Prhke štrudlice / Mini walnut and poppy seed strudel

Please scroll down for English




Donosim vam još jedan od ovogodišnjih Uskršnjih kolača, ali nemojte čekati iduće blagdane da biste isprobali. Ove su štrudlice jako brzo gotove.
Štrudle sa orasima i makom uvijek su se u mojoj obitelji spremale za Uskrs (ponekad i varijante sa slatkim sirom i grožđicama). Kod nas se, recimo, nije običavala raditi pinca, već ovakve savijače, što me ipak nije spriječilo da ove godine napravim fantastičnu verziju pince s brusnicama. No, vratimo se štrudlama: uvijek su to bile klasične orahnjače/makovnjače od dizanog tijesta. No, ja sam prošle godine na Coolinarici otkrila fantastičan tatyanin recept za prhku i minijaturnu verziju i otada radimo samo takvu. Odlično je kako se tope u ustima. Volimo kad su krcate nadjevom pa si dam oduška. Znam ih razvaljati tanko i premazati s mnogo nadjeva-pravi gušti. U fili od oraha i maka obavezne su grožđice i rum, a u tijesto uvijek stavljam limunovu koricu. Aroma i okus ovih minijatura su izvrsni, a uz to su mi veoma drage upravo zato što su slatke i malene. Tijesto sam ovaj put podijelila na dijela i napravila malene savijače.
Pekla sam ih i za Božićne blagdane te ih predstavila u tadašnjem postu, pa skoknite ovdje po recept.


                                                         Mini walnut / poppy seed strudel


This type of strudel is common in my place for every holiday, especially Christmas and Easter. Once again I made them for Easter Sunday. The filling is made with walnuts, sugarpoppy seed, rum, some milk, whipped egg whites and raisins. The dough is complemented with some lemon zest and it simply melts in your mouth. Literally. Besides the beautiful aroma and taste, I like the fact that they are mini versions of large, classic strudel. They are so cute.
These remind me of my childhood. My grandma's friend made the best walnut strudel and I enjoyed it for breakfast and dinner with a glass of milk. Then I grew up, started baking and making cakes and discovered this recipe. And stayed true to it. We are all crazy about these and I wrote a recipe in my Christmas post, so please click this link for the recipe.


19 komentari:

  1. Prefino izgledaju, nisam jos nikad ni probala, ni radila...A fotke - prekrasne!

    OdgovoriIzbriši
  2. ajme koje fotke divne, prekrasno, baš onako starinski, moram ih napravit, mislim da je mama mog dečka radila po istom ili sličnom receptu, ma savršenstvo.. ne volim baš običnu orahnjaču i ovo mi je milijun puta bolje, a i ne napuše kao što to kvasac zna uzrokovat :)

    OdgovoriIzbriši
  3. super fotke :-D
    dragi obožava makovnjače, morat ću ovo probat :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Obozavam ove prhke strudlice, cak su mi puno lepse od onih klasicnih strudli sa dizanim testom, jako su ti fine...mljac!:))

    OdgovoriIzbriši
  5. Možda skupim hrabrost pa isprobam ovu varijantu; - jer jednom sam radila prhku štrudlu po receptu s Interneta. Ajme, koji je to bio užas, tijesto: tvrdo, suho, zbijeno, posve se drobilo... cijela pečena štrudla završila je u smeću - otada nisam smogla hrabrost da ponovno radim neku prhku štrudlu. Na tom receptu koji sma isprobala me najviše živciralo što je pod njim hrpetina komentara "na neviđeno, tj. neisprobano" i naravno svi oduševljeni - a nije se javio nitko tko je stvarno isprobao taj recept. Ja se nisam ni trudila pisati komentar jer na takvim internetskim stranicama: ako nisam oduševljena receptom kao i svi drugi, najradije bi me "kamenovali".
    Budući da si ti zadovoljna receptom, spremam ga, pa možda se odvažim na isprobavanje:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasne fotke Tamara, vidi se da ste i vi uživali u ovim blagdanima :)
    Primjetila sam kako se u vašim krajevima štrudlice uobičajeno, uz Mađaricu, nalaze na blagdanskom stolu. Kod nas se štrudlice rade samo za Božićne blagdane, dok na žalost ostatak godine budu zaboravljene. Ja ih obožavam, a ove tvoje zvuče odlično :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Drago mi je da vam se sviđaju
    Majo, da, kod nas se ovo dosta često peče, ako voliš orahnjače i makovnjače, ovo bi ti se moglo svidjeti :)
    Sanela,od kad sam prvi put napravila po ovom receptu, od tada ga često koristim i svaki put komentiramo kako su odlične, kako su nam bolje od dizane orahnjače. Sve je to stvar ukusa. Ovo tijesto i je prhko, mrvi se, ali se istovremeno topi u ustima. Ja ga tanko razvaljam pa dobijem tu prhku koricu, a iznutra bogato nadjevom-nama fenomenalno :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Stvarno super izgledaju. :)
    Inače i ja volim kad ovakve stvari imaju puno, puno nadjeva tako da bi mi se tvoje 100% svidjele. :)

    Nisam probala još ovu verziju s prhkim tijestom iako sam planirala. Moram to ispraviti čim prije, a sad imam i provjereno dobar recept. ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Sto su ti divne, ne znam sta je bolje ,makovnjaca ili orehnjaca, ili fotke!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. i kad nas se tradicionalno rade makovnjača i orehnjača s dizanim tjestom. moja mama isto stavlja puuuno nadjeva i ja se redovito ubijem u njima, odnosno u orehnjači. mak mi baš i nije najdraža stvar na svojetu. ove prhke verzije izgledaju fenomenalno. ako ne prije, isprobat ću ih za božić :)

    OdgovoriIzbriši
  11. i ja je imam na mom blogu jer stvarno je dobra!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. odlične štrudlice, radim ih svaki Božić

    OdgovoriIzbriši
  13. Kod nas nije običaj praviti ni pincu ni štrudlu (ili gužvaru kako ju mi zovemo), ali svakako mi se jako sviđaju! Predivno su ti ispale, a meni se isto najviše sviđaju kad su krcate filom. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Baš mi je drago što vam se sviđaju!

    OdgovoriIzbriši
  15. Prijateljica mi je za Uskrs dala ovakve male štrudlice od maka i oraha za koje nisam uspjela skužiti koje je zapravo tijesto, a nije dizano, nije ni ovako prhko. Tražiti ću taj recept, a ovaj tvoj mi je odličan. Volim prhko tijesto i volim kada su štrudlice ovako male. Super su ti i jako lijepo izgledaju !

    OdgovoriIzbriši
  16. Mmmmm, izgleda savrseno. Bas onako kako volim. Predobre slike.

    OdgovoriIzbriši
  17. Fenomenalne su, obozavam ih sa puuuno nadjeva, a ove tvoje me sad tjeraju u kuhinju, savrsene su!

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja jako volim mak, ali dragine, tako da se suzdržavam da sve sama ne pojedem. Radije kupim šnitu kad se baš zaželim. Dopada mi se ova tvoja verzija ovako sipkava.Jako mi se dopada.

    OdgovoriIzbriši