tijesto premijesite i razvaljajte u pravokutnik. Premažite ga pesto umakom i zarolajte u roladu, počevši od duže stranice pravokutnika. Roladu narežite na pužiće i poslažite u namašćen pleh za pečenje. Pustite da odmore još 30 min.
3. Pećnicu ugrijte na 180 Celsiusa. Pecite pužiće oko 35 minuta.
4. Rastopite maslac s timijanom. Ovom mješavinom premažite vruće pužiće.

                                                                       
Pesto Genovese from my previous post ended up in these. And let me tell you-they're a must try :) Usually, pesto ends up as the pasta sauce, but this time I gave it a more creative role. I like to make rolls, in general. Most often sweet versions, but this time a savory one. I most often bake them in rectangle pans, all together, I believe they are juicier and softer. Which is why I avoid baking them individually in muffin pans. Also, I like the feeling of togetherness and sharing that comes with these. When you put them all together on the table in front of your friends, everybody digs in, take a roll and pull it apart :)
PS. To all the mothers, happy mother's day!

                                                                           Pesto rolls
  • 500 g all purpose flour
  • 1 bag (7 g) active dry yeast
  • 1 tbsp sugar
  • 2 tsp salt
  • 2 tbsp olive oil
  • 60 ml warm milk
  • 250 ml warm water
  • 120 g pesto genovese sauce
  • 1 tbsp butter, melted
  • 1/2 tsp thyme
1. Combine yeast with warm milk and sugar, leave for 5 minutes.
2. In a separate bowl, combine flour with salt. Add water, yeast and milk mixture, olive oil. Knead until soft dough forms. Leave it in an oiled bowl, covered, for 1 hour. Then knead it again and roll out into a rectangle. Brush with pesto sauce and roll up jelly-roll fashion, beginning with a long side. Cut into 1-inch slices. Put them (cut side up) into lightly buttered rectangle baking pan and let rise for 30 min.
3. Preheat oven to 350 F. Bake rolls for about 35 min, until nicely golden.
4. Melt butter with thyme and brush over hot rolls. Serve warm.


25 comments:

  1. Prelijepa mi je ova slika nepečenih pužića. Ja sam ih radila slično, ali sam dodavala pesto u ricottu kao punjenje, jako su fini.

    ReplyDelete
  2. Odlična ideja, jako lijepo izgleda, primamljivo.

    ReplyDelete
  3. Super su puzici, sad bih odmah otkinula jedan iz one tepsije sa prve slike!;)))

    ReplyDelete
  4. fantastično izgledaju, kladim se da su takvi i u ustima :-D

    ReplyDelete
  5. This sounds delicious - I love pesto and what a better way to enjoy it than this!

    ReplyDelete
  6. Neodoljivo izgledaju. Pravim slicno, sa sirom - i uvijek brzo nestanu.

    ReplyDelete
  7. Od kad sam napravila pesto prošlo leto i zamrzla ga stavljala sam ga u sve i svašta dok nisam sve slistila. Da ga imam sada napravila bi ove tvoje pužiće. Jedva čekam leto pa da sve kombinacije isprobam!

    ReplyDelete
  8. Baš su fora ovi slani pužići. Uobičajno mi je da su slatki ali zato su mi ovi tvoji sa pestom još simpatičniji.

    ReplyDelete
  9. Tamarice, predivni pužići!! Savršen nadjev za ovakvo što, stvarno nešto neobično, a predivno!! Baš mi se dopada da su pečeni ovako zajedno, kao buhtlice spojeni :)
    Predivne fotke :)

    ReplyDelete
  10. Maria, glad you like the pesto in this combination :)
    Hvala, cure, drago mi je što vam se sviđa ovaj način za iskoristiti pesto!

    ReplyDelete
  11. Da i ja jako volim slikice sirovog tijesta baš su mi jako lijepe.A šta se tiče Majčinog dana sin mi je i dan prije izrecitirao pjesmu a starija kći i zaboravila.

    ReplyDelete
  12. Baš su mi neobični i pravo dobri! Odlična ideja!

    ReplyDelete
  13. Dobro si ovo iskombinovala. Volim ovakve varijante sa testom, a ovi puzici zaista pruzaju dosta mogucnosti za kombinovanje sastojaka.

    ReplyDelete
  14. Divno izgleda ! Odlična ideja i odlični pužići !

    ReplyDelete
  15. Odličan recept, prelepo izgledaju!

    ReplyDelete
  16. Divni su, izgledaju tako mekano i mirisno da otvaraju apetiti pri samom pogledu na njih. :)

    ReplyDelete
  17. @ Dilajla: I meni su posebno šarmantne slike sirovog tijesta :)
    Hvala vam!

    ReplyDelete
  18. Sviđa mi se ta kombinacija! Na blogu imam recept za pužiće (koji sam pokupila iz nekog časopisa), u njemu se tijesto nadijeva varijacijom na temu pesta i patlidžanima; ne volim patlidžane, ali uz petso su mi se pužići baš svidjeli. I ovi me jako privlače:)

    ReplyDelete
  19. I meni se jako sviđa ova varijanta koju opisuješ jer volim patlidžane

    ReplyDelete
  20. Prelepi pužići i prekrasne slikice, navrati mila kod mene čeka te nagradica :)))

    ReplyDelete