Thursday, August 18, 2011

Cheesecake u staklenkama / Cheesecake in jars

Please scroll down for English




Recept je iz najnovijeg broja časopisa "Repete"-sasvim simpatična ideja kako pripremiti cheesecake, pogotovo praktična ako ga nekamo nosite, samo zatvorite staklenke poklopcima pa kasnije žličicom zaronite u kremastu divotu.
Recept je Jasenkin, a ja sam ga napravila i prije nego sam vidjela sliku, već po samom naslovu znala sam da je to nešto što želim isprobati. Učinilo mi se i kao zgodna ideja za jednu zabavu koja se bliži i za koju ću raditi kolače. Super zgodan i nekonvencionalan kolač upakiran u slatke staklenke.
Naime, Repete mi još nisu stigle poštom, ali bila sam previše nestrpljiva da bih pričekala i vidjela barem slikovnu izvedbu recepta pa sam zamolila Nevenu da mi prepiše recept i pošalje (ona je tada već imala svoj primjerak časopisa u rukama). 20-ak minuta kasnije, nakon primljenog recepta, napravila sam ove kolače. Jako brzo i jednostavno, mene su oduševili. Jer ako nešto volim, to su cheesecake i nove kreativne ideje. Jedino što sam izmjenila jest vanilin bourbon šećer u kremi, vaniliju gotovo uvijek dodajem kremama za cheesecake.


                                                          Cheesecake u staklenkama
Podloga:
  • 130 g keksa
  • 50 g maslaca
  • 30 g šećera
Krema:
  • 420 g svježeg krem sira
  • 150 g šećera
  • 2 vanilin bourbon šećera
  • 3 jaja
  • 1 žutanjak
  • 30 ml mlijeka
  • 20 g škrobnog brašna (ili glatkog brašna)
Umak od malina:
  • 150 g malina
  • 30 g šećera
  • 2 dcl vode
  • 1 žličica škrobnog brašna
1. Pripremite čiste staklenke zapremine 2,5 - 3 dcl. Za pečenje vam neće trebati poklopci. Recept je za 6 ovakvih staklenčica, iako je meni ostalo malo viška keksa.
2. Za podlogu fino sameljite kekse, pomiješajte ih sa šećerom, dodajte rastopljeni maslac, dobro izmješajte pa utisnite po žlicu-dvije u dno svake staklenke (ja sam utisnula prstima).
3. Pećnicu ugrijte na 160 Celsiusa. Zakuhajte oko 3 l vode.
4. Za kremu izmiksajte sir sa šećerom i vanilinom, umiksajte jedno po jedno jaje i žutanjak, dodajte mlijeko i na kraju prosijano škrobno brašno. Sve dobro izmješajte pa izlijte u staklenke, preko podloge od keksa.
5. U veću posudu ili dublji pleh za pečenje izlijte vodu koju ste prethodno zakuhali pa u to poslažite staklenke. Voda bi trebala dosezati do 2.5 cm visine staklenke. Na ovaj način će se sirna krema lijepo peći u parnoj kupelji. Stavite u ugrijanu pećnicu, smanjite temp. na 150 stupnjeva i pecite 30 min. Zatim ugasite pećnicu, ali ostavite kolačiće unutra još 20 min. Izvadite da se ohlade pa pospremite u hladnjak.
6. Dok se mini kolači hlade, pripremite umak od malina: maline zdrobite vilicom, pomiješajte s vodom i šećerom i zakuhajte. Dodajte prosijani gustin i kuhajte na laganoj vatri miješajući, dok se ne zgusne. Uklonite s vatre i ostavite da se ohladi.
7. Ohlađeni umak rasporedite po ohlađenim cheesecakeovima. Dodatno možete ukrasiti malinama ili listićima mente. Poslužite.
Cheesecake je najbolji kada odstoji preko noći u hladnjaku. Ako negdje nosite ove kolačiće, jednostavno zatvorite staklenke poklopcima i prenesite ih bez straha.


                                                               Cheesecake in jars


I mean, how cute is this? :) This recipe is featured in the latest printed issue of culinary magazine "Repete" and was made by Jasenka. If there's a cake I could eat any given time, its name is cheesecake. I was beyond thrilled to see this creative idea of making and serving cheesecake in cute little jars. It's really convenient for parties, just serve each guest their own jar of cheesecake goodness. Or you can take them out on picnics, just cover the jars with lids and transfer them. This is so cool :)

Bottom:

  • 130 g petit beurre or digestive cookies
  • 50 g butter
  • 30 g sugar
Filling:
  • 420 g cream cheese
  • 150 g sugar
  • 2 tsp vanilla essence
  • 3 eggs
  • 1 egg yolk
  • 30 ml milk
  • 20 g cornstarch
Raspberry sauce:
  • 150 g raspberries
  • 30 g sugar
  • 200 ml water
  • 1 tsp cornstarch
1. For the bottom, finely grind cookies and combine them with sugar and melted butter. Press the mixture into to bottom of each jar (I used my fingertips to press it down). Before doing so, sterilize jars: make sure they are clean.
2. Preheat oven to 160 Celsius. Take a large pan and heat 3 litres of water.
3. For the filling, beat cream cheese with sugar and vanilla, add eggs-one by one. Add milk and sifted cornstarch. Pour the filling into jars, over the cookie bottom. Take a large round pan and pu jars in it. Take the water you boiled and pour it in the pan with jars. This way cheesecakes will bake in water bath and will be nice, creamy and smooth. Put everything into preheated oven, lower the temperature to 150 Celsius and bake for 30 min. Turn off oven but leave cheesecakes inside for another 20 minutes. Take them out, let cool to room temperature and put in the fridge for several hours or overnight.
4. For the raspberry topping, combine raspberries with sugar and water, heat until sugar dissolves, add sifted cornstarch and cook stirring until it thickens. Pour it over cooled cheesecakes.






37 comments:

  1. Joj ,baš slatko:))super ideja....ja bih da uvek imam po teglicu u torbi;) za slučaj da mi padne šećer!

    ReplyDelete
  2. Bas je interesantna ideja.Mzoe se primeniti na jos poneki kolac;))

    ReplyDelete
  3. Uff fino, odlična ideja..a tek fotkice :)....

    ReplyDelete
  4. Jedinstven prijedlog...Dobrodoslo za moje (Australijske, vruce) transportne prilike.

    ReplyDelete
  5. That's a good idea! I did the same http://anna-mavritta.blogspot.com/2011/07/panna-cotta-with-raspberry-sauce-and.html

    ReplyDelete
  6. Famozna ideja uz mrak fotke, bravo!

    Pusa i ugodan vikend:)

    ReplyDelete
  7. Vidjela sam recept u najavama, ali Repete nikako da dođu na moj kiosk :(

    Super izgleda!

    ReplyDelete
  8. Genijalna ideja i jako dobro i izgledaju ovako mali i slatki.

    ReplyDelete
  9. Odlična ideja. Mene podsjeća na rožatu (po načinu pripreme)...

    ReplyDelete
  10. Jel da je slatka ideja? :)) Hvala vam na ovako lijepim komentarima! Ovo je tako jednostavno za napraviti, a totalno zadovoljstvo kad zaronite žličicom u to :)
    anna-mavritta-thanks for visiting and leaving a comment, I have just checked out your post for the panna cotta in jars, it is so cute! Alightly different than this since it doesn't involve baking at all, but definitely one to try, I love it.

    ReplyDelete
  11. Mene ovakva super praktična mala slatka sitnica može doslavno oboriti s nogu :) S time da sam jučer,pregledavajući neke blogove baš naišla na cheesecake u čašici i pomislila kako bi ga bilo divno probat.Jednom ih nosiš na neko okupljanje! ;)

    ReplyDelete
  12. Medena ideja! Ovih 2.5cm, da li to voda treba da dosegne skoro do vrha teglice, tj. da 2.5cm ispod vrha ili da prekrije 2.5cm od dna? Sve sam teglice uposlila Majinim karamel prelivom (veća količina), inače bi ovo sad napravila.

    ReplyDelete
  13. @Sandra, hvala!
    @ Velyra, napravim ga za vas, nema frke, ovo je brzo i jednostavno, a tako dobro :)
    @Jelena, hvala! Voda treba dosezati 2.5 cm od dna teglice

    ReplyDelete
  14. aaaaa, divote!!! predivno si ih napravila, preslatke su :) Hvala ti sto si ih napravila i isprobala:)

    ReplyDelete
  15. Simpa mi je skroz ideja..divno izgleda:)

    ReplyDelete
  16. Tamara,ovo je fantasticno!!Obozavam ciz,samo bih ga ja radila sa visnjama:)))

    ReplyDelete
  17. What a fun way to prepare cheesecake, love it!

    ReplyDelete
  18. viđala sam ovakve kolačiće u teglicama po blogovima i jako mi se svidjela ideja, svakako ću ih raditi, skupila sam baš neke sitne staklenke!!
    koji sir koristiš??

    ReplyDelete
  19. Predivna ideja, izgledaju tako slatko u teglicama, moram ovo obavezno isprobati za sljedeci party... Prekrasne su ti slike, Tamara!

    ReplyDelete
  20. Fantastična ideja i prekrasno izgleda. Mogu zamisliti još kole je zadovoljstvo papati ga! Savršene sličice!

    ReplyDelete
  21. ¨Dragi svi, najljepša hvala na divnim komentarima :) Vidim da vas ova ideja oduševljava jednako kao i mene.
    @Tamara, koristila sam klasični svježi sir, ali onaj malo masnij, nikako nemojte koristiti posni sir, bolje da je što masniji i kremastiji ;)

    ReplyDelete
  22. Obožavam slatke stvari u staklenkama, a ovo mi je baš originalna ideja! Svaka čast Jasenki, a i tebi jer stvarno prekrasno, ali baš prekrasno izgledaju!! S ovim preljevom od malina može biti samo savršeno!

    ReplyDelete
  23. Oh this looks sooo beautiful. Great flavor, beautiful pictures and awesome presentation:) Odlican post Tamara!

    ReplyDelete
  24. Prelepo! Odlicna ideja za piknike.

    ReplyDelete
  25. oduševila sam se ovom idejom, jako simpatično i na kraju krajeva vrlo praktično ako treba desertić nekamo ponjeti

    ReplyDelete
  26. Oh my gosh! I'm going to make these...

    ReplyDelete
  27. I am so glad, I definitely recommend you try them :)

    ReplyDelete
  28. Evo ih opet teglice, jao kako super izgleda. I verujem i da je ukusno. Divne fotke, opet kazem :)

    ReplyDelete