Kolač od bundeve / Pumpkin spice cake

Please scroll down for English


Nikada nisam toliko uživala u društvu gospođe bundeve kao ove jeseni. Stoga, prigodno još jedan kolač s bundevom.
Recept sam posudila sa meni dragog bloga Cinnamon and Thyme, s malim izmjenama.


Kako su tamošnje mjere za kalup promjera 18 cm, ja sam ih prilagodila (uduplala) za veći kalup promjera 24 cm. U tom slučaju tijesto morate peći duže, a možete ga peći u dva zasebna dijela kao što sam ja učinila. Neki sastojci su izostavljeni, poput melase do koje ovdje teže dolazim i koju sam zamijenila aromom vanilije, a u nekim receptima mijenjam ju medom. Za pire od bundeve kod mene je gotovo uvijek ista priča: kupim buču putericu cca 1 kg, operem, narežem na manje komade, poslažem na pek papir na pleh za pečenje i pečem 45 min. na 220 C. Izvadim, pustim da se ohladi, žlicom izdubim meso, ako je potrebno malo ga izgnječim vilicom, iako je meso ovako pečeno najčešće već potpuno pretvoreno u pire.


Cimet i slični začini su gotovo obavezni u ovakvim kolačima. U posljednje vrijeme sve više upotrebljavam i kardamom u kojeg sam se zaljubila :) Opećnito su jesenski kolači bogati prekrasnim aromama od kojih kuhinja miriše i dan-dva poslije. Što me dovodi do pitanja: koje od ovih začina najradije / najčešće koristite? Moj odgovor je cimet. On još uvijek prednjači, iako sve češće u ovakve slastice stavljam po prstohvat kardamoma.


 Obilježavate li vi kako Halloween? Mene to vrijeme raduje poput malog djeteta svake sezone. Prošle godine smo se okupili na vikendici na proslavi, a ja sam napravila niz tematskih slastica, dok se ostatak ekipe potrudio oko rukotvorina na Haloween temu. Bilo je zabavno i veselo. Ove sezone sam baš pred Halloween u nekoj gužvi, iako mi je u planu bilo peći Jasenkine jezovite čokoladne muffine, recept iz posljednjeg broja časopisa Repete.


                                                                 Kolač od bundeve
                                                        -za okrugli kalup promjera 24 cm-
Tijesto
  • 200 g maslaca
  • 300 g smeđeg šećera
  • 4 jaja
  • 400 g pirea od bundeve
  • 1 žličica arome vanilije
  • 400 g glatkog brašna
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 1 žličica cimeta
  • 1/4 žličice đumbira
  • 1/4 žličice klinčića
  • 200 ml mlijeka
 Krema
  • 500 g krem sira
  • 300 g šećera u prahu
  • 1 žličica arome vanilije 
1. Za tijesto, kremasto izmiksajte maslac sa smeđim šećerom pa dodajte jedno po jedno jaje (između svakog dodavanja izmiksajte). Postepeno umiksajte mlijeko i aromu vanilije pa dodajte pire od bundeve. U zasebnoj zdjeli pomiješajte brašno, prašak za pecivo i začine pa umiješajte u smjesu-nemojte previše miksati. Podijelite na dva dijela pa izlijte u kalupe promjera 24 cm i pecite 30-ak min na 180C. Možete i odjednom ispeći cijelu količinu tijesta pa ga kasnije prerezati na pola. U tom slučaju se tijesto treba duže peći.
2. Za kremu izmiksajte krem sir sa vanilijom pa postepeno umiksajte šećer u prahu.
3. Kad se tijesto potpuno ohladilo, položite prvi dio na pladanj, premažite polovicom kreme, poklopite drugim dijelom i premažite ostatkom kreme.
4. Ukrasite po želji cimetom, orasima...

                                                                                   ***
                                                                    Pumpkin spice cake

I have never baked so much with pumpkin like this season. There's just something about the combination of pumpkin and cream cheese that I love. So here it is, another pumpkin dessert.


My favorite type of pumpkin (especially for desserts) is butternut. It has a beautiful sweet meat. Here we don't have canned pumpkin puree, it's just not available on our market, so I always make my own from scratch. I take a butternut squash (about 35 oz), wash it, cut into smaller pieces, place them on baking sheet lined with parchment paper and bake for 45 minutes at 220C. Let them cool and spoon out meat.
I adapted the recipe from Cinnamon and Thyme.


This fall cake is, like so many other seasonal cakes, rich with cinnamon and similar spices. After baking such a treat, your whole house smells lovely even the next day.  What is your favorite spice? Which one do you use most often? Cinnamon is definitely the most frequent guest in my kitchen, although I almost always use a pinch of cardamom in cakes like this.


Cake batter (for 24 cm springform pan):
  • 200 g butter
  • 300 g brown sugar
  • 4 eggs
  • 400 g pumpkin puree
  • 2 tsp vanilla extract
  • 400 g all purpose flour
  • 2 tsp baking powder
  • 1 tsp cinnamon
  • 1/4 tsp ginger
  • 1/4 tsp cloves
  • 200 ml milk
Frosting:
  • 500 g cream cheese
  • 300 g powdered sugar
  • 1 tsp vanilla extract
1. Make the cake batter: Mix butter with sugar until creamy, add eggs-one by one-then add vanilla, milk and pumpkin, combine. In a separate bowl, combine flour with baking powder and spices, add to the batter.
2. Divide the batter into two equal parts and pour them into prepared springform pans. Bake for about 30 minutes at 180C. Let cool completely.
3. For the frosting, combine cream cheese with vanilla, gradually add powdered sugar and mix well.
4. Assemble: put the first cake layer onto serving plate, frost it with half of the frosting, place the second layer onto it and frost with the remaining frosting. Decorate with walnuts.






28 komentari:

  1. Ovo ti je božanstveno i mogu se i mafini raditi po tom receptu sa istim receptom za frosting. Ja bi tu i muskatni oraščić dodala. Volim kad su ovakve tortice rustično namazane.

    OdgovoriIzbriši
  2. Obozavam ju, radila sam ju sa malo drugacijim sastojcima i uduplanim kolicinama zacina:)))i to je bio pravi raj za moje nepce. Kao sto jelena rece: Bozanstveno! Predivna ti je!! Fotkice super!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Vi na gornjoj polulopti postajete opsjednuti sa bundavama / tikvama...Bilo kuda - tikva svuda!
    Jos uvijek nisam vjesta sa bundevama u kolacima; evo idealne prilike za ispraviti to.

    OdgovoriIzbriši
  4. Raj za oči a vjerujem i za nepca. Krasna torta!! Bravo Tamarichka!

    OdgovoriIzbriši
  5. i meni se svidjela ova torta na prekrasnom slovenskom blogu i inspirirala me da probam napraviti nešto slično, ali u obliku rolade :) tvoja torta stvarno super izgleda, a fotke su predivne! od začina isto najviše koristim cimet, odmah za njim je đumbir, a sve više i kardamom.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divna torta,vjerujem da je preukusna...joj kako ti je simpa ova bundevica -zubica,izrezbarena.. ma divno:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Torta odlično izgleda! Ove godine štrajkam po pitanju bundeve, sasvim slučajno se tako potrefilo. Ali zato marljivo skupljam recepte :)

    Što se začina tiče, za kolače su mi najdraži cimet i klinčići.

    OdgovoriIzbriši
  8. Divne fotografije,prave jesenje boje:))i ja sam se od skora zaljubila u kardamom,mada je i u mojoj kuhinji još uvek na prvom mestu cimet. Zatim su tu i muškatni oraščić i đumbir.
    POZZ

    OdgovoriIzbriši
  9. Super tortica, sigurna sam da bi mi se svidjela jer bundevu volim, ono što bi ja jedino izbacila je đumbir, naprosto se nikako nemogu naći s tim okusom i mirisom..I slikice su predivne..

    OdgovoriIzbriši
  10. Što ti je slatka ova bundeva u grrr pozi! Neko se baš potrudio oko nje!

    OdgovoriIzbriši
  11. Kolačić izgleda ukusno, mekano i sočno! Slastica koju bi svakako vrijedilo probati! Šaljem ti veliki pozdrav!!:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Aaa, prekrasno! Baš sam vesela, tako ti je lepo ispala! :)
    Pozdrav,
    Ana

    OdgovoriIzbriši
  13. Odličan ti je recept...Meni nekako bundeva bez cimeta ne ide, bude mi opora!Mogla bih i ja probato napraviti ovu torticu!

    OdgovoriIzbriši
  14. Kolač baš izgleda sočno!!
    Obožavam kako si izdubila bundevu, i mi je svake godine dubimo, nekako to nisam nikad radila kao diejte, a sad mi je baš fora :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Predivno..zaista!!! Ne samo sto si napravila odlican kolac, nego su ti fotke fantasticine a i recept zvuci jako ukusno!!! Svaka cast, Tamara!!!xoxo

    OdgovoriIzbriši
  16. Ova slika sa začinima mi je za poster, obožavam začine, najviše cimet, ali volim i sve ostale.
    Kolač izgleda fantastično

    OdgovoriIzbriši
  17. Kolac je divan! Meni ova jesen prolazi bez bundeva. :( Nisam nekako navikla da ih kupujem jer smo uvek imali svoje... Susa ih je ubila... :(
    I ja najvise koristim cimet. Obozavam ga! A kardamom nikako da probam...
    Inace, ne volim Noc vestica...

    OdgovoriIzbriši
  18. I just discovered your blog, and I am so excited to make this cake. Your photos are gorgeous.

    OdgovoriIzbriši
  19. Ajme kako ovo dobro zvuči i izgleda, Morat ću i ja isprobati ovaj recept. :)

    OdgovoriIzbriši
  20. ti si se opasno bacila na buče. ja nisam ljubitelj kolača s bučom, kod mene obično završe u juhi!!
    i ja obožavam cimet dok muškatni orašćić nikako ne volim

    OdgovoriIzbriši
  21. Tamara torta izgleda fenomenalno. Stigle su bundeve i vreme je za ovako divne recepte.

    OdgovoriIzbriši
  22. Torta je izvrsna i baš odlično izgleda ! Prije par godina ne bih niti pomislila da se od bundeve mogu napraviti ovakve divote.
    Što se začina tiče i kod mene prednjači cimet, ali i ostali začini polako ali sigurno nalaze svoje mjesto. Sviđa mi se slika sa začinima !

    OdgovoriIzbriši
  23. hvala svima na lijepim riječima, i onima koji vole i koriste bundevu u kolačima, i onima koji ne vole i ne koriste :) Iz napisanog vidim da se kod nas defintivno najviše upotrebljava cimet, to se nije promijenilo, a tako je i u mojoj kuhinji :)
    @Tamara: moja mama isto ne ne voli muškatni oraščić, ja sam pak negdje između, iako ga često koristim ali u vrlo malim količinama.
    @Sue: I am so glad you stumbled upon my blog and hopefully you'll keep following :)
    @ Ana (Cinnamon and Thyme) hvala tebi na prekrasnom receptu!

    OdgovoriIzbriši
  24. @Jelena: upravo tako, cupcakes od bundeve s ovim frostingom od krem sira su npr u SAD-u obavezni, i meni se sviđa ta ideja :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Your right, butternut is simply perfect for this recipe according to your delicious photo of the cake!

    OdgovoriIzbriši
  26. Great to see all the spices for this pumpkin cake post!

    We don't have canned pumpkin puree here too. I guess it's a blessing in disguise since we get to enjoy fresh pumpkin cake/ pie.

    OdgovoriIzbriši
  27. @ wine and food, hvala :)
    @ Palate and a Passport: thank you!
    @ Season with Spice: I completely agree on the canned pumpkin puree :)

    OdgovoriIzbriši