Friday, July 8, 2011

Batida de Coco (liker od kokosa) u kućnoj radinosti / Home made Batida de Coco (coconut liqueur)

Please scroll down for English




Kokos i ja...veoma se volimo. Nadam se da je i kod vas slična situacija, jer ovaj "kokosasti" liker miriše na ljeto i zabavu.
Bojana na Coolinarici ima (uz kolače, naravno)  fantastične recepte za likere i likerčiće. Sto vrsta za sto ćudi, ukusa, okusa, želja i raspoloženja-danas je lako i brzo napraviti bezbroj vrsta likera u kućnoj radinosti. A kako Bojana i ja dijelimo prema ovakvim napitcima istu strast kao i prema kolačima (u koje opet dosljedno i konstantno volimo stavljati ranije spomenute likere), oduševila sam se kad sam vidjela njezin najnoviji recept za liker od kokosa. Sličan  Piña Coladi ali nešto drukčiji, Batida de Coco garantirano popravlja raspoloženje. Mislim, već samo ime mu zvuči egzotično-privlačno, tropski, ljetno i veselo, zar ne? 
Izrada mu je brza, super se slaže i s kolačima, ali meni je nekako najdraži u čašici. Možete ga pomiješati i sa shakeovima, smoothijima i sokovima za izradu ljetnih koktela. Zamišljam ga u nekoj kombinaciji sa sokom od ananasa... Čašica ovog likera i već ste negdje u Brazilu, Portugalu, ili pak Kubi, pod užeglim suncem, na pješčanoj plaži ispod suncobrana sa slamnatim šeširom na glavi i u oskudnom badiću, ili na ulicama Havane, do vas dopire ritmična kubanska glazba, negdje iza ugla pleše se do dugo u noć, ili pak u klubu, sparno je, ljepljivo i vruće...i vi u ruci držite svoj Batida de Coco. Potrebno je malo mašte i sljedeći sastojci: kokosovo mlijeko + rum + šećer. Može li ovo biti jednostavnije? U originalnom receptu vidjet ćete ultra jednostavan i brz način izrade domaćeg kokosovog mlijeka, no ja sam imala već gotovo, kupovno pa sam ga iskoristila. Umjesto ruma može se koristiti i cachaça, tradicionalna brazilska rakija proizvedena od sirupa šećerne trske. 




                                                             Batida de Coco
                                                      (originalni recept ovdje)

  • 900 ml kokosovog mlijeka
  • 100 ml vrhnja za kuhanje
  • 150 g šećera
  • 3 paketića rum šećera Dolcela
  • 200 ml ruma (ili cachaçe) 
1. Pomiješajte sve sastojke osim alkohola i ugrijte nekoliko minuta na laganoj vatri, uza stalno miješanje.
2. Kad se šećer otopi, uklonite s vatre, ohladite i umiješajte rum. Pospremite u čiste staklene boce. Čuvajte u hladnjaku.


                                                      Home made Batida de Coco
                                                     (recipe adapted from here)

Batida de Coco is a Brazilian coconut flavored liqueur based on rum or cachaça. You can drink it on its own, add it to the cake fillings, sorbets, combine it with juice to make delicious cocktails...Endless possibilities.
I love home made liqueurs. With a minimum amount of time and effort, you can have so many different flavors, colors, types...adequate for so many different palates and moods :) An infused liqueur lends flavor to alcohol, it evokes the joy of hot summer days, sandy beaches and relaxing afternoons. 
This drink is ultra easy and quick. Basically just combine four ingredients and get coconut heaven. Take a sip and you'll be in Portugal, Brazil, or Cuba, enjoying summer sun on a sand beach, or standing on the street in the middle of Havana, surrounded by street dancers and beats of Cuban music, sticky hot air, colorful summer dresses...with your Batida de Coco in your hand.  Here's the short story of how coconut milk, heavy cream and sugar turned plain rum into an exotic treat:
  • 900 ml coconut milk
  • 100 ml heavy cream
  • 200 ml rum or cachaca
  • 180 g sugar
1. Combine coconut milk with heavy cream and sugar, put on low heat, cook for several minutes stirring constantly. When sugar dissolves, remove from heat and let cool.
2. Pour rum or cachaca in it, stirr to combine, pour into bottles. Keep in fridge.
3. Serve with ice cubes.

36 comments:

  1. odlična ideja, samo fale šarenini suncobrančići i party može početi. čuva se u hladnjaku zbog vrhnja ili???

    ReplyDelete
  2. Jao, po ovim vrucinama mi se uopste en ulazi u kuhinju ali neki recepti su mi i vise nego primamljivi :) Deluje bas fino i egzoticno :)

    ReplyDelete
  3. :))
    @Tamara, ja sam ga pospremila u hladnjak tako da se ohladi do kraja, praktičnije mi ga je tu čuvati pa ostane hladan. Ali u principu treba ga držati upravo tamo zbog vhrnja, da. Neki likeri koje često radimo doma, npr. od višnje, ili od kave su na bazi rakije, bez mlijeka ili vrhnja pa njih čuvamo u baru. Ovog je potrebno držati u hladnjaku.

    ReplyDelete
  4. Tamara, fantastične fotke i9 prezentacija! Obožavam Bojčine likere, baš sam joj danas rekla da idem za vikend u nabavu i da ga radim! Probala sam većinu njenih kolača iz prve ruke te pokoji liker, pekmeze, ajvar... Jednostavno i fantastično :)

    ReplyDelete
  5. Bas mi treba mi nesto tako da me oraspolozi i opuuuusti:) Sigurno ide dobro uz ananas.

    ReplyDelete
  6. Mmmmm, pa ovo je super. I ja sam zagledala neke njene recepte za likere ali samo zagledala.... nedostatak vremene i....
    Slike su ti savrsene.

    ReplyDelete
  7. Kod nas kokos uvijek prolazi :)

    ReplyDelete
  8. Sigurno je jako fino i mirisno. Ako nabavim kokosovo mlijko, moram isprobati.

    ReplyDelete
  9. Krasno ljetno,obožavam ukus kokosa i svaku varijantu s njim..fotkice očaravaju:)

    ReplyDelete
  10. Nely, hvala!
    What's for dessert, zapravo se i ne moraš truditi tražiti kokosovo mlijeko, u originalnom receptu je napisano kako se ono vrlo jednostavno napravi od običnog mlijeka i kokosa tj. kokosovog brašna :)

    ReplyDelete
  11. Wow, Batita do Coco is such an useful drink because it can be added to so many dishes. This Brazilian drink with coconut is absolutely fabulous, Tamara!! This is the first Brazilian drink I'd love to try!! Thanks for your comment on my blog. I left a reply for you!
    http://cosmopolitancurrymania.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Veoma egzoticno i idealno za ove vrucine. Bravo, Tamara!

    ReplyDelete
  13. Ovaj recept ti kradem, jer kokos obozavam.
    Bravo za ovu kreaciju!

    ReplyDelete
  14. Hi Tamara, this is also a great idea for ice cream. I think I'm going to give it a try. Thanks!

    ReplyDelete
  15. Prelepo! Ja bih ovim likerom obradovala prijateljice ili neke drage goste.

    ReplyDelete
  16. Purabi,glad you like this and thank you for your answer!

    ReplyDelete
  17. season with spice, great idea for ice cream! cure,hvala! super je ovo s kockicom leda, npr za zenska druzenja :)

    ReplyDelete
  18. Bojanini recepti su svakako vrijedni pažnje i isprobavanja , tako je i sa ovim likerom !
    A meni se čini da ću opasno zavoljeti kokos, prvo recepti sa kokosom kod jubistache, sada i ovaj liker , ...., već sam neke namirnice uvela u prehranu ili ih jako zavoljela kroz recepte sa blogova. Kokos volim ali nisam mu baš obožavatelj, čini mi se sada na redu da pređe i u obožavanje, isprobavam ovaj liker.Predivno si ga prezentirala !

    ReplyDelete
  19. Koliko sam samo puta htjela popiti Coppertone kada sam bila mala! Super su fotke (a kakve bi bile:)!!

    ReplyDelete
  20. Zaista si ovo pripremila fantasticno, Tamara! Prezentacija i slike..predivno!

    ReplyDelete
  21. Hvala vam!
    melrose, hehehee, Coppertone :) Volim ga, uvijek je predivno mirisao :)

    ReplyDelete
  22. Kakva egzotika! Kada vidim savršeno urađene bele fotke sva se istopim. Bravo!
    Koliko dugo ovo može stajati u frižideru?

    ReplyDelete
  23. Uh super izgleda. Pripremiti ću ga sigurno za nadolazeći pool party.

    ReplyDelete
  24. Hvala, hvala :)
    Jelena, pojma nemam koliko dugo može stajati, ali mislim da može dosta. No, mi svoj jako brzo trošimo, ako ga napraviš za neko druženje s prijateljima, vjeruj, brzo će se potrošiti. Jer nema tu puno alkohola, nije poput onih likera na bazi rakije, osvježavajući je i može ga se pijuckati cijeli dan. A ako ga upotrijebiš u kolačima, također sumnjam da će ti dugo stajati. Još jedna dobra ideja koju je gore u komentarima navela Reese je napraviti sladoled od ovoga! :)

    ReplyDelete
  25. PS. Jelena, pitat ću baš Bojanu (čiji je ovo recept) što misli koliko ovo dugo može stajati u hladnjaku pa ti javim!

    ReplyDelete
  26. Evo kaže Bojči da mogu dugo stajati, pošto je sve prokuhano, samo je bitno da stoje u hladnjaku. Njezini su stajali i po preko mjesec dana ;) Nadam se da sam pomogla!

    ReplyDelete
  27. Hvala, hvala na brzom odgovoru!

    ReplyDelete
  28. ;)))))))))) Melrose, legendo, i ja sam imala porive da liznem Coppertone :))))

    Tamara, liker ovako bele boje izgleda krajnje nevino i bezazleno, i bojim se da bi me časkom prevario :) A verujem da je odličan :)

    Slike predivne.

    ReplyDelete
  29. heheee, jeste me nasmijale s ovim Coppertonom! :D
    Majo, nema tu puno alkohola...hik :DDD

    ReplyDelete
  30. Ovaj recept sam tek sad vidjela kad ga je na FB objavila BooPie. Imam sve sto mi treba i necu ga napraviti, ne smijem ga napraviti, bude lose zavrsilo :)! Obozavam rum i kokosovo mlijeko! U zadnje vrijeme vidjeh puno lijepih recepata, ali ovaj me bas "osamario" :) Budem prepolovila mjeru, predostroznost!

    ReplyDelete
  31. Kako divno, bijelo i mekano izgleda....mmmm

    ReplyDelete