Mrvičasta pita s jabukama / Pennsylvania Dutch Apple Pie

Please scroll down for English


U moju kuhinju ušao je još jedan novi kolač s jabukama. Kao i prethodnik, i ovaj nas je osvojio. Imam stablo dunja koje me gledaju, a ja ih bezobrazno ignoriram. Imamo i puno jabuka pa nekako radije posegnem za njima, ali dunje su tako mirisne. Zaista moram iskoristiti koju za desert, bila bi šteta da sezona prođe bez njih.

                                                                                 ***
Ovaj recept nam je Bite my cake facebook stranici ispisala Maja Saletto Jankovic, zajedno sa divnom fotkom koju je poslala i na tome joj veliko hvala. Čim sam vidjela kolač i sastojke, znala sam da je to to. Maji svaka čast jer je uza sliku koju je priložila ispisala recept do najsitnijih detalja, zajedno sa svojim zapažanjima te dala mjere za 2 veličine kalupa, stoga preporučam da pročitate na facebook stranici. Ime ove pite sam malo skratila, u punom sastavu ono glasi Pennsylvania Dutch sour cream apple pie. Nisam ni pokušavala sve ovo prevoditi na hrvatski, bio bi to podugačak naslov :)

                                                            
Ovo je jedan od onih recepata koje si prepišete u bilježnicu i čuvate dugo, dugo. Ako vam je promaknuo na facebooku, ispisujem ga ponovo ovdje. Mjere sam pretvorila u grame. Dodala sam malo limunove korice i soka te mrvicu smanjila šećer. Kao što je Maja napisala u svojim komentarima, slijedila sam njezin savjet pa za mrvičasti posip malo smanjila količinu brašna i povećala količinu maslaca. Kolač je predivan i sigurna sam da ovih dana imate dosta jabuka pa evo jedne izvrsne ideje. Majo, hvala ti što si sa nama podijelila ovu prekrasnu pitu!
                                                                                     ***
Tijesto (za kalup 26 cm):
  • 280 g glatkog brašna
  • 115 g maslaca, hladnog, narezanog na kockice
  • 1/2 žličice soli
  • 3 žlice šećera
  • 1/2 žličice cimeta
  • 4-5 žlica hladnog soka od jabuka (može i hladne vode)
Nadjev
  • 1 jaje
  • 300 g kiselog vrhnja
  • 150 g šećera
  • 30 g brašna ili gustina
  • 1/2 žličice soli
  • 2 žličice vanilije
  • 7 jabuka, opranih, oguljenih i narezanih na kockice
  • 1 žličica limunove korice
  • sok pola limuna
  • začini po želji: cimet, muškatni oraščić, kardamom...
 Mrvičasti posip
  • 100 g brašna 
  • 100 g šećera
  • 100 g smeđeg šećera
  • 1 žličica cimeta
  • prstohvat soli
  • 7 žlica otopljenog maslaca
  • 150 g grubo mljevenih (nasjeckanih) oraha, badema ili lješnjaka
1. Zamijesite tijesto: izmješajte suhe sastojke pa prstima umrvite maslac do mrvičaste smjese. Dodajte ledeni sok od jabuke ili vodu i formirajte tijesto u kuglu. Zamotajte u foliju i ostavite u hladnjaku 1 h. Zatim ga razvaljajte na lagano pobrašnjeloj podlozi i valjkom prenesite u namašćeni kalup. Rubove tijesta poravnajte i zalijepite uza stijenke ruba kalupa. Ostavite u hladnjaku dok pripremate nadjev.
2. Pećnicu ugrijte na 200 C.
3. Za nadjev izmješajte sve suhe sastojke pa u njih umutite kiselo vrhnje, jaje, limunovu koricu i sok i vaniliju. Dodajte kockice jabuka, izlijte na tijesto i pecite 10 min. Smanjite temp. na 180 C i pecite još 40 min.
4. U međuvremenu pripremite posip: pomiješajte suhe sastojke, dodajte rastopljeni maslac i izmješajte, dobit ćete mrvičastu smjesu. Nakon 40 min. izvadite pitu, posipajte i vratite u pećnicu na još 10-ak minuta.
5. Izvadite da se ohladi pa ju pospremite u hladnjak. Najbolja je kad odstoji nekoliko sati ili preko noći u hladnjaku. Prije posluživanja pustite da se ugrije na sobnu temperaturu pa poslužite.




                                                           Pennsylvania Dutch Apple Pie

Another fall cake entered my kitchen two days ago. Apples just keep finding their way into my cakes these days. And I am so glad they do. On the other hand, I have to confess I have been unjustly avoiding beautiful quinces that keep looking at me from the tree in front of the house. I promised I would get back to them, there's just one more apple cake I have to try...And this is the one.
I got the recipe from Maja, she wrote it on Bite My Cake's facebook page (you can also follow my blog there) and sent a beautiful photo of her cake. With it, she wrote the recipe to the tiniest details, wrote her comments and gave ingredients for 2 pan sizes. I am so thankful for that. I read the ingredients and fell in love with the combination instantly. Then tested the cake and fell in love again (smile). I must say I haven't noticed this type of pie before, in the food blogging community. It's something new for me. If you haven't seen the recipe she posted, here it is. I added a bit of lemon zest and juice to it. According to Maja's suggestions, I reduced the amount of flour a bit in the crumble topping. Thank you, Maja!

                                                            
For the crust (10 inch pan):
            -serves 10-
  • 1 1/2 cups flour
  • 1/2 tsp salt
  • 3 tbsp sugar
  • 1/2 tsp cinnamon
  • 1 stick cold unsalted butter, cut in chunks
  • 4-5 tbsp ice cold apple juice to bind (you can also use water)
For the filling:
  • 7 apples, peeled, cored and sliced
  • 1 1/4 cup sour cream
  • 3/4 cup sugar
  • 1/4 cup flour
  • 1 egg
  • 1/2 tsp salt
  • 2 tsp vanilla
  • 1 tsp lemon zest
  • juice of 1/2 lemon
  • option: cinnamon, nutmeg, cardamom, clove, raisins...
For the topping:
  • 1 cup flour
  • 1/2 cup sugar
  • 1/2 cup brown sugar
  • 1 tsp cinnamon
  • a dash of salt
  • 1 cup walnut, almond or hazelnut pieces
  • 7 tbsp melted butter
1. Combine the dry ingredients in a mixing bowl and cut in the cold butter chunks. Combine until the mixture resembles pea gravel. Add apple juice a little at a time until the dough comes together in a ball. Wrap in it plastic wrap and chill for 1 hour. Roll out the dough on a lightly floured surface and place in a deep 10 inch pan.  Chill the pie shell while filling is assembled. You can also combine all ingredients in a food processor until small chunks form, gradually add apple juice and pulse. Knead a bit more on the rolling surface-a nice ball will form quickly.
2. Preheat oven to 400 F.
3. In a mixing bowl whisk together sour cream and egg. Combine sugar and flour and whisk into the liquid mixture. Add salt, vanilla and spices. Add apple slices.
4. Pour custard into the prepared pie shell, place on a cookie sheet and bake for 10 minutes.
5. Lower the heat to 350 F and bake for 40 minutes more.
6. Make the topping: combine dry ingredients in a mixing bowl. Add melted butter, combine into a crumbly mixture.
7. When the pie has baked for 40 minutes, remove from oven, completely cover the apples with topping and return to oven for 10 minutes more.
8. Remove from oven and cool on a rack. Store in the refrigerator. When serving, let warm to room temperature.


  


35 komentari:

  1. Uh, ovo je pravi jesenski kolač, a posebno mi se sviđa nadjev s dodatkom kiselog vrhnja. Predivne fotke! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Obožavam pite s jabukama. Sviđa mi se što u nadjev ide kiselo vrhnje. Morat ću ju isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mmm..jako fini recept! Volim jabuke i ovaj torta mi se čini idealna u ove jesenske dane!!

    Veliki pozdrav!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Super ti je recept, bas mi nekako u jesen i idu pite sa jabukama i cimetom...taj miris cimeta kada se peku...:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Krasan recept,volim pite ovo je baš po mom ukusu:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Vidjela sam Majin recept na FB-u i već sam ga tamo "snimila", ali nisam recept zabilježila. Prekrasno ti je ispao, Tamara! Jabuke, cimet, mrvice odozgo- ja sam oduševljena!

    OdgovoriIzbriši
  7. Od FB-ja do ovde :). Jabuke su baš jedno prekrasno voče. Divne fotke i recept :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ajoj, sad i ovo moram probati, djeluje mi tako fino, a sa jabukama ne mozes pogrijesiti nikako:)Super ti je ova fotka sa cimetom i pripadajucim alatom:)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Jabuke su odličan izbor u bilo kojoj kombinaciji, a ovaj mrvičasti posip sa smeđim šećerom je ono što daje posebnu čar!

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlična pita, znam kako miriši , pa tako i koliko je fina! Znači u znaku smo i slavimo jabuke!

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlican recept, Tamara! Svidjiju mi se fotke...

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlična je. Ja radim pitu s jabukama na sličan način. Razlika je u nadjevu ;) Morat ću ovu pitu isprobati...

    OdgovoriIzbriši
  13. Fenomenalna je,mrvice po jabukama obožavam.

    OdgovoriIzbriši
  14. Pravila sam slican sa sljivama ali ovo je vise nego odlicno.

    OdgovoriIzbriši
  15. Super izgleda, baš pravi jesenski kolačić; cimet i jabuke

    OdgovoriIzbriši
  16. ovo je stvarno prekrasan kolač, a fotke su ponovo predivne

    OdgovoriIzbriši
  17. obožavam jabuke, obožavam pite i kolače s jabukama i obožavam mrvice od tijesta. drugim riječima, ovu pitu ću isprobati prvom prilikom! hvala na receptu. propustila sam ga na facebooku.

    OdgovoriIzbriši
  18. Jos prosle godine sam ugasila svoj facebook nalog, pa mi je bas drago sto si ovde navela celokupan recept... Jako mi se dopada... :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Nismo baš ljubitelji kolača, no voćni, naročito od jabuka, uvijek prolazi. Ovaj tvoj me oduševio, i sastavom i izgledom.

    OdgovoriIzbriši
  20. Danas sam baš rekla kako bih rado neki fini kolač od jabuka, i evo recepta, evo kolača, i to baš jako finog ! Super mi je recept i kolač jako lijepo izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  21. Rijetko, rijetko se natjeram pojesti sirovu jabuku. Nije da ih ne volim nego jednostavno nemam naviku, ali zato kolače s jabukama tamanim ko termit.
    Jako mi se sviđa ovaj recept, a dodatak kiselog vrhnja mi je posebno zanimljiv i ovo svakako moram isprobati. :)
    Jako mi se sviđaju kontrasti boja na fotkama, sve je nekako toplo i mami na jelo. :)

    OdgovoriIzbriši
  22. nikad dovoljno recepata s jabukama, budući da je njihova sezona cijelu godinu sigurno će biti vremnena za isprobavanje ove ljepotice

    OdgovoriIzbriši
  23. Tamara, super mi je drago da si isprobala recept i da ti se dopao! Znajuci kakav si maher za kuhanje i slastice - uopce ne sumnjam da je zavrsni rezultat bio fantastican. Fotke su, kao i obicno, prekrasne i kad ih gledam dobijem zelju da se iz ovih stopa primim valjka i kuhace :-))).

    OdgovoriIzbriši
  24. Lovely receipe, but is the english version correct? The filling didn't turn out.
    thanks, Karen

    OdgovoriIzbriši
  25. Cure, vidim da se svima sviđa ova pita, jako mi je drago! Većina nas voli kolače s jabukama, pogotovo ovako sezonske jesenske.
    Majo, hvala tebi na receptu!
    @ Karen: yes, the recipe is correct, what do you mean it didn't turn out?

    OdgovoriIzbriši
  26. Karen, I just checked one more time if the measures are correct and everything is fine

    OdgovoriIzbriši
  27. Mislim da ti je ovaj pun pogodak, iako obožavam sve tvoje recepte od jabuka! Jabuke su nam uvijek bile omiljena namirnica i u našoj kući su se uvijek radili kolači najviše od jabuka i višanja. Tek kada sam ja počela kuhati uvodila sam druge začine i voćke u kuhinju, no ovakvi kolači ostali su baš miris jeseni, uspomene iz djetinjstva. Divne fotke :)

    OdgovoriIzbriši
  28. Kako volim te mrvičasto voćne kolače...mmmm

    OdgovoriIzbriši
  29. Čula sam za ovaj klasik ali nisam znala kako izgleda. Ova kisela pavlaka e to je pun pogodak kao i svi ovi začini. Jabuke bez cimeta, e to nije to. Fenomenalno! Beležim!

    OdgovoriIzbriši
  30. @Maja: i kod mene je to voće uvijek bilo prisutno, tj. kolači s istima: jabuke i višnje.
    @ Jelena: ja sam prvi put čula za ovaj kolač upravo kad mi je Maja spomenula na facebook stranici.
    @ Knjiski Moljac: hvala ti!

    OdgovoriIzbriši
  31. Dobar dan, nadam se da cu dobiti odgovor, obzirom da je proslo dosta vremena od objave recepta. Naime, moja prijateljica ga je napravila, ali podloga od tijesta joj se uopce nije ispekla. Imate li kakav savjet? Tocno se je pridrzavala recepta, pa je zanima gdje je pogrijesila. Unaprijed zahvaljujem!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav! Naravno, odgovor je uvijek tu ;)
      Drago mi je što ga je prijateljica radila, ali žao zbog tijesta. Ne znam do čega je, možda su joj jabuke previše natopile tijesto pa joj se činilo da nije pečeno? Zaista ne znam, ako se pridržavala recepta. Ako se to dogodilo, jedino što mi pada na pamet je prethodno "na suho" ispeći tijesto nakratko, 5-7 min., samo ga prije toga ispikajte vilicom. Tada ga izvaditi van i staviti nadjev pa vratiti na pečenje.

      Izbriši
  32. Zahvaljujem, Tamara na brzom i iscrpnom odgovoru! Prenijela sam prijateljici, pa kako bude! Pozdrav

    OdgovoriIzbriši