Monday, October 10, 2011

Složenac sa patlidžanima / Baked eggplant with pasta and cheese

Please scroll down for English


Ovo je lagano prilagođeni recept iz jedne Dukatove knjižice sa sirnim receptima, pune ukusnih ideja.
Vratih se iz Italije, iz prelijepe Toskane. Dok ja sređujem dojmove, fotografije i silne obaveze koje su me dočekale, javljam vam se jednim jednostavnim i jako finim receptom. Danas sam pregledala vaše postove objavljene dok me nije bilo i mogu samo reći kako me opet dočekalo toliko toga da ne znam što ću prije isprobati, sve me u posljednje vrijeme oduševljava jer nas je ova jesen počela darivati krasnim plodovima. Iznenadilo me koliko je ovdje kod nas zahladilo dok me nije bilo, jer se u Firenzi još uvijek nose kratki rukavi i sandale!
Ja naviše volim ovakav ručak (ili večeru): lagan, često bez mesa, sa sirom. Dvije namirnice za kojima sam luda i koje najradije stavljam u gotovo sva slana jela jer smatram da im pospješuju okus (bez obzira o kojem se jelu radi) su sir i češnjak :)
Složenac-zapečenac slobodno "podebljajte" i obogatite mesom, tko voli nek' izvoli. Ovo je jedan brz, lagan i jednostavan ručak, a takvi su uvijek dobrodošli, zar ne?
                                                                                   ***
                                                                 Složenac sa patlidžanima 
  • 500 g tjestenine (rigatone) 
  • 1 veliki patlidžan
  • 2 šalice (po 200 ml) pelata
  • 2 češnja češnjaka 
  • 1 žlica sjeckanog peršina 
  • Maslinovo ulje
  • Sol
  • Papar
  • 80 ml bijelog vina 
  • 100 g naribanog tvrdog sira
  • 5 žlica ribanog parmezana

    1. Na maslinovom ulju popirjajte patlidžan narezan na kockice. Kada omekne, dodajte sitno sjeckani češnjak, pelate narezane na komade, peršin, sol i papar. Zalijte bijelim vinom i pirjajte dok tekućina ne ishlapi.
    2. U međuvremenu skuhajte tjesteninu, ne do kraja, već  al dente. Zatim ju pomiješajte s pirjanim povrćem i naribanim tvrdim sirom. Prebacite smjesu  u vatrostalnu posudu za pečenje, posipajte sjeckanim peršinom te ribanim parmezanom. 
    3. Pecite na 200 stupnjeva, 15-20 min. Poslužite toplo.
                                                                             ***        
                                                  Baked eggplant with pasta and cheese

 Yesterday I returned from a trip to Tuscany. I have so many photos to sort out and even more work to do, it just piled up while I was gone. You can expect a post about Tuscany soon, until then I am giving you a lovely recipe for a vegetarian dinner or light lunch. It can be easily transformed into rich meal by adding meat.
This is one of those simple and rather quick dishes that will make a great lunch on a busy day. It's somewhat a comfort food with vegetables. 
I like eggplants and tend to always seek for new and fresh ways of incorporating them into my menu. This is one of my favorite recipes.
  • 500g pasta (rigatone)
  • 1 large eggplant
  • 2 cups canned tomatoes
  • 2 garlic cloves
  • 1 tbsp chopped parsley
  • olive oil
  • salt
  • pepper
  • 80 ml white wine
  • 100 g grated cheese
  • 5 tbsp grated Parmesan cheese
1. Wash eggplant and dice it. Heat olive oil, add diced eggplant, finely chopped garlic, tomatoes, salt and pepper. Add white wine and let simmer until the liquid is absorbed.
2. In the meantime, cook pasta, al dente, in salted boiling water. Combine it with vegerables and grated cheese. Put the mixture into baking pan, sprinkle with parsley and grated parmesan cheese.
3. Preheat oven t 200 C. Bake for about 20 minutes, until nicely golden.                                 

34 comments:

  1. Izgleda prefino, sprema receptić i radim kad stignem!

    Pozdrav:)

    ReplyDelete
  2. O da...sir i češnjak definitivno poboljšaju okus svega. ja bih tu još i dodala chili papričicu. što ću kad volim ljuto :)

    ReplyDelete
  3. This looks great! Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  4. Yummy!!! What a great and comforting dish..
    I love it Tamara!!!

    ReplyDelete
  5. Ovo jeste bas divno jelo..ko voli patlidzan(ja volim) I uopste mnogo volim ovakve slozenice;)

    ReplyDelete
  6. Ma odlično, volim jako ovakve složence sa sirom,povrćem i tjesteninom! Fino!

    ReplyDelete
  7. Odlično jednostavno jelo,volm zaista ovakve kombinacije:)

    ReplyDelete
  8. Dok čekamo putopis iz Toskane ovo će nam ugrejati kuhinju. Radujem se što sad idu jela po blogovima sa kojima se kuća, a i stomak mogu zgrejati.

    Patlidžan je sjajno povrće. U sezoni toliko pristupačno, a da se spremiti na sto načina. Trenutno uživam u namazu od pečenog patlidžana i tvoje Base. Dve namirnice, a namaz mažem za večeru evo već 7 dana. Patlidžan može i da se zamrzne, ali treba da se blanšira. Nisam to probala, ali treba i to proučiti pošto mu je cena zimi baš visoka.

    ReplyDelete
  9. Dobra ideja, a nisam je srela do sada: testenina, patlidžan i sirevi. MOra da je više nego dobro. Inače, Jeco, ja sam zamrzavala patlidžan, ali pečen na grilu i oguljen - odličan je za paštete i pitu od patlidžana.

    ReplyDelete
  10. Patliđane volim na sto načina, a ovo je sto i prvi, odlično!

    ReplyDelete
  11. Oh Toscana, mora da je sada bilo predivo. Polja lavande, vinogadi... Jedva čekam putopis! Odličan brzinski ručak. Ja uvijek i svugdje stavljam češnjak ;)

    ReplyDelete
  12. Odličan recept! Jedva čekam izvještaj s putovanja!!

    ReplyDelete
  13. Fora recept. Jedva čekam da čujem kako ti se dopala Toskana, ja sam skroz oduševljena.

    ReplyDelete
  14. Patlidžan i tjestenina je nešto što mi ne bi palo napamet da kombinujem. Sjajno izgleda, a uz ovaj dodatak bijelog vina i sira, sjajno i zvuči!

    ReplyDelete
  15. Takve stvarčice često pripremam, ne volim patlidžan pa ga trpam u složence s tjesteninom ili krumpirom i sve to obilno posipam tvrdim sirom:) I slažem se da su tvrdi sirevi i češnjak uvijek pun pogodak:)

    ReplyDelete
  16. Jako fino izgleda, inače obožavam ovakva jela... i jedva čekam putopis...

    ReplyDelete
  17. Oooo, ovo je fantastično! Još jedno jednostavno a tako dobro jelo s pastom! Obožavam!

    ReplyDelete
  18. Ah...Italija...Prosto ti zavidim :-) Mnogo mi se svidja kombinacija ovih sastojaka.

    ReplyDelete
  19. ohhh, nista ja tu ne bi podebljavala, ovako kako je cisto je savrseno. prefino zvuci, a sastojci su i moji omiljeni:)

    ReplyDelete
  20. Hvala vam!
    @ Sweet Corner: ni meni ovdje uopće ne treba meso ;)
    @Maja: zaista funkcionira kombinacija :)
    @Jelena i Opasna: jako dobra ideja za zamrznuti patlidžan, moram priznati da nisam probala, ali znam da je mama znala zamrznuti pečenu i oguljenu crvenu papriku, a to mora da je gotovo isto.
    @Monika: može, može, ja sam uvijek za ljuto! :)

    ReplyDelete
  21. obožavam ovakve kombinacije, patlidžan jako volim.....možda još ulovim koji patlidžan na tržnici pa isprobam ovaj tvoj recept

    ReplyDelete
  22. Šteta što nisam ranije objavila recept, dok je trajala sezona patlidćana, ali eto, nikad mi s tim receptima ne ide po planu, uvijek nešto deseto uskoči. Možda bi bilo ok patlidžan zamijeniti s nekim drugim povrćem. Zanima me kako bi se ponašala bundeva u ovoj kombinaciji :)

    ReplyDelete
  23. This is a wonderful comfort food, Tamara. Yep, I gladly call pasta, eggplant & cheese my comfort food, although I only started eating them when I moved out from my parents:) Can't wait to see your pictures of Tuscany!

    Reese

    ReplyDelete
  24. Ovo je odlicno! U poslednje vreme isprobavamo nove recepte sa patlidzanom i ovo sjajno zvuci! Za probati... :)

    ReplyDelete
  25. @ Reese: thanks! The Tuscan post is here :)
    @Miki: Hvala!

    ReplyDelete
  26. ovo jest baš brzo i fino, stavljam na svoj popis :)

    ReplyDelete
  27. Obožavam ovakve stvari i za ručak i za večeru (ma k vragu, jela bi ga i za doručak da doručkujem!) :D Divne fotke!!

    ReplyDelete
  28. Majo, hvala, baš mi drago što si nam se ti vratila :)

    ReplyDelete
  29. Fantastic recipe, very healthy - thanks for sharing!! I used whole wheat penne and mozzarella... turned out fabulously... I would recommend peeling the skin off the eggplant prior to cooking, as it was a little tough... but definitely still a great and easy meal! I would recommend transferring the ingredient list to cups (2 cups pasta, 1 cup shredded cheese, and 1/3 cup of wine!)

    ReplyDelete
  30. Patidzan, sir i češnjak su svakako dobitna kombinacija. Beležim recept!

    ReplyDelete
  31. @ Knjiski Moljac, drago mi je što ti se sviđa recept :)
    @ clairexandra: thank you for lovely comment, I am really glad you tried this recipe. Also, thanks for the measurement transfer, I usually use European measures, sometimes I write US measurement. Peeling the skin off the eggplant is a great idea if you don't like its tough skin. I am so glad you're satisfied with the recipe!

    ReplyDelete
  32. odličan mi je ovaj tvoj složenac i nemam potrebu dodavati ovdje meso. Recept bilježim, a češnjak na žalost ne smijem jesti tako da ga unatoč aromatičnom okusu nikada neću moći uvrstiti u dragu mi namirnicu što mi je žao.

    ReplyDelete