Princes krofne / Cream puffs

Please scroll down for English



Vidjevši Majin post o princes krofnama, samo sam čekala da ih napravim. I dočekala. Nikakva posebna prigoda, najobičniji utorak...i princes krofne. Tjedan je odmah ljepši.

Maja sa Cooks and Bakes već dugo mi je jedna od dražih blogerica, prava veteranka u blogosferi :) Njezini su postovi poput kulinarskog zakonika čiji bi primjerak svatko trebao imati kod kuće. Svatko koga imalo zanima kuhanje i tko je ikad nešto sam skuhao/ispekao. Metodom temeljitog isprobavanja i pokušaja, zdravorazumskim pristupom receptima i srčanim uživanjem u istima, vještim, rječitim i maštovitim opisima od kojih istog trena poželite pojesti nešto što baš nikada niste voljeli te prekrasnim fotografijama, Maja nam donosi provjerene recepte, baš one za koje ste mislili da su toliko komplicirani da ih nikada nećete napraviti, ili one od kojih ste već davno zbog neuspjeha odustali. Osim toga, Maja je jedna divna osoba za koju mi se čini kako imamo dosta toga zajedničkog i koju bih voljela upoznati (možda na nekom okupljanju).
Takav je i Majin post o princes krofnama. Ovaj recept je za mene početak i kraj, apsolutni zakon broj 1 kojega se valja pridržavati i nikada više ne raditi princes krofne ni po jednom drugom receptu nego ovom. Najviše mi se sviđa što su mjere zaista precizne i dobit ćete taman količinu kreme za ovu količinu tijesta. Ja ga neću ponovo ispisivati jer je kod Maje sve u tančine objašnjeno. Slijepo sam se držala recepta i dobila savršene princeze. Kod princes krofni problem se ponekad krije u tijestu-ne smije biti prerijetko, niti pretvrdo. Omjer između sastojaka u tijestu: voda, masnoća brašno i jaja mora biti pravi i bez problema dobit ćete princeze koje će se dovoljno napuhnuti, sa šupljikavom unutrašnjošću, lagane.
Da ne duljim, podsjećam vas još jednom na link za originalni recept, s izrazito detaljnim uputstvima za izradu te savjetima i primjercima uspješnih i neuspješnih princes krofni. 
Ako ste mislili da ne znate raditi princes krofne, ako vam se jednostavno ne da niti vas je to zanimalo, a volite ih pojesti u slastičarni ili kod nekoga u gostima, ako ste vjerovali da ste unaprijed osuđeni na neuspjeh i tijestolika čuda niskog rasta koje krema jedva može spasiti, lijepo vas molim da isprobate ovaj recept.
Želim vam dobar vikend!


PS. Ovom prilikom bih željela pokazati stranicu naše karlovačke udruge "Udomi me", koja se bavi udomljavanjem napuštenih pasa, pa skoknite do stranice i pogledajte, možda pronađete svog budućeg ljubimca :) Vjerujte, nema ljepšeg osjećaja od ovog, ako se sjećate, isprobala sam ga prije nekoliko mjeseci :) Galerija slika naziva Pozdravi iz novih domova govori tisuću riječi. Posebno za  karlovčane koji me čitaju, na stranicama imate sve info o tome na kojim mjestima možete ostaviti donacije u bilo kojem obliku (dekice, hrana, ogrlice itd.) za peseke skloništarce. I sama s vremena na vrijeme ostavljam u jednom pet shopu donacije, jer naš karlovački šinteraj nije baš u najboljem stanju i svaka je pomoć dobrodošla, a volonterima koji su uložili svo svoje srce i trud za ova bespomoćna bića treba odati svako moguće priznanje i pružiti pomoć. I ako niste iz Karlovca, a razmišljate o udomljenju, možda baš u našem skloništu pronađete jedno malo slatko biće (ja sam svoje prvo pronašla u potpuno drugom gradu) ;)

                                                                       Cream puffs

Have you ever made cream puffs or profiteroles? They can be considered one of Croatian staple desserts. Here we call them "princess doughnuts", which is literal translation. They are very pretty and resemble cute little princess cakes, don't you think so?
Well, we are big on cream puffs and there's a whole arsenal of recipes for this dessert. It's almost a science. Why? Because of the pastry or pâte à choux. It is a bit tricky to make. It should rise (be puffed) enough during baking, its interior shouldn't be dense and doughy but hollow (empty) with a cavity that can be filled, it shouldn't burn but still be baked enough so the inside is dry and it should be light when baked. How to achieve this?
My friend Maja from Cooks and Bakes has the perfect recipe for cream puffs, with step by step instructions and examples of successful and unsuccessful ones. I followed her recipe to the tiniest detail and got perfect cream puffs. 
The secret to the right dough is the right ratio between fat, eggs, flour and water. Maja's advice is to always use vegetable or sunflower oil instead of butter or margarine, as they contain 20 % water, which might influence the consistency of the dough and possibly ruin your cream puffs. Play safe and use oil. Another problem can be eggs-eggs come in different sizes, so it's best to measure them with your measuring cup. The perfect measurement is 250 ml eggs-125 ml oil-250 ml water-150 g flour. If you reduce or increase the amount of one ingredient, make sure to proportionally reduce or increase the rest of them.


I understand that Americans and French often fill these with ice cream and cover with melted chocolate. These are then called profiteroles. When it comes to filling, in Croatia we always make them with custard made of egg yolks, milk, cornstarch, sugar, vanilla and butter. Cornstarch is preferred over flour, as it gives the filling lightness and beautiful texture. Butter is preferred over margarine here because it makes the filling extra smooth, silky and rich. Oftentimes, we add a layer of whipped cream over the custard filling, although this can be omitted. A dusting of powdered sugar is always added on top. A lot of custard and whipped cream-it's nice when these layers are visible, especially when you pipe them with pastry bag and star tip. Our cream puffs are always mile high.
Have a nice weekend!


For the pastry:
  •  250 ml eggs (this is about 4 eggs size S)
  • 250 ml water
  • 125 ml vegetable or sunflower oil
  • 150 g all purpose flour
  • pinch of salt
  • 3 tsp sugar
1. Combine water, oil, salt and sugar and heat until it boils. Remove from heat and add flour, all at once, stirring with wooden spoon until all the lumps are dissolved and it pulls away from sides of the pan (it will take about 2 minutes).
2. Gradually add eggs, one by one and combine well after each addition, until the batter comes together. This is your pastry dough. It will be thick, shiny, smooth and sticky. Put it into a pastry bag with star tip or round plain tip and pipe it onto baking sheet lined with parchment paper, 1 inch apart. Make desired size mounts-I prefer their diameter to be 2.5 inch. Smooth pointy tops with a wet finger, so that they don't burn while baking.
3. Preheat oven to 200 C and bake for 35-40 minutes. You can also bake them at 250 C for 12-14 minutes and then reduce temperature to 150 C and bake for 20 more minutes, so that the inside dries out thoroughly. Let cool completely and cut in half with serrated knife.


For the filling:
  • 1 l milk
  • 3 sachets vanilla sugar (or 3 tsp vanilla extract)
  • 250 g sugar
  • 1 egg
  • 5 egg yolks
  • 150 g cornstarch
  • 125 g butter, softened, room temperature
  • 250 ml whipping cream + some powdered sugar
  • powdered sugar for dusting
1. Whisk egg with yolks, 100 ml milk and cornstarch-make sure there are no lumps. 
2. Heat the rest of milk with vanilla and sugar. When it boils, remove from heat and add to the egg mixture. Put on low heat and stir for several minutes until it thickens into a custard. Cover with plastic foil and let cool to room temperature.
3. Mix butter with electric mixer. Take cooled custard and mix it as well. Then combine the two. Make sure to thoroughly incorporate butter into the custard.
4. Mix whipping cream with some powdered sugar until soft peaks form.


Assembling:
1. Put the filling into a pastry bag with a star tip and pipe it on the bottom of each cream puff. Then pipe a layer of whipped cream and cover with tops you cut off earlier. 
2. Dust with powdered sugar. Keep in cool place.

69 komentari:

  1. Divno su ti ispale :)) i ja mnogo volim Maju i njene recepte;))

    OdgovoriIzbriši
  2. Bas su ti lepe :) I ja planiram da ih pravim. Dugo sam koristila mamin recept i bila savrseno zadovoljna, medjutim, kad sam se preselila ovamo, nesto nije stimalo. Ne znam da li je problem u brasnu ili u necem trecem, ali ovde jednostavno ne mogu da dobijem iste krofnice kakve sam radila dok sam bila kuci. Probala sam milion recepata i uvek je testo ili pregusto u pecenim krofnicama ili preretko za tiskanje iz sprica i sad sam se nameracila na ovaj Majin recept. Nadam se da ce biti bar upola dobre kao tvoje ili njene :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko sam ja skužila u ovih nekoliko godina dopisivanja o receptima s ljudima iz drugih krajeva svijeta, jedan te isti recept može ispasti različito i često puta je ispalo da se radi o brašnu. Nisam sigurna, ali savjetujem ti da isprobaš po ovom receptu :)
      I ovaj Jelenin komentar ispod ima dobar savjet da se prvo peku na višoj temp. pa se smanji na nižu, da se dobro, dobro prosuše iznutra. Sretno i nekako sam sigurna da će ti dobro ispasti ;)

      Izbriši
  3. Genijalno su ti ispale, ali genijalno! Ne samo da Maja ima onaj naučni pristup receptima, po principu isprobavanja dok ne dobije svaršen rezultat, nego što ona to deli sa svima, svoje uspehe i neuspehe. Meni se dopadaju i njeni recepti koje spremamo svaki dan za koje mislimo da ih svi spremaju na isti način da nema druge, a ono šipak. Nisu samo komplikovana jela za blog već i ona svakodnevna.

    Ja ih jedino pečem prvo na 250 stepeni 12-14 minuta pa smanjim na 150 i pečem još 20 minuta da se suše. Vidim i da sa 200 sve vreme savršeno uspevaju. jedino što sad imam špric pa mogu da dobijem lep oblik. Ma ništa lepše od savršenih princeza!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena, slažem se potpuno što se Maje i recepata tiče.
      Moram ti reći da mi se sviđa ovo sa stavljanjem na visoku temperaturu pa sa smanjivanjem temp. da se dobro prosuše iznutra, probat ću idući put, nema da ne uspije

      Izbriši
  4. Ispale su kao za katalog :)
    Ja obozavam princes krofne ali ja sam jedna od onih kojima nikako da ispadnu lepe, pufnaste... naravno problem je upravo u tom testu, ali ovaj recept i tvoje reci hvale me mozda i povedu putem da jos jednom probam :))

    OdgovoriIzbriši
  5. Hej Tamara, to su male skulpture!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odavno ih nisam jela. Prelepo izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  7. Savršene! Ali savršene!

    Mnogo su ti lijepe slike, a za Majin blog, moram reći da mi je to Idol-blog. Kada sam sasvim slučajno zašla u ovu blogosferu, bez imalo nakana da imam blog, prvi blog na koji sam nabasala je Majin. I dugo sam bila njen "tajni" obožavalac, divila se divnim fotkama, samom načinu kako pristupa svakom receptu i svakoj namirnici. I radmo mu se vraćam, uvijek.

    Ono za što ti kažem veliko BRAVO je način promocije udruge o napuštenim psima i BRAVO za volontere i ljude velikog srca. Ovom prilikom i ja apeliram da, ukoliko volite pse, pružite dom napuštenim psima. Dobro će vam se djelo vratiti kroz neizmjernu slijepu ljubav koji psi umiju da pruže. <3

    OdgovoriIzbriši
  8. Prava mala umjetnička djela!! Stvarno su predivne, ovako sa špricom su mi puno efektnije nego kada se stavljaju žlicom na papir za pečenje! Obožavam ih :)
    Predivno su ti ispale, a za slike već znaš :)

    OdgovoriIzbriši
  9. I original i kopija su fantastične! Moraću jednom da napustim svoj recept po kome pravim i princeze i profitelole i da isprobam ovaj recept!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučam da probate po ovom, vjerujem da ćete biti zadovoljni

      Izbriši
  10. Šta je bre ovo, zašto su i tebi i Maji ispale stoput bolje nego moje, a pravila sam po istom receptu? Nije fer! Čekam da napravi još neko kome neće uspeti, pa da kažem, aha! nije bila moja greška. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maxivida, carice! Ta ću verovatno biti ja pa u tom slučaju računaj na mene :)

      Izbriši
    2. Mila, sumnjam, mislim da ce ti ispasti super

      Izbriši
    3. Maxivida, kako, u čemu je bio problem?

      Izbriši
  11. Ja sam zadovoljna sa mojim receptom,ali gledajuci ove lepotice na tvom tanjiru,moracu da ih probam.Kako si utrosila ostatak belanaca?Sledece nedelje ih pravim,pa javljam utiske:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Majo, nisam ih utrošila za ništa posebno, ostavila sam ih u frižideru pa ih je mama navečer pomiješala s cijelim jajima i ispekla si kajganu za večeru :) Ali svakako su super za šaumrole, šampite, kao nadjev u nekoj piti...za puslice

      Izbriši
  12. Jaooo ubiste me sa tim princezama, pravila sam ih 2 puta za 10 dana plus Princeza tortu. Nije da se neko bunio, svi su odusevljeni.Prelepe su ti, zaista!

    OdgovoriIzbriši
  13. Genijalne su i kao što sam rekla kod Maje: čitajući njen post i njene upute i iskustva svak ih može napraviti! Potpisujem Dunju: ovo su skulpture! Predivno!

    OdgovoriIzbriši
  14. Pamtim ovaj recept sa Majinog bloga, i mene je davno privukao! Sačekaću malo da se pojedu sve torte, kolači, pite i trufle koje se vuku po kući, pa ću onda se bacim na slatkiše ponovo! Baš su ti dobro ispale!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svakako Mila, vjerujem da će ti uspjeti!

      Izbriši
  15. Ja smislila sta cu sa belancima:)))sam-rolne.Pravim sledece nedelje i ja ove male lepotice:))

    OdgovoriIzbriši
  16. Famozno izgledaju,ja ih isto obožavam,pravila sam ih negdje prije i to je bilo ono.. pa kada su prije nestale?

    OdgovoriIzbriši
  17. Tamara :)
    Ne znam s koje strane pre da ti se zahvalim, jer zaista si me dovela u onu situaciju kad ne znam šta da kažem. Nisam nikad umela da primam komplimente, verovatno jer je većina uvek stizala iz pristojnosti. Kad osetim da to nije slučaj, onda sam iskreno polaskana i zaista srećna, jer potrebno je svima, koji se na ovaj ili onaj način bave nekom vrstom stvaranja, da se ogledaju u tudjim očima, da bi sve imalo smisao. Hvala ti puno. Baš si me dirnula, i neka si. Lep je to osećaj...

    Princeze deluju savršeno, i baš su ti lepe krofnice, svidja mi se što imaš taj širi zvezdasti nastavak, on je baš idealan za testo.

    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razumijem te, ja isto baš ne znam primiti kompliment, zapravo samo zahvaljujem zahvaljujem i bude mi neugodno :)) znaš da je iskreno i od srca i hvala ti za sve što dijeliš s nama!

      Izbriši
  18. Jednastavno savrsene i prekrasno ljupke, poput pravih princeza, nista za dodati ni oduzeti... hvala puno tebi i Maji na ovom receptu!:)))

    OdgovoriIzbriši
  19. Jesam ti rekla da je uspeh zagarantovan :-) Savršene su ti princezice, meni zaista jedan od najlepših kolača! Mnogo mi se dopada kako izgleda sa ovim širokim nastavkom - to sam tražila, no nisu imali. Koji je to broj, da znam šta da tražim?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! Ja radim sa Wiltonovim zvjezdastim većim nastavkom, to je ovaj:
      http://www.cakedecoratingstore.co.uk/wilton-1m-decorating-tip.html

      ovdje pišu sve dimenzije tog nastavka

      Izbriši
  20. Izgledaju savršeno Tamara, recept obavezno spremam jer mi se čini da je odličan! Hvala tebi a naravno i Maji:)

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  21. Obožavam Majin blog, uvijek je velika inspiracija :) stavrno izgledaju savršeno! :) A fotke ni ne moram hvaliti kako su prekrasne <3

    OdgovoriIzbriši
  22. Predivne princezice! Savršene sličice! Na Majin blog već duže vrijeme "virkam", nemam druge riječi osim samih pohvala za njen rad.
    Princezice nisam uistinu dugo radila- baš mi je prija nedavno prigovorila kako je vrijeme da ih opet napravim. Inače imam svoj recept po kojem radim, no mislim da će prve iduće princezice biti ove Majine. :)))

    OdgovoriIzbriši
  23. Odlican post! Sve sto si rekla za Maju mislim i ja i to odavno... Od reci, do reci... Cak i ono da mislim da imamo dosta toga zajednickog. Mozda ona misli da joj ja samo laskam svojim komentarima ispod recepata, ali ja sve to stvarno mislim.
    I ja sam pravila krofne i odusevljena sam! Nisam ih slikala i ne mogu to prezaliti, ali svakako ce biti jos dosta prilika. Predivne su ti! :)

    OdgovoriIzbriši
  24. prekrasno su ti ispale princezice, prezentacija perfektna, tanjurić na ružice krasan. I ja jako volim Majin blog, njenu preciznost i istraživački duh! :))

    OdgovoriIzbriši
  25. Just so gorgeous Tamara; love that shot!

    OdgovoriIzbriši
  26. Dragi svi, onima kojima nisam pojedinačno odogvorila od srca zahvaljujem na lijepim riječima i još jednom preporučam ovaj recept! :)

    OdgovoriIzbriši
  27. Čim sam kod Maje vidjela ovaj recept, odmah sam poželjela napraviti princezice. Nažalost, Darko baš nije neki ljubitelj, a meni su to najdraži kolači iz djetinjstva. Obožavam ih. Ako ih napravim sve ću ih sama pojesti, a to nikako neće biti dobro. Čekat ću neku svečaniju priliku :) Mogu samo reći da su ti ispale perfektno. Prekasana prezentacija i fotke!

    OdgovoriIzbriši
  28. CReam puffs are a real treat! I would really love to try this out! Yummy!

    OdgovoriIzbriši
  29. Male, genijalne ma preslatke ,imam osjećaj da su taman za ugriz a i po Majinom receptu nema da se ne pogriješi.

    OdgovoriIzbriši
  30. Tamara,da li znas koliko princeza si dobila od ove mere?

    OdgovoriIzbriši
  31. Tamara prekrasne su, baš prekrasne ! Primjetila sam ove princeze i kod Maje i drago mi je da si ih odlučila napraviti i zbilja si super to napravila !

    OdgovoriIzbriši
  32. Look absolutely perfect, Tamara. When are you going to start teaching baking classes?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you! Well, it would definitely be nice to do that :) But, here things like that are somewhat harder to realize, especially where I live. However, who knows, maybe it happens in the near future ;)

      Izbriši
  33. Mislim da ne mozes dati bolji kompliment nekome od kuhanja njegovog recepta i hvaljenja nakon toga.. Zbilja mi je odličan i tvoj i Majin post o ovim malim čudima..
    I ja sam imala 2 dana inata, kad sam izradila preko 60kom krafnica, dok nisam napravila dobre.. i skužila gdje griješim.. Al šta ćeš, takva sam.. Tih par malih trikova zaista cini razliku..
    Sad mi je malo lakse kad vidim da nisam jedina koja potroši 2 kartona jaja samo da skuži gdje griješi u kolaču..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je super kad se netko tako zainati i pravi dok mu ne uspije, svaka čast :)

      Izbriši
  34. Your pictures are absolutely gorgeous, lovin' that dish! I like your style, mile-high cream puffs...totally the way to go.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hi Ellen, thank you so much for your kind words!

      Izbriši
    2. Just a couple questions, do you know how many puffs this yields, and would it be possible to double the pastry dough?
      And you said when you piped the dough you preferred a diameter of 12.5 inches..did you mean 2.5 inches? I'm assuming you didn't do foot-long cream puffs :)
      The measurements I can convert elsewhere, or did you use a kitchen scale? And do eggs come in a small size? I'll have to look I guess.
      And lastly, I'm curious about your baking method. Doing it longer at a constant temp doesn't dry out the middle, but doing it the other way does? Which do you prefer?
      Ok! Done now. Thank you :)

      Izbriši
    3. Hi, lets see:
      Yes, it's 2.5 inches :) Don't make them big, pipe them out small as they'll grow during baking.
      This recipe yields about 20 cream puffs.
      Of course you can double the pastry dough, just make sure to double the amount of the filling as well.
      We bake with grams (using kitchen scale) and millilitres. If you have a measurement converter, convert these to cups if you find it easier.
      When it comes to eggs, just measure them in millilitres (or cups in your country), that's the thing about this recipe, it's precise,it doesn't tell you how many eggs, but you have to break them into a cup and measure like liquid. But I can tell you this recipe requires 4 larger or 5 smaller eggs. But make sure you measure them in millilitres or cups. The precision here is the key to success of this pastry dough.
      I prefer to bake it at a constant temperature. However, sometimes the middle doesn't dry out completely, but there's a really simple solution to this: when you cut it in half, just remove the inside that didn't dry out.
      Hope this helps! If you have any more questions just let me know,I'M glad to answer :)

      Izbriši
    4. Thank you so much! This helps tons :) I will just use my kitchen scale, converting things drives me bonkers and the precision is never quite the same. I prefer your measurement system, U.S. systems are just ridiculous sometimes. Thank you for being so helpful! I love seeing that in a blogger, makes me want to come back again. Keep it up :)

      Izbriši
    5. No problem, I totally agree about conversions, I made some mistakes because I didn't convert measurements properly.
      I was glad to help and thank you for your kind words!

      Izbriši