Raffaello kuglice / Coconut balls

Please scroll down for English


 Warp brzinom stigosmo do novog posta. Htjela bih vam dati što više recepata za sitne kolačiće, u slučaju da ste u potrazi za inspiracijom i želite pronaći nešto što biste rado pekli / jeli za blagdane. Za kolače ste na pravoj adresi, za konkretno i slano skoknite do mojih kolegica blogerica :)
Ovakve Raffaello kuglice svojevrsni su klasik koji se na našim prostorima oduvijek viđao na blagdanskim stolovima svake domaćice koja je iole držala do Božićnih/Novogodišnjih kolača u svom domu i prezentacije istih gostima. Iako ne domaćica, a ni neki tradicionalist, ja uživam u ovakvim maminim i bakinim receptima i ovaj je jedan od rijetkih u kojemu ništa ne mijenjam (ok, dodam aromu vanilije u smjesu). Znate kad se nešto radi na određen način oduvijek i nemate ga potrebu mijenjati, zapravo promjena bi ga samo oskvrnula :) Kuglice pred vama takav su slučaj. Sigurna sam da imate svoje recepte zapisane u bilježnicama pa evo i moje verzije.
Inače, Milicza na Coolinarici ima odličan recept za ove kuglice, na drukčiji način (bez mlijeka u prahu, tako mi mlijeka u prahu) pa skoknite po njega jer je isto odličan i preporučam ga.
  • 200 g mlijeka u prahu
  • 200 g šećera
  • 2 žlice arome vanilije
  • 100 ml vode
  • 200 g kokosovog brašna
  • 125 g maslaca
  • 100 g lješnjaka, prženih i oljuštenih
Vodu zakuhajte sa maslacem i šećerom. Kad provrije, kuhajte još 5 min. pa uklonite s vatre i ostavite da se malo prohladi. Umiješajte vaniliju, mlijeko u prahu i polovicu (100 g) kokosovog brašna. Ostavite smjesu u hladnjaku da se stegne. 
Zatim oblikujte dlanovima kuglice, u sredinu svake utisnite po 1 prženi i oljušteni lješnjak. Svaku kuglicu uvaljajte u preostalo kokosovo brašno.


PS. Na kraju svakog posta vidjet ćete ikonicu za twitter, što će reći da sam otvorila twitter račun za Bite my cake pa se možemo dopisivati i tamo, a gumbić za praćenje bloga na twitteru naći ćete s desne strane.

                                                                       Coconut balls

These are a staple Croatian holiday dessert. I'd actually say it's a staple Balcan dessert. I found the recipe in mom's notebook and, even though I like progressive ideas, some recipes should never be changed nor forgotten. These coconut balls are that good. And cherished. And I make them every holidays, ever since I discovered them. This year is no exception.
The secret to their specific and lovely taste is powdered milk. I actually never use powdered milk for anything, except for these balls. I generally have an aversion towards things that are naturally meant to be in liquid state, but are transformed into powdered stuff. There's too many powdered food in stores today. However, powdered milk in this recipe gives these balls such a great flavor!
  • 200 g powdered milk
  • 2 tbsp vanilla extract
  • 200 g sugar
  • 100 ml water
  • 200 g coconut flour
  • 125 g butter
  • 100 g hazelnuts, toasted and skinned
Combine water with butter and sugar, bring to a boil. When it boils, cook for another 5 minutes. Remove from heat and let cool slightly. Add vanilla, half the coconut flour (100 g) and powdered milk. Let cool in fridge.
Shape into balls and put 1 hazelnut in the middle of each ball. Roll into the rest of the coconut flour.


PS. At the bottom of each blog post, you will see a twitter button which suggests I now have a twitter account, so we can write to each other there. You will find the "follow me" link on the right side of the blog.


24 komentari:

  1. Baš si brza, brža od warpa ;) Obožavamo rafaelo kuglice. Radila sam po receptu bez mlijeka u prahu, ispale su savršene. Još mi ostaje da ovo isprobam. Neću stići sada al uvijek ima vremena i poslje blagdana, zar ne?

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasne su! Moja teta ih je uvijek radila za blagdane, pa sam ih onda jednom davno i ja radila po njenom receptu. Ono što volim kod ovih kuglica je mlijeko u prahu, jednostavno obožavam okus mlijeka u prahu u kolačima, a ovdje spojeno sa kokosom je pun pogodak. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Krasne su. Baš klasik, nisam ih već dugo radila.

    OdgovoriIzbriši
  4. Divno! Baš su lepe ... Volim kokos u svakom obliku :).

    OdgovoriIzbriši
  5. tvoj post stiže u pravi čas, baš si mislim koji kolačić s kokosom da napravim!hvala!!
    kako se bijele!ko grude snijega!

    OdgovoriIzbriši
  6. Malo sam ljubomorna, tvoje pahuljice su ljepše od mojih. A tako sam bila vesela kad sam ih kupila.

    Raffaello kuglice su blagdanski klasik i nezamislivi su blagdani bez njih.

    OdgovoriIzbriši
  7. Super su mi ove kuglice, primjetila sam Milicin recept i super da si i ovdje na njega skrenula pažnju. Volim inače Raffaello, a kod tebe mi izgleda baš nježno i lijepo !

    OdgovoriIzbriši
  8. Izuzetno volim rafaelo kuglice a ove tvoje su prekrasne...

    OdgovoriIzbriši
  9. Uh kako si brza ne stižem sve pohvatati..obožavam kokos,a ove kuglice kao pravi klasik uvijek su mi obožavane:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Bas su ti lepe!
    Volim Rafaelo, ali nesto nemam obicaj da ih spremam. Slazem se se Ebbom, posebno su mi drage zbog mleka u prahu, ima nesto u tom ukusu...

    OdgovoriIzbriši
  11. Divnih li pahuljica, bombice super!

    OdgovoriIzbriši
  12. Prekrasne! Potpuno si me oduševila! Sve pohvale na receptu i divnim fotkama!
    Lijep pozdrav draga!:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Klasik svakog posluženja. Moja mama je takođe pravila bez mleka u prahu (sa običnim mlekom) i bile su odlične.

    OdgovoriIzbriši
  14. Predivno izgledaju kuglice, fotke su ti apsolutno čarobne!

    OdgovoriIzbriši
  15. Probala sam Miliczine rafaelo kuglice, moram stvarno reć da su odlične :) Prekrasne fotografije Tamara :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Predivne su! I mi ih slicno pravimo.

    OdgovoriIzbriši
  17. mene uvijek muči to mlijeko u prahu - strašno je skupo, nije mi baš jasno zašto. trenutno sam sklonija jeftinijim varijantama :D
    ali inače obožavam raffaelo kuglice, i tvoje subaš onakve kakve i trebaju biti :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Vidim da gotovo nema onog koji ne voli raffaello kuglice :)
    moonea, moram ti priznati da sam upravo zbog toga jedno vrijeme i ja izbjegavala ovaj recept i prkosila, jer mi je mlijeko u prahu skupo, živcira me ta cijena. Jedno sam vrijeme radila Miliczine kuglice (gore sam vam stavila link) sa klasičnim mlijekom i također su odlične. Ali moram priznati da mi strašno odgovara taj posebam šmek kojeg mlijeko u prahu da, pa sam ove godine odlučila pregristi jezik i kupila tu kesu mlijeka u prahu :D

    OdgovoriIzbriši
  19. Slažem se,bez mleka u prahu nije to to.Odlične su tvoje,imam skoro isti recept.

    OdgovoriIzbriši
  20. Tako mi mlijeka u prahu kidam k tebi na jednu kuglicu :D Super su, klasik i na našem stolu. Mama je obično zadužena ove kuglice ali ove godine nije uspjela kupiti mlijeko u prahu pa je bila žalosna :) Više sreće drugi put.

    OdgovoriIzbriši
  21. hehe, tako mi mlijeka u prahu, samo dođi :)

    OdgovoriIzbriši