Affogato al caffè

Please scroll down for English




Desert/piće koje spaja ljubav prema kavi sa ledenim sladolednim osvježenjem.
Kava i njezin miris za mene su čisti hedonizam, bez kojeg ujutro ne funkcioniram. Uz rizik da ovo zvuči poput još jedne floskule (iliti u duhu hrvatskog jezika "ispraznice") koja sa istinom ima veze koliko i pingvini s piramidama, svečano izjavljujem da je tomu zbilja tako. Do prije kojih 6 godina kavu uopće nisam pila. Moji početci "obožavanja" kave zapravo su se svodili na uživanje u istoj sa društvom na terasi kafića. Uvijek se išlo "na kavu". I dan danas kad se zapravo ide na sok ili npr. pivu, kažemo da se ide "na kavu". Svi su pili kavu pa i ja. Pila sam ju s puno mlijeka i šećera. Zapravo sam pila šećer i mlijeko s kavom. S vremenom sam počela otkrivati čari jače kave, s manje mlijeka ali svejedno kremaste i guste, prave kave s malo šećera. Danas ju u vlastitom aranžmanu često pijem s medom umjesto šećera. Kroz vrijeme mog zanimanja za prehranu, blogganja i otkrivanja novih okusa i ideja (nekih manje sretnih i uspješnih, a nekih potpuno zadovoljavajućih i oduševljavajućih) dođoh i do kombinacije koja prijateljuje s mojim nepcem i raduje ga, kombinacije sasvim dovoljno egzotično prihvatljive, zanimljive i kompatibilne: kava + kardamom. Naravno, vi ga možete izostaviti, ali tko se pronašao u barem 50 % ovog opisa (a i manje), neka slijedi recept :)  




Affogato je tradicionalna talijanska poslastica bazirana na kavi sa sladoledom. Ovaj recept je objavila Dajana na Coolinarici. Usput možete skoknuti i do predivnog bloga Baker's Corner gdje vas očekuje pregršt fantastičnih recepata. Ja sam napravila neku svoju varijantu (dodala prstohvat kardamoma i malo ruma), ali kombinacije su u principu bezbrojne i ovisne o vašoj volji/mašti.
Evo kako uživati u toplo-hladnom kremastom zadovoljstvu:




                                                                      Affogato al caffe



An affogato is a traditional Italian espresso-based treat. The full name is really “affogato al cafe” or “drowned in coffee,” in Italian. The dessert consists of a scoop of ice cream with a shot of hot espresso poured over the top. The basic recipe has a large number of variations – using different coffee drinks, different ice cream flavors and different ratios of the two items.
I am in love with coffee, its flavor, different types (creamy or gusto is my favorite) and it's the first thing I think of when I open my eyes in the morning. OK, maybe the second. About 6 years ago, I didn't drink coffee. Then a bunch of best friends started going regularly to our favorite caffe bar and drink coffee before lunch. Of course I went too and slowly but steadily adopted their coffee drinking habit. The only thing is, I drank coffee with a lot of sugar and milk. Actually, I drank milk and sugar with coffee :) Throughout time, I fell in love with coffee flavor and realized what it really means to almost sinfully enjoy in a cup of this delight. Today I like it strong and creamy, with some milk and honey instead of sugar (although I don't always substitute the two sweeteners). 
This recipe is adapted from here. Thanks to my food blogger friend Dajana, who published this recipe at a Croatian culinary site and gave us all a great idea of how to enjoy this creamy hot-cold delight. You can also check out her blog Baker's Corner (written in Italian, English and Croatian!) for more lovely recipes.


This recipe serves 2:
  • 2 glasses of mocha or espresso
  • 4 ice cream scoops
  • additional flavoring: chocolate sprinkles, grated white/dark chocolate, a dash of cinnamon or cardamom, some rum or Kahlua
1. Cook coffee and pour in glasses. It needs to be warm so that the ice cream melts
2.Put 1 tsp of rum or Kahlua into each glass. 
3. Put 2 scoops of your favorite ice cream into each glass and finish with some chocolate, cinnamon, cardamom etc.

30 komentari:

  1. Moram priznati da ne volim kavu, ali zanimljiv mi je njen okus u kolačima. Međutim, ovo mi izgleda tako dobro da bih se usudila probati :) Super mi je ona fotka zrnaca kave i preko nje recept. Viđala sam to po nekom stranim blogovima i baš mi je fora! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Josipa, baš ti hvala! Apropos ove fotke-recepta, baš ju gledam sad i zaključujem kako nije najpreglednija i kako sam umjesto crnih slova trebala staviti bijela! Ali sad mi se ne da ponovo raditi to :)))) Nadam se da uspijevate pročitati recept bez prevelikog naprezanja :D
    Inače, mislim da bi ti se ovakva kava zaista svidjela, zapravo čvrsto stojim iza ove izjave. Samo ju oplemeni sladoledom od čokolade ili vanilije, i dobiva novu dimenziju :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam za cimet...uvek za cimet. Prošle godine sam probala kafu iz Sirije sa kardamomom i zaustavila se na prvom gutljaju. Zvuči egzotično ali mi nije odgovaralo.
    Sladoled i kafa e to već može naročito danas na +40.

    OdgovoriIzbriši
  4. Iako se nisam našla u 50% tvojih upisa, nastavila sam čitati do kraja. Kavu nisam nikad probala :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj, nemam bas obicaj da pijem kafu osim kad sam u drustvu, i to je onda bude neka verzija capuccina ili nes kafe, tako da mi se ova tvoja ledena poslastica jako svidja...rado bih "bucnula" tu jos kasiku ulupanog vrhnja, ali pretpostavljam da bi to onda bila vec neka druga kategorija, u svakom slucaju ovo je vrlo finooo!;)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmmmmm ovo je kao stvoreno za mene !!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Apsolutno najbolja kombinacija okusa za brzo 'pick me up' za vrijeme ljetnih vrucina.

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivno-osvežavajuće i ukusno!! :-)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Nisam neki ljubitelj kave, ali moram ti priznati da sam u Italiji probala sličnu kombinaciju kave i sladoleda i da sam bila oduševljena. Tvoj dodatak kardamoma me oduševio, okus samo mogu zamislit!
    Divno osvježenje, fotke prekrasne!

    OdgovoriIzbriši
  10. ja sam još uvijek na onom prvom dijelu, pijem mlijeko i šećer s kavom :)
    ali svaki put iznova dajem priliku kavi i volim isprobati nove načine misleći da ću je konačno zavoljeti, ali baš mi ne ide, i dalje nisam ljubitelj kave...
    vjerujem da je na ovakav način prekrasno osvježenje za sve one koji vole okus kave

    OdgovoriIzbriši
  11. Yuum! What a perfect summer treat, this sounds irresistible!

    OdgovoriIzbriši
  12. Javlja se jos jedan ljubitelj kafe:)
    Kafa ujutru obavezno, od skoro pijem i Tursku, ali sa dosta mleka. Volim je u svakom obliku.Dugo vec merkam jedan aparat za kafu, i dragi i ja obiliazimo oko njega svaki put u radnji, ali nikako da prelomimo, verovatno zbog cene:p

    Odlicna ti je ova kafica sa sladoledom, prava poslastica za mene. Ja umem da bucnem kuglu sladoleda od vanile u Tursku, a mogu misliti kako je ovo dobro.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ajme, želim ovo istog časa!! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. aaaah affogato... obozavam! Jako lijepe fotke, lijepo si servirala i cijela prezentacija mi je savrsena :)))
    btw. ja buchnem liker od kave unutra, a vrucu moka kavu pomijesam sa tamnom cokoladom da se otopi a yatim dodam kuglicu sladoleda :D

    OdgovoriIzbriši
  15. odličan Dajanin recet si odabrala, a izvedba je vrhunska, jako mi se sviđa !
    Što se kave tiče nisam veliki kavopija, ali bez jutarnje ne funkcioniram. Isto tako se volim zasladiti ovakvim kavenim poslasticama.

    OdgovoriIzbriši
  16. Dragi moji, hvala, hvala :) Vidim, ima strastevnih kavoljubaca, a potpuno razumijem i one kojima kava nije mila :)
    MARIA, glad you like it!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ma bez kafe ne ustajem iz kreveta ne provodim dana i ne vracam se u krevet:) kako divno ovo izgledaaaaaaaa.odoh da skuvam jednu pa cu da gledam dalje;)

    OdgovoriIzbriši
  18. Divan post već osjećam okus meni drage kave.

    OdgovoriIzbriši
  19. Kako si sve predivno uradila, prosto pogledas fotke ne moras ni da čitas, vrućne su i pozelis da je ova kafa kraj tebe!

    OdgovoriIzbriši
  20. @Dzoli, hehe, i kod mene slično :)
    @Dilajla, Vera, hvala vam!

    OdgovoriIzbriši
  21. Droooooling! This is so great! Yum!

    New to your blog; happy I found you!

    Mary xo
    Delightful Bitefuls

    OdgovoriIzbriši
  22. Mary, so great to hear from you and glad you found my blog! Hope you enjoy the recipes :)

    OdgovoriIzbriši
  23. I absolutely love affogato. Yours look really delicious!!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Joanna, thanks! I haven't had coffee with ice cream for a long time...This was so good :) I will definitely make it and enjoy it more often!

    OdgovoriIzbriši
  25. Obožavam kavu sa sladoledom. Obvezno u ove ljetne dane u obični cappuccino ili nessicu stavim koju kuglu sladoleda!
    Al, kava s medom je za mene nešto kao lijek, pijem je kada god imam problema s probavom, najčešće ujutro onu bosansku (čitaj tursku) kavu bez šećera samo zaslađenu s medom!

    OdgovoriIzbriši
  26. Snježo, znaš kako mi je drago čuti da još netko pije kavu s medom :)) Ovdje još nisam naišla na takvoga, svi moji prijatelji se čudom čude kad im kažem da dečko i ja pijemo kavu s medom :)

    OdgovoriIzbriši
  27. Hvala ti na prezentaciji, Tamara. Ona prva slika obara s nogu jednostavno.
    Ja sam kavu počela piti isto tako zbog društva, kad se u studentskim danima nije imalo za drugo osim kave, i naručivala se maksimalno produžena s hrpom šlaga da duže traje. Sad sam totalno ovisnik, ne pijem je puno, ali ujutro sam izgubljena ako ne popijem odmah kavu.
    Kupila sam danas kavu s čokoladom i lješnjakom, sutra si ovo opet pravim.

    OdgovoriIzbriši
  28. hvala ti Dajana na receptu i ideji, ja sam doma svoje navukla, već danima pijemo kavu ovako :)

    OdgovoriIzbriši
  29. Našla sam se 100%!!! Jedino što kavu pijem puno duže.Prva jutarnja-med, cimet i malo mlijeka! Ostale kroz dan (još koje 3-4) isključivo espresso.

    OdgovoriIzbriši