Wednesday, December 7, 2011

Dianini tartufi s kestenom i čokoladom / Chocolate chestnut truffles

Please scroll down for English

 Jednostavno i neodoljivo! Sezona kestena više nije u punom jeku, ali za ove kuglice odličan je i kupovni kesten pire.
Vrijeme kad sam zaokupljena sitnim kolačićima... Od starih maminih i bakinih recepata do modernih varijanti i novokomponiranih ideja. Neki sam dan s guštom ukrašavala 60 prekrasnih, domaćih mirisnih medenjaka. U startu nisam baš zračila optimizmom kad sam vidjela koliko ih je, no krenula sam i vrijeme mi je jako brzo prošlo. Izmišljajući i crtkajući uzorke, bila sam vesela poput malog djeteta i sjetila se svog prvog dana u školi i odjednom je crtanje dobilo novu dimenziju. Recept za medenjake ćete vidjeti uskoro u V magazinu, a za sada se fokusirajmo na ove divotice:
Baršunasti, kremasti, čokoladno-kestenasti tartufi. Recept je Dianin sa Coolinarike, pogledajte ga ovdje. Naravno da je idealan scenarij kad otvarate škrinju, a unutra vrećica domaćeg kesten pirea kojeg ste sami ispasirali, no ja sam ove godine preskočila taj posao i kupila blokove gotovog kesten pirea. Uzimajući to u obzir, ove tartufe možete napraviti bilo kada. Šećer sam izostavila, nije ga potrebno dodavati jer je kupovni kesten pire već zaslađen.
  • 250 g kesten pirea (gotovog, smrznutog)
  • 100 g tamne čokolade
  • 50 ml vrhnja za šlag
  • 2 žlice ruma
1. Kesten pire ostavite da se odmrzne pa ga izmiksajte.
2. Vrhnje zakuhajte, uklonite s vatre, u njega umiješajte čokoladu, neka se dobro sjedini. Dodajte smjesu kesten pireu. Umiksajte i rum. Ostavite smjesu barem 2 sata u hladnjaku.
3. Žličicom vadite smjesu i rukama oblikujte u kuglice. Uvaljajte u kakao prah, orašaste plodove, ukrasne perlice, naribanu čokoladu...
Čuvajte u hladnjaku.


Evo nekoliko ideja za blagdanske kolače (uskoro više):


Blagdanski keksići / Holiday cookies
Čokoladni mendiants / Chocolate mendiants
Krešenti / Crescent cookies
Mini prhke oranjače i makovnjače / Mini walnut and poppy seed strudel
Orahovi prutići / Walnut meringue bars
Ruski medovik / Russian Medovik                  

                                                             Chocolate chestnut truffles 

Have you started Christmas planning yet? I have, a couple of days ago. I like to do things in advance, on time. However, I am not the one to get into Christmas mood in November. With the beginning of December, I start thinking about gifts (edible gifts-my favorite present) and cookies I will bake for the holiday season. I make a mental map. I am also not the one to bake 2-3 weeks in advance (only if I am baking and photographing for a magazine, then it needs to be done a lot earlier). I begin 5 days before Christmas and bake all the cookies I have planned. Above you can see a photo of different holiday baking suggestions and links to the recipes.          
Chocolate chestnut truffles are a great edible gift. Chestnut pairs perfectly with chocolate and rum. They can be considered seasonal, but if you use store-bought chestnut puree, you can enjoy these any time of the year. Last autumn, my mom and I made our own chestnut puree from scratch. I must say I didn't enjoy the process. It's a tedious work. Store bought works great :)
 Recipe adapted from here.

  • 250 g chestnut puree, sweetened
  • 100 g dark chocolate
  • 50 ml heavy cream
  • 2 tbsp rum
1. Heat heavy cream. When it almost boils, remove from heat and whisk in chocolate until it melts and gets completely incorporated. 
2. If you use store bought frozen chestnut puree, unfreeze it and mix. Combine with chocolate mixture. Add rum. Let cool in fridge for 2 hours.
3. Take 1 tsp of the mixture and roll into balls between your palms. You can roll them into cocoa powder, ground or chopped nuts, grated chocolate etc.

22 comments:

  1. Super su ti ovi tartufići, obožavam kesten u kolačima, ali nikad mi nije palo na pamet da ih iskoristim za kuglice :)

    ReplyDelete
  2. Mene u škrinji čeka pasirani marun, ali taman mjera za tortu. Super je što se može i kupovni kesten pire upotrijebiti. Volim sve s kestenom tako da možda uvrstim tartufiće na listu za blagdane.

    ReplyDelete
  3. Obozavam kesten,ovdje ne mogu naci kesten pire nazalost inace bi se bacila u posao odmah.

    ReplyDelete
  4. Svaka čast na medenjacima, moram kupiti Večernji ovaj vikend! Tartufi su super, već rekoh da su mi jako lijepi. Jel i oni idu na poklon?

    ReplyDelete
  5. Cure, hvala :)
    Sanda, oduvijek sam kesten pire smatrala nečime što se može svugdje kupiti, baš bezveze da ga nema kod vas
    Whant's for dessert, ooo, domaći, to je to, blago tebi :)
    Majo, ni meni dok nisam vidjela ovaj Dajanin recept :)
    jubistacha, idu, a bit će još jestivih poklona ;) Recepti će biti u V magazinu, budem vas obavijestila

    ReplyDelete
  6. Prekrasne fotke :) ovak nešto slično ću donijeti u petak :)))

    ReplyDelete
  7. Mnogo dobro izgledaju, a jedva čekam i ove što će tek doći.

    ReplyDelete
  8. Ma kako su samo dobri, a i kolaz sa praznicnim recepticima!:)))

    ReplyDelete
  9. Ovo si odlično napravila i super mi je ideja sa zamrznutim kesten pireom. Volim kesten i ovakve slastice tako da je ovo super prilika za uživati u njima tijekom cijele godine a ne samo u sezoni.
    Hvala ti za podsjetnik na blagdanske kolačiće,svi su mi prekrasni,a mini prhke orehnjače i makovnjače sam već ranije zabilježila :)

    ReplyDelete
  10. Nisam neki ljubitelj kestena, ali kad vidim kako dobro izgledaju ovi tvoji tartufi, dobijem želju da probam. I ostale slike su predivne, čekam ostale recepte...

    ReplyDelete
  11. Super izgledaju Tamara, pa još sa kestenom, ovako uvaljani u kakao..Savršeno, ništa manje!

    ReplyDelete
  12. I ja sam ih primetila kod Diane i baš sam razmišljala da li da ih pravim za parznike.....evo posticaja :)

    Svidjaju mi se fotografije.

    ReplyDelete
  13. Čokoladne kesten kuglice, pa još i rum. Mene si kupila.

    ReplyDelete
  14. Baš sam pre par dana pokušala napraviti kuglice sa kestenom i belom čokoladom ali se nisu dovoljno stisle... ipak smesa se naravno nije bacila ali ja sam se tako iznervirala jer sam sama kuvala i čistila i pasirala kesten... doduše kesicu kestenja sam stavila i u friz tako da... :)

    ReplyDelete
  15. Divni su! Posto obozavam kolace sa ukusom kestena, sigurna sam da bi mi se jako dopali!
    Divne fotkice... :)

    ReplyDelete
  16. krasni tartufi!!! volim te brze i efektne kolačiće!!

    ReplyDelete
  17. Krasni u, ali ja jos nisam zavoljela kesten u kolacima i to je stavrno jedna od rijetkih stvari koje ne volim, ali izgledaju tako primamljivo!

    ReplyDelete
  18. A lovely selection for the cool weather. I enjoyed watching your videos in that lovely kitchen studio!

    ReplyDelete
  19. hvala!
    Branka, te mini prhke su odlične :)
    Maslinka, treba paziti na omjere ali i ja sam znala s bijelom čokoladom imati takvih problema
    Palate and Passport, thank you!

    ReplyDelete
  20. ja sam nedavno radila tartufe s marmeladom od kestena i čokoladom. bili su tako dobri, aromatični. tvoji su predivni!

    ReplyDelete
  21. Močni, vidjela marmeladu kod Nevene, nisam nikad probala marmeladu od kestena ali mislim da bi mi to bio najdraži slatkiš, tak da ću si iduće sezone dat malo truda i napraviti ju :)

    ReplyDelete