Wednesday, July 13, 2011

Roštilj umak po Marthi Stewart / BBQ sauce by Martha Stewart, Memphis-style

Please scroll down for English




Ma to divno ljetno vrijeme roštiljanja, tko bi mu odolio! Uz pregršt inovativnih i manje inovativnih ali jednako dragih ideja za spremanje mesa, povrća, čak i voća te marinade za roštilj, vjerujem da svatko ima i svoj omiljeni umak. Ako ga nemate, možda ga upravo dobijete. Evo jedne ideje, preuzete od Marthe Stewart, koja mi se jako svidjela.
Originalni recept pogledajte ovdje. Meni se baš svidio, jako je jednostavan i brz za izradu, izuzetno ukusan i definitivno pun pogodak za meso sa roštilja, čak i meso pečeno na tavi ili u pećnici.
U posljednjem broju Repeta za oko mi je zapeo Majin recept za bbq umak, koji se pravi natanane "from scratch" što bi se reklo, od nule-dakle, ne upotrebljava se gotov kečap već svježe rajčice, što je sigurno kvalitetnije i zdravije. Jako mi se svidio taj recept i zabilježila sam ga za probu, vjerojatno kad nam dozriju prve domaće rajčice (naše su još malo zelene). Za sada eto jedne brze varijante, manje zahtjevne, kad vam nabrzaka zatreba umak, jako ukusne i praktične.

             
                                                                              Roštilj umak
                                                                      (izvorni recept ovdje)
  • 1 žlica maslaca
  • 1/2 glavice luka
  • 2 režnja češnjaka
  • sol, papar
  • 350 g kečapa
  • 50 g smeđeg šećera
  • 60-80 ml jabučnog octa (po ukusu, ja sam stavila svih 80 ml)
  • 2 žlice worchestershire umaka 
  • 1/4 žličice kajenskog papra (ili 1 chili papričica)
  • 1/2 žličice crvene paprike u prahu
  • 1 žličica tabasca
1. Luk i češnjak skroz usitnite i ispirjajte 3 minute na žlici maslaca, posolite i popaprite.
2. Dodajte kečap, šećer, jabučni ocat, worchester i tabasco sos, crvenu papriku te kajenski papar. Kada provrije, kuhajte još 5 minuta.
3. Uklonite s vatre, sipajte u sterilizirane staklenke. Pustite da se ohladi.
Sol, papar i kajenski papar (ili chili papričicu) možete dozirati po svom ukusu. Meni je čak pobjeglo malo više kajenskog papra jer volim ljuto :)


                                                  BBQ sauce by Martha Stewart, Memphis-style
                                                                  (original recipe here)

Oh, this wonderful summer grilling time! Are you a bbq fan? I love barbecues...everything tastes so much better prepared this way. I like to grill anything, even fruit. And let's face it, I mean, who doesn't have their own favorite bbq sauce? Well, even if you don't, here's a great idea that could turn out to be your new favorite. Forget store bought sauces, home made has always been and always will be so much better! On top of that, this sauce is so simple to make! The idea comes from Martha Stewart. There are so many variations to the bbq sauce theme and this one quickly became my favorite:
  • 1 tbsp butter
  • 1/2 onion
  • 2 garlic cloves
  • salt, pepper
  • 1 1/2 cups ketchup
  • 1/3 cup cider vinegar
  • 1/4 cup sugar
  • 2 tbsp Worchestershire sauce
  • 1 tsp Tabasco sauce
  • 1/4 tsp cayenne pepper
  • 1/2 tsp smoked paprika
1. Melt butter over medium heat. Add very finely chopped onion and garlic; season with salt and pepper. Cook until soft, 2 to 3 minutes. 
2. Add ketchup, vinegar, sugar, Worcestershire, Tabasco sauce, paprika and cayenne. Bring to a simmer. Cook, stirring occasionally, until slightly thick, about 5 minutes. Set aside and let cool.
3. Pour into sterilized jars.

23 comments:

  1. auuh, savršenstvo, apsolutno! Love love love it! :)

    ReplyDelete
  2. Amerikanci vole svoj BBQ sos i tamo čovek zaista ne može da se odluči za kojim bi posegnuo. Nama je treblo malo da se naviknemo na taj ukus, ali zaista on daje jedan neponovljiv šmek mesu. Dopadaju mi se obe varijnte cure, a sada kako si me inspirisala možda i ja napravim neku svoju kombinaciju, ali kad malo zahladi.

    ReplyDelete
  3. Savršen sos koji ću baš danas pripremiti jer imamo piletinu na roštilju !! Hvala draga !!

    ReplyDelete
  4. Volim ovakve umake, tvoj je ispao baš super :)

    ReplyDelete
  5. Olalal ovo cu sacuvati.I kod nas je rostiljanje leti od jutra do mraka vrlo popularno..tako da svaka nova ideja je dobrodosla;)

    ReplyDelete
  6. Uh, da mi je sad malo mesa s roštilja ...

    ReplyDelete
  7. Jako dobro! Obožavam ketchup i često ga znam obogatiti s kojekakvim začinima da bih dobili zanimljiviji okus. Ovo definitivno isprobavam prvom prilikom. :) Predivno izgleda na fotkama, sve sastojke osim tabasca imam. :)

    ReplyDelete
  8. Recept sam pribilježila,jer ovo se mora probati,fenomenalno mi djeluje,a pošto svako malo roštiljamo bit će savršen za te prilike...pusa Tamaric:)

    ReplyDelete
  9. Great photos! This sounds so tasty!

    ReplyDelete
  10. Već sam ti rekla da ti je ovo odlična ideja, pogotovo kada stalno roštiljaš, a možeš ga upotrijebit i na drugi način osim s roštiljanim mesom :)
    Na Foodgawkeru i Tastespottingu stalno gledam nekakve umake za roštiljanje. Moram priznat da sam htjela napravit umak, ali pored toliko varijanti nikad se ne mogu odlučit koji jer u našim krajevima ljudi nisu navikli na takve dodatke. Upravo si mi olakšala posao i svakako pospremam recept :)
    Divne fotke Tamara :D

    ReplyDelete
  11. eto super, drago mi je što vam se sviđa ova brza kečap-ideja za umak! I što sam vam dala ideju i inspiraciju za neke svoje varijante, zapravo su mogućnosti bezbrojne, sa raznim dodatcima :)

    ReplyDelete
  12. Odličan umak, bilježim! Da mi je sad malo mesa s roštilja... i ovaj umak ;)

    ReplyDelete
  13. Odličan je!!! Kad god pravimo roštilj, skroz zaboravimo na bilo kakav umak... :( E, moraću se sledeći put ovog setiti! :)

    ReplyDelete
  14. Jako mi se sviđa ovaj umak :) mora se to isprobati :)

    ReplyDelete
  15. Krasnu boju ima ovaj tvoj umak.
    Ovdje je rostiljanje nezamislivo bez nekog sosa; ja se grozim (kupovnih) soseva sa ogromnim kolicinama secera (60%), ali neke vocne rado pravim.

    ReplyDelete
  16. Your blog is so gorgeous .. love the photos the recipes the layout everything about it.. and this sauce looks awsm!
    www.sunshineandsmile.com

    ReplyDelete
  17. Baš mi drago što vam se sviša!
    Sunshine & smile, thank ou for your kind words! I have just seen the site and bookmarked it, I love it :)

    ReplyDelete
  18. Tamara, a ja gledam sad neke recepte za brzi BBQ sos, trebace mi uskoro za rostilj, a nemam vremena da krckam od nule :) Eto mozda bas iskoristim ovaj recept :) Pozdrav!

    ReplyDelete
  19. Majo, eto, super, drago mi je i hvala ti na komentaru :) Ja pak gledam da nam dozriju domaće, sočne rajčice pa ću tad aisprobati ovaj tvoj recept, odličan mi je :)

    ReplyDelete
  20. I ja uz roštilj uvijek tražim neki umak, a kako nisam baš ljubitelj onih kupovnih koji su mi uvjek nekako umjetni tako ostanem bez umaka :). Palo mi je na pamet da napravim svoj ali su mi svi recepti na koje sam nailazila bili malo komplicirani. Ovaj mi je odličan, sviđaju mi se sastojci, priprema je jednostavna i sigurno je ukusan !

    ReplyDelete
  21. draga Branka, hvala i drago mi je što ti se sviđa ova verzija roštilj umaka!

    ReplyDelete
  22. Gotov je, samo da ohladi! Mozda i skljocnekm koji put :)

    Hvala za recept!

    ReplyDelete
  23. hvala tebi, baš mi je drago što si ga radila!

    ReplyDelete