Monday, June 20, 2011

Pekmez od višanja / Sour cherry jam

Please scroll down for English




Projekt Ljeto u staklenci se nastavlja.
Preko majskih i ranolipanjskih jagoda, ranih trešanja i lipanjskih malina stigli smo i do pravih ljetnih višanja. Krvavo-crvene, zavodljive i sočne, kiselkaste, odlične za pekmeze, kompote, kolače (naročito u savijačama), likere. Ove divne ljetne plodove možete iskoristiti na bezbroj maštovitih načina. Kod nas je dio završio u pekmezu


 dio u rakiji strpljivo čeka da bude pretvoren u fini liker:

                                                                sour cherry liqueur


dio je zamrznut i uveseljavat će nas usred zime u desertima, kao npr. dodatak čokoladnoj panna cotti

                                                               chocolate panna cotta

a dio je odmah pretvoren u najfiniju štrudlu.

                                                                  sour cherry strudel

Ukoliko još uvijek uživate u trešnjama, one se mogu iskoristiti na isti način kao višnje. Ostao mi je u sjećanju divan Lanin post Sve od trešanja, na njezinom blogu La cuisine creative, gdje također možete pronaći inspiraciju i ideje za pripremu delicija s trešnjama/višnjama.
Vratimo se ovom pekmezu: u principu sam ga radila na isti način kao pekmez od malina , samo s više šećera jer su višnje kisele. Maline su mnogo nježnije pa sam višnje na pola kuhanja usitnila štapnim mikserom. U polovicu sam ubacila malo kardamoma u prahu i mogu reći da se super slaže s višnjama. Možete se poigrati začinima, umjesto kardamoma stavite cimet, ali slobodno i izostavite začine jer je ovaj pekmez sam po sebi predivan. Nemojte uopće misliti na čišćenje koštica koje zna biti zamorno, pogotovo kada imate veliku količinu višanja za obraditi-podijelite se u grupe, ili radite malo po malo :) Po mogućnosti obucite nešto crveno. Prostor nakon čišćenja višanja, sa hrpom izvađenih koštica nalikuje kakvoj masakr-sceni. Mislim da bi Dexter uživao u ovome :) No, sve se to isplati kad jednom probate rezultat.

                                                                    Pekmez od višanja

  • 1 kg višanja
  • 900 g šećera
  • 2 vanilin bourbon šećera
  • 1 vrećica Želina
  • 1/2 žličice kardamoma/cimeta u prahu
1. Višnje operite i očistite od koštica. Pomiješajte ih sa oba šećera i kardamomom/cimetom (možete i izostaviti). Ostavite pola sata-sat na sobnoj temperaturi.
2. Stavite višnje kuhati na laganu vatru 15-ak min. Zatim ih potpuno usitnite štapnim mikserom. Pjenjačom umiješajte želin i kuhajte konstantno miješajući još 10 min (ne držim se više vremena kuhanja koje je navedeno na uputama Želina, prilagodila sam ga).
3. Prije nego je pekmez gotov, pripremite si staklenke-dobro oprane ugrijte na kojih 150 Celsiusa 15-ak min.
4. Vrući pekmez sipajte u staklenke, dobro zatvorite, preokrenite na 5 min, vratite u početni položaj. Kad se ohladi, pospremite u smočnicu.

                                                                   

                                                                  Sour cherry jam

Another summer fruit has arrived. Nature has been generous throughout May and June. Hopefully it continues till the end of fall. It's time to use all of its gifts, preserve them the right way and make ourselves sunny jars of summer goodness that will comfort us and put smiles on our faces in the middle of winter. Remember this lovely raspberry jam in one of my previous posts? Raspberries are still in season and get hold of them if you can, enjoy them fresh but preserve some for colder days, I truly recommend this simple recipe.
Sour cherry is currently in its full glory and while its fun to eat fresh or make strudel and cakes with it, I couldn't live without some jars of cherry jam in my pantry. In the photos above you can see different ways and ideas for using this fruit.
I added a bit of vanilla flavor to it plus cardamom. Cinnamon works great as well, but you actually don't have to add any of these spices. This jam is perfect with or without them. The only drawback could be pitting cherries. Work in groups, or work one small batch at a time. This recipe calls for 1 kg of sour cherries, it's not a large amount. And wear something red :) When you're done pitting them, you'll find yourself in an area that resembles a true masacre scene. I think Dexter himself would enjoy this :)
  • 1 kg sour cherries
  • 900 g sugar
  • 2 packets vanilla flavored sugar (or 1 vanilla bean pod)
  • 25 g powdered sugar-free pectin
  • 1/2 tsp cardamom/cinnamon
1. Wash sour cherries, remove stems and remove all pits. You can use cherry pitter, it's easier. Combine them with sugar, vanilla and cardamom or cinnamon if you want. Leave for 30 minutes to 1 hour at room temperature.
2. Sterilize jars: wash them and heat in your oven at 150 Celsius for about 15 minutes.
3. Put everything into a large pot and let simmer on low heat for 15 minutes. Puree cherries, put back on heat and stir in powdered pectin. Cook for 10 more minutes, constantly stirring.
4. Put hot jam into hot jars immediately, seal well, place them upside down for 5 minutes. Put them back up, let cool completely and store in your pantry.


29 comments:

  1. Sve pohvale draga Tamara za recepte i naravno fotke! Obožavam kolače sa višnjama:)

    Kiss.

    ReplyDelete
  2. Tvoj post mi je došao kao naručen. Taman ne znam što s višnjama, a nisam baš neki ljubitelj kolača s višnjama. Ovako zakamuflirane vjerujem da će imati najbolju primjenu.

    ReplyDelete
  3. Predivno,mnogo mi se svidjaju slike

    ReplyDelete
  4. Bravo, krasno si pospremila višnje ! Ja sam ih naravno već smjestila u pekmez, ali malo kasnim sa rakijom što inače napravim za liker. Savijača ti je super, ali ja ipak moram reći da me najviše privlači pekmez, imati ćeš baš lijepu, mirisnu zimu :)

    ReplyDelete
  5. Odlicno si ga uradila. Zamisljam palacinke sa ovom marmeladom!

    ReplyDelete
  6. Onu tvoju Panna Cottu cu da sanjam nocas!
    Sve izgleda odlicno spakovano za 'krizne dane'!

    ReplyDelete
  7. Mm da pekmez od višanja. Radila sam ga jednom i odustala. Nije po mom ukusu, što zbog kuhinje koja nakon čišćenja višanja izgleda kao prizor iz jeftinog horor filma a što zbog okusa. Malo su mi ipak pregorke.

    ReplyDelete
  8. I ja sam u fazi razmisljanja koje pekmeze i marmelade da pravim, zelim neke lepe neuobicajene varijante, a da nisu kupovne....belezim.

    Divne fotografije.

    ReplyDelete
  9. Divne ideje i fotke i mislim da naziv projekta Leto u staklenci savrseno pristaje ovom postu...kod mene su visnje vec zavrsile u slatku i deo u kompotu, a htela bih jos da napravim i neki pekmez jer to nisam dosad radila...hvala puno na linku!;)) kiss

    ReplyDelete
  10. Višnjice su odlične Tamara :)
    Vidim da dijelimo iste strasti prema sezonskim voćkicama - i kod mene je dio završio u marmeladi, dio u likeru, io u sirupu, dio u štrudlama, a dio sam zamrznila za zimske kolače :)Ove godine radila sam i višnje u crnom vinu (ono šta zovu Višnjevac), pa ćemo vidit kako su ispale :)
    Sviđa mi se tvoj pekemz! Slike me ostavljaju bez daha, pogotovo ova di voćkica visi sa staklenke u pozadini...

    ReplyDelete
  11. Diiivan pekmez! :) I diiivne fotke!
    Ja sam deo višanja iskoristila za kolač koji je ispao užasno i ne mogu ti opisati kako mi je bilo žao. Došlo mi je da plačem za njima... :( A tako si lepe bile... Ono malo što je ostalo sam stavila u zamrzivač...

    ReplyDelete
  12. joj, savrsen je, ti si bas bila vrijedna, ova strudla ce me izludjeti nocas:)))

    ReplyDelete
  13. Dragi moji, hvala svima na komentarima i drago mi je ako sam vam dala ideju kako da iskoristite dio ovog divnog voća :) Pekmez je super, nije ni gorak ni kiseo :)
    Majo, ti si bila jako vrijedna, to je lijepo za čuti! Nisam nikad probala višnje u crnom vinu, samo u rakiji (mi u biti te u rakiji zovemo višnjevac) ali ovo tvoje s crnim vinom mi jako dobro zvuči! Možda da nam receptić staviš pa probam praviti, dok još imam višanja. To mora biti jako fino.

    ReplyDelete
  14. Obožavam domaće mermelade i pekmeze, a ovaj tvoj izgleda prekrasno.

    ReplyDelete
  15. Great patience and work. That is whole load of cherries.

    ReplyDelete
  16. Fantasticnooooooooo
    Kako su samo dobre slikeeeeeeee ja sam odusevljena ♥

    ReplyDelete
  17. Palate and Passport-yes, it is...a lot :)) Thank you!
    Cokoladica, Ana-Marija, hvala vam cure

    ReplyDelete
  18. džemovi, pekmezi, marmelade..neznam što mi je draže.
    nedavno sam radila džem od trešanja, borovnica, jagoda i đumbira - ispao je genijalno..
    sve mi je žao kad skužim da mi ga je ostalo još malo u staklenci :)

    vjerujem da je i ovaj tvoj divan!

    ReplyDelete
  19. moonea, ovaj tvoj zvuči božanstveno, jako mi se sviđa dodatak đumbira u pekmezima!

    ReplyDelete
  20. Wow, wow, wow! These photos are awesome and looking so delicious.

    ReplyDelete
  21. Lillebi, thank you, I am glad you like my (sour) cherry recipes

    ReplyDelete
  22. obožavam domaće marmelade, međutim ove godine sam se malo zapustila, jednostavno ne stignem na moju veliku žalost, no nadam se boljim vremenima
    odlična marmeladica od višanja, nadam se da ću stići koji da ubrati višnje jer su na izmaku, a ja nikako da uhvatim vremena

    ReplyDelete
  23. Nina, drago mi je što ti se sviđa. Ovo je zapravo tako brzo za skuhati, jedino što treba dosta vremena za očistiti višnje :/

    ReplyDelete
  24. Od pre par godina, kako sam počela da kuvam po neki džem, svako drugo voće može i ne mora, ali višnje su obavezne. Obožavam ih, tako prkosno kisele, a zavodljivo tamne... Prokleto dobre.

    Ja ih radim sa 500 g šećera na kilogram očišćenih višanja, i ostavim ih cele. Kod nas bi se to zvalo "slatko od višanja" jer ne meljem ništa, ali ja volim da to zovem džem od višanja, jer slatko uvek traži više šećera, obično 1:1, a ja koristim upola manje.

    Kako god, višnje vredi sačuvati u svakom obliku, i moram da požurim dok ne nestanu da bar malo očistim i zamrznem.

    p.s.
    Prva fotka je vrhunska.

    ReplyDelete
  25. Majo, potpuno se slažem, višnje su i meni naj. Zapravo, možda mi je mrvu draži džem od šljiva, ali višnje ga slijede u stopu :) Volim i slatko, i džem i pekmez, kako god se zvalo :))

    ReplyDelete
  26. obožavam tvoj blog... obožavam višnje koje su zapravo i moj prvi pravi post na mom nedavno osvanulom blogu... pa navrati ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti! svakako, idem do tebe :)

      Delete