Kuvarijacije: Nana Anine kiflice sa sirom / Cheese bread buns

Please scroll down for English


Prekrasne kiflice koje sam isprobala u sklopu naše blogerske igre Kuvarijacije.
Ja sam kiflice napravila gotovo odmah po objavljivanju nove teme za Kuvarijacije. Tema kiflica stigla je kao naručena jer smo već dobrano zagazili u hladno zimsko vrijeme kada domove dodatno grijemo i oplemenjujemo pečenjem domaćeg kruha i mirisnih peciva, slatkih i slanih.
Vjerujem da će se neki od vas prepoznati u ovom opisu: Prije gotovo godinu dana izbjegavala sam kvasna tijesta i miješenje kruha, imajući nelogičnu averziju od istih, budući da uživam (jedem) u njima. Do tada se uživanje svodilo na domaće kiflice i kruh kojeg je pravila mama (ili netko drugi). Ja se jesdnostavno nisam upuštala u koštac s time, sve dok nisam isprobala jedan divan recept i shvatila kako zamijesiti tijesto za kruh nije nimalo komplicirano, a beskrajno je zabavno jer radite sa "živim" tijestom :) Od tada su se domaća peciva počela izmjenjivati i redati kao na pokretnoj traci, ja se nisam zaustavljala i još uvijek uživam mijesiti ih, gledati kako tijesto narasta pa se igrati oblicima.


Vratimo se ovim kiflicama: jednom riječju fenomenalne. Ali za mene je gotovo sve što se odabere u sklopu igre Kuvarijacija fenomenalno jer se uvijek biraju odlični recepti, logično.
S margarinom koji se koristi u ovom receptu nisam imala nikakvih problema. Iz nekog se razloga margarin pokazao gotovo nezamjenjivim kad su u pitanju kiflice i toplo vam preporučam, ako imate ikakvih averzija prema margarinu, da ih barem za ovaj recept ignorirate i isprobate kiflice. Ja sam ih posipala lanenim sjemenkama, nisam imala kim pri ruci. Punjenja mi je ostalo viška u odnosu na originalan recept, to smo iskoristili kasnije za štrudle. U punjenje sam dodala soli. Također, nisam umutila bjelanjca baš u čvrsti snijeg (za premaz), što vam preporučam da učinite jer ćete time dobiti predivnu slankastu hrskavost na pečenim kiflicama. No to nije umanjilo ukus ovim divotama, mogu reći da su ovo jedne od najboljih i najmekših kiflica koje sam probala.
Za mene je novost bilo spajanje krugova tijesta s premazom od margarina između. To je doprinjelo pomalo lisnatom izgledu ovih kiflica: kad ih prepolovite, iznutra ćete vidjeti prekrasne, meke listiće tijesta. Novost je bio i premaz umućenim bjelanjkom (obično ih premazujem žutanjkom) koji se pokazao kao ugodno iznenađenje. Sviđa mi se što Taci inzistira na malo mekšem tijestu jer sam i sama počela to činiti uvijek kada mijesim kruh ili kiflice: radije zamijesim mekše tijesto koje se kasnije eventualno doradi s malo brašna prilikom valjanja.
Oblikovala sam kiflice poput malenih kroasančića, što uvijek radim u posljednje vrijeme: prilikom rolanja kiflice, vučem prema sebi vrh trokuta pa krajeve kiflice okrenem prema unutra, kako bih dobila izgled kroasana, kojeg ja toliko volim :)


Recept je, dakle, Tacin, sa bloga U dzaku brasna i pogledajte ga ovdje. Čitav taj post s receptom iz kojeg izvire ljubav i sjećanja je prekrasan. Kiflice je Taci opisala s toliko nježnosti da ih odmah poželite isprobati. K tome, recept je detaljno objašnjen, s postupkom i slikama izrade, nešto što cijenim kad vidim jer sam sama ponekad lijena slikati postupak izrade, ići po fotoaparat, čistiti ruke od brašna... :)
Prenosim vam Tacin recept:

Potrebno za cca 32 kiflice:
  • 500g glatkog brašna
  • 1 žličica soli + 1 žličica šećera
  • pola kockice kvasca (20-25g) + žličica šećera
  • 250ml toplog mlijeka: od toga odvojiti 50ml za narastanje kvasca
  • 1 jaje- žutanjak ide u tijesto, bjelanjak za premazivanje
  • 80ml ulja
  • 175g margarina
  • 250 g svježeg sira + 1 jaje i malo soli za fil
  • krupna morska sol i kim za posipanje, može i lanene/sezamove sjemenke
1. Margarin se izvadi malo ranije da omekša, a brašno prosije pa se u zdjelu odmjeri 400g brašna. Tomu se doda sol i žličica šećera.
2. Kvasac se zamuti sa 50 ml mlijeka i 1 žličicom šećera pa ostavi da naraste na toplom. Žutanjak se razmuti sa uljem. 
3. U brašno se doda ostatak toplog mlijeka, ulje i žumance i na kraju narastao kvasac, pa se sve izmješa. Dobije se jedna premekana smjesa. Tada se uzme od onih preostalih 100 g brašna i postepeno dodaje tijestu. Dobit ćete mekano i pomalo ljepljivo tijesto, koje odozgo i odozdo posipajte brašnom i ostavite u posudi pokrivenoj čistom krpom da naraste-udupla se.
Što je tijesto mekše, finalni proizvod je mekši i pečene kiflice dulje ostaju mekše.
4. Nakon sto se testo uduplalo, istrese se na radnu površinu koju nije potrebno pobrašniti jer već ima brašna na samom tijestu. Podijeli se na osam jednakih dijelova pa se svaki premijesi i  formira 8 loptica.

5. Zatim se svaka loptica razvalja u  disk ("tacnicu") i 4 diska se premažu omekšalim margarinom pa se poklope sa one nenamazane 4. Preciznije: po dva diska se spajaju margarinom pa na kraju dobijete 4 dijela tijesta. Svaki taj dio se razvalja u krug i podijeli na 8 trokuta. Trokuti se malo zarežu na gornjem širokom dijelu kako bi se kiflica lakše zamotala pa se filaju smjesom svježeg sira i jajeta (umutite svježi sir s 1 jajetom).

6. Kiflice redate na veliki pleh obložen pek papirom.
7. Preostalo bjelance se dobro umuti vilicom u čvrsti snijeg pa se svaka kiflica obilno premaže njime.  Zatim se preko kiflica pospe morska sol i kim (ili neke druge sjemenke). 

8. Od preostalog margarina se sjeckaju komadići i slažu po kiflicama. Na svaku kiflicu se stavi po jedan komadić margarina.jedan.  
9. Kiflice se peku se 20-ak min na 200C.

I na kraju, citirat ću Taci:

"Kada se lepo ispeku, ostave se u plehu da se prohlade, pa prekriju kuhinjskom krpom. Odes po jednu, pa se vracas po jos jednu i jos jednu i jos ..."

PS. Podsjećam vas na nagradnu igru koju sam objavila jučer i koja traje do petka ;)


                                                                    Cheese bread buns

I made this for our food blogging game called Kuvarijacije. It's our equivalent to Daring Bakers. So today, you can see these beautiful buns all over our blogs.
I will translate the recipe for you, hoping that you'll try these. You see, there's something about home made buns and bread here in the Balcan area. We have a history and tradition of baking and enjoying buns like these and you can say that every household has its own family recipe, dating all the way back to the times of grandmothers' and great grandmothers' cuisine. The recipe is passed onto new generations. These recipes are definitely keepers and they are timeless and precious.
One of the staple ingredients in a recipe such as this is using margarine instead of butter for the buns. There is something about it that makes the dough so soft and pliable and final result is simply gorgeous. I won't go into chemical explanations, I'll just tell you: please use margarine for this recipe. At least this time :) You won't be sorry!
This beautiful soft dough is brushed with softened margarine and you "tape" discs of brushed dough onto each other, you get somewhat a croissant structure. Then, margarine cubes are put on top of every bun, so they melt over the buns while they bake, making them even softer.
What is new for me is egg white brush. I usually brush buns with egg yolks. But here, the trick is to whisk egg white until foamy and then brush it over each bun. It will form lovely and somewhat salty crust layer.
The recipe calls for making softer dough, which will result in softer buns that will stay this way for a longer period of time. So don't be afraid of this soft dough. You can simply add more flour while shaping buns if you find it easier.
You can see the original recipe with step by step photos here.


This recipe makes approximately 32 buns:
  • 500 g all purpose flour
  • 1 tsp salt + 1 tsp sugar
  • 20-25 g fresh yeast + 1 tsp sugar
  • 250 ml warm milk (separate 50 ml for the yeast)
  • 1 egg yolk + 1 egg white
  • 80 ml vegetable oil
  • 175 g margarine, softened, room temperature
  • 250 g cottage cheese + 1 egg and some salt: for the filling
  • sesame seeds, cumin, flax seeds, sea salt: to sprinkle
1. Sift 400 g of flour with 1 tsp of salt and 1 tsp sugar. 
2. Combine fresh yeast with 50 ml warm milk and 1 tsp sugar and let rise in warm place.
3. Whisk egg yolk with oil. 
4. Combine flour with yeast mixture, the rest of the warm milk, and egg yolk mixture. Now gradually add the rest of the flour (100 g) and combine to form soft and sticky dough. Take some more flour and sprinkle it all over the dough. Let rise in warm place, covered with clean cloth, until doubled in size. The dough must be on the soft side.
5. When the dough has risen, divide it into 8 equal balls. Roll out each ball into a disc. Glue two discs with softened margarine, so you get 4 discs of dough. Now roll out each of the 4 dicsc into a circle and cut into 8 triangles.  Fill each triangle with the mixture of cottage cheese and egg (whisk cottage cheese with 1 egg). Roll into a bun. Place them onto baking sheet lined with parchment paper. 
6. Preheat oven to 200C. 
7. Whisk 1 egg white until foamy and brush over each bun. Sprinkle with sea salt and seeds. Put 1 tiny cube of margarine on top of each bun.
8. Bake for about 20 minutes, until nicely golden. Let cool slightly, covered with clean kitchen towel and serve warm.


33 komentari:

  1. Krasne su ove Nana Anine kiflice. Bas su ti lijepo ispale! Savrsene :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super izgledaju. Ja sam se totalno navukla na ove kiflice. Već sam ih par puta radila od početka mjeseca.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mislim da su nam se svima jaaako dopale ove kiflice, Tacina nana bi se sada mozda i osmehnula da vidi sve ove nase receptice i sigurno bi bila veoma posnosna... bas mi se svidjaju tvoje slicice na crvenoj kariranoj podlozi a posebno na papiru!:)))

    OdgovoriIzbriši
  4. Mmm, vidim ja da smo se mi lepo nauzivali dok smo pripremali kiflice:)) Svima nam se dopalo ovo pecivo... sličice su ti preslatke, baš si divno dočarala domaće kiflice:) Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  5. Divne su :)
    Mnogo volim da vidim kad su sve kiflice identične :))

    OdgovoriIzbriši
  6. Predivno si ih napravila i uslikala!

    OdgovoriIzbriši
  7. Prekrasno izgledaju. Ja sam već radila slična tijesta gdje se premazuje maslac/margarin između slojeva da se dobije slojevito tijesto. Zato znam da su odlične!

    OdgovoriIzbriši
  8. Tamara, sve pohvale na dobro odradjenom poslu..Kiflice su ti predivne i ko da si odrasla s testom :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Divne i u tvojoj izvedbi i ja sam ih odmah ispekla jer sam znala da krajem mjeseca ni neću stiči iako sam se malo namučila ali to valjda tako dođe.

    OdgovoriIzbriši
  10. Uzivam od bloga do bloga u prelepim izvedbama:))Sjajne su ti!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Fantastične kiflice! Odličan recept,a ti si ih savršeno napravila!:)
    Lijep pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  12. Tamara, super su ti ispale i drago mi je da si prebrodila otpor prema testu jer kad jednom shvatiš caku da se uvek u pola količine brašna koja je navedena sipaju svi mokri sastojci, pa onda dodaje brašno koliko ti je potrebno sve dok nije elastično i ne lepi se za ruke. Tako se ne vodiš receptom, jer su sva brašna različita, belanca različite veličine, mleko i voda i ulje se niakda ne odmere u gram i nikada ovako nećeš pogrešiti. Samo napred!

    OdgovoriIzbriši
  13. Divne kiflice na sjajnim fotkama! :) Stvarno si ih predivno napravila i bas uredno umotala. Bravo! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Baš su divne! Mogla bih da ih zgrabim sa ekrana! :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Mnogo su lepo uslikane, vrlo uredno izrađene. Naročito mi se dopada što se vidi lisnata tekstura. A u tvojoj opasci da si se do pre godinu dana bojala testa, a da sada to radiš k'o od šale - prepoznala sam sebe, jer i ja tek sada uživam u onome čemu sam ranije sa strahom i zazorom prilazila.

    OdgovoriIzbriši
  16. I tvoje kiflice su super.Slike,kao i uvek,savršene.

    OdgovoriIzbriši
  17. Prekrasne su ti kiflice i vidi se da si uživala dok si ih radila. I tvoj post mi je jako lijep, baš sam ga sa uživanjem pročitala. Od dojmova za ove zarazne kiflice koje su nas svih osvojile, do priče o tome kako si zavoljela raditi sa tijestom. Odlično !

    OdgovoriIzbriši
  18. Meni je jako drago što su ove kiflice polučile toliki uspjeh i što ih volite i što ste ih isprobali u tolikom broju, meni su se stvarno jako svidjele :)
    Hvala vam na lijepim komentarima!
    @Jelena, slažem se s tobom, to mi je najviše pomoglo: u mokre sastojke stavi se pola brašna pa postepeno dodaje ostatak, to je definitivno najbolji i najuniverzalniji recept za izradu dizanog tijesta

    OdgovoriIzbriši
  19. Kao uvjek kiflice i fotke su ti prekrasne. Nadam se, da ču uskoro imati dovoljno vremena, da jih i sama ispečem :).

    OdgovoriIzbriši
  20. Zimska idila i toplo pecivo...bas mi nedostaje.
    Kiflice izgledaju neodoljive!

    OdgovoriIzbriši
  21. Prekrasne su ti, jako mi se svidja oblik :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Tamara, hvala puno sto si isprobala recept i na ovako lepoj prezentaciji. Evo ja prva sam se prepoznala u tvom opisu, :))) mozes da procitas ovde:
    http://udzakubrasna.blogspot.com/2010/08/kako-sam-upala-u-dzak.html
    Meni je kao pocetniku trebalo malo vremena dok nisam ukapirala za tu foru sa meksim testom, jer samo treba sacekati, pustiti da hemija odradi svoje. :))

    Motam ih isto kao i ti, kao male kroasane pa im savijem coskice. Bas su ti divno ispale kiflice. Zao mi je sto nisam prikazala kako se motaju, ali ubacicu jednom i tu slicicu u prikaz izrade.

    Jako je lep posip miks susam-laneno seme, iako mi preferiramo kim, pa mozes i tako da ih isprobas.

    OdgovoriIzbriši
  23. Kiflice su predivne,ti si ih savršeno napravila...sada mi se tako jedu!!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Draga moja, kiflice su ti savršene, iako ne ljubim margarin, u ovom slučaju (i nekim drugim receptima) bih ga morala upotrijebiti. Recimo, kiflice koje moja mama radi već niz godina, rade se od iste količine svježeg sira, margarina i brašna. Jednom sam ubacila maslac umjesto margarina i naravno da nisu ispale dobro, jednom i nikad više. Svakako ću probati ove, jer svi ste ih nahvalili i mora da su zaista fine. :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Potpisujem sve što si napisala o kiflicama i igranju tijestom :) I kod tebe su prekrasne :)

    OdgovoriIzbriši
  26. beatiful pictures of these Cheese bread buns!
    Looks so delicious!

    OdgovoriIzbriši
  27. thank you! glad you like them
    Taci, hvala tebi na receptu! Pročitala sam ovaj tvoj post :)

    OdgovoriIzbriši
  28. divno si napravila ove kiflice, doduše ja ih nisam stigla unatoč svim mojim nastojanjima da stignem... mene najviše zanima ovaj dio premazivanja bjelanjkom, sigurna sam da je to baš ono po čemu su ove kirlice posebne

    OdgovoriIzbriši
  29. nina, slažem se. ja do sada nisam premazivala bjelanjkom, i za mene je to nešto novo

    OdgovoriIzbriši