Wednesday, February 8, 2012

Gost bloger: Indija, Deeba Rajpal i prilog od pečenih patlidžana / Eat global series - India: Deeba Rajpal from Passionate about baking and Roasted eggplant stir fry

Please scroll down for English

                                                                   Photo: ©Deeba Rajpal

Nastavljamo tanjurom oko svijeta. Prošli put nas je Sylvie odvela u Francusku, a danas ćemo posjetiti daleku Indiju. Kolegica Deeba Rajpal sa divnog bloga Passionate about baking za nas je pripremila jedno krasno začinjeno jelo!
Zatekla nas je hladna zima i začinjena hrana baš prija, slažete li se? Ovo je bezmesno zdravo jelo, dovoljno zanimljivo da vam probudi nepce i fino vas ugrije (sadrži čili papričice) - uostalom, takva je uglavnom indijska kuhinja. Poslužite ga kao prilog mesu ili pojačajte rižom / tjesteninom, ili još zanimljvije na indijski način uz tanku lepinju plus jogurt i eto fantastičnog obroka. Definitivno nešto što ću isprobati. Na mom blogu uglavnom caruju deserti pa me svaki slani prilog s vremena na vrijeme obraduje, stoga je Deebin izbor i više nego dobrodošao. Patlidžani su nam dostupni tijekom cijele godine, a u receptu se koriste i rajčice koje nam trenutno nisu u sezoni pa ih je za ovo jelo jednako dobro zamijeniti konzerviranim pelatima ili pastom od rajčica. Jelo se tradicionalno priprema u woku.
Deebinu stranicu Passionate about baking pratim već dugo, a upoznale smo se jednom prilikom kad sam ostavila oduševljeni komentar ispod njezinog posta o orahnjači (vidite da se orahnjače peku i u Indiji) :) Mene to posebno veseli, kao što se dijete raduje šarenim sajamskim lizalicama koje su toliko tvrde i bezukusne da nisu ni za što drugo nego za gledanje ili čuvanje na ormaru. Dok netko u svojoj kuhinji usred New Delhija peče orahnjaču ili krafne, vi upravo isprobavate rižine rezance i curry pastu, jedete guacamole s prijateljima ili se hvatate u koštac sa slavnim francuskim macaronsima.
Ono što mi se naročito sviđa na Deebinom blogu jest količina fotografija koju nalazite u svakom postu i vješto spajanje svakodnevnih životnih detalja sa slikama jela. Zato su njezini postovi pravi melem za oči, a hrana je također fantastična - hoćete slano, hoćete slatko.
Deeba je jedna umjetnička duša za koju je kuhanje kreativna terapija. Živi u Indiji, u predgrađu New Delhija i u blogerskim vodama pliva još od 2007. Radi kod kuće, kuha, peče, piše članke za  jedne od najvećih indijskih novina Times of India, a o njoj je svojevremeno pisao i Better Homes and Gardens India , a blog je mnogo puta spominjan u medijima (više o tome pročitajte ovdje). Uglavnom, Deeba honorarno piše članke, testira recepte i proizvode i sanja o vlastitoj kuharici. S ovakvim umijećem i fotografijama, ne sumnjam da će uskoro i to ostvariti!
Možete ju pratiti na Passionate about baking, The Times of India, twitteru, facebooku,
stumble upon , flickr , mactweets.
Pronašla sam i zgodan intervju (na engleskom).

Donosim vam Deebin gostujući post:

                                                                Photo: ©Deeba Rajpal

" Čast mi je podijeliti indijsko jelo na Tamarinom prelijepom blogu, kojemu se već dugo divim. Upoznale smo se kroz moj post o Povitici / slatkom kruhu s orasima, fantastičnom hrvatskom specijalitetu, jednom od mojih najdražih recepata.
Jelo koje ću vam danas predstaviti u originalu nosi naziv ‘Baingan Ka Bharta’. To je u suštini tradicionalni indijski bezmesni prilog od patlidžana koji se sprema od pečenog patlidžana obogaćenog još nekim svježim namirnicama. Ovo je odlična prilika da podijelim nešto što i sama volim i što predstavlja indijsku kulturu.
Ipak, ranije nisam gajila ljubav prema patlidžanu, zapravo mi se uopće nije sviđalo to ljubičasto povrće i nisam razumjela što je to toliko privlačno u njemu. Ali prije nekoliko mjeseci promijenila sam mišljenje. Bila je dovoljna tek jedna žlica  da me potpuno preobrati.
Ovako pripremljen patlidžan odličan je poslužen i sa tzv. pita kruhom ili čipsom od istoga (pita je indijski kruh poput lepinje). Aroma lagano vuče na dim (zbog načina pripreme), tu su još i zelene čili papričice te svježi korijander. Ako ne volite ljuto, smanjite količinu čili papričica (ipak, imajte na umu da je potrebno dodati barem jednu). Ljutinu ćete smanjiti i ako prethodno uklonite sjemenke iz čili papričice. Osobno prije nisam bila obožavatelj ovih papričica, ali kroz ovo jelo naučila sam eksperimentirati s njima. Čine život zanimljivijim!
Dakle, ovako Indijci pripremaju patlidžan. Ovo je zaista preukusno i vrijedno svakog zalogaja! Kad ga krenem jesti, ne mogu se zaustaviti, žlica za žlicom, a često i ne čekam lepinju već ga jedem samog. Ovo je recept moje mame i tajna fantastičnog okusa je češnjak kojime se patlidžan nadjene i koji se peče skupa s patlidžanom. Nadam se da ćete uživati kao i mi!"


                                          Baingan Ka Bharta/ Prilog od pečenog patlidžana
Za 4 osobe
Vrijeme pripreme: 10 minuta
Vrijeme kuhanja: 35 minuta

  •  1 veći patlidžan (oko 400 g)
  • 5 režnjeva češnjaka
  • 1 luk (oko 75 g), nasjeckani
  •  1-2 zelenih čili papričica, sjeckanih
  • 2 rajčice (oko 150 g), sjeckane
  • 1 puna žličica korijandera u prahu
  • soli po ukusu
  •  1/4 šalice listova svježeg korijandera, sjeckanih (slobodno zamijenite peršinom)
  • ulje gorušice (Deeba koristi ovo ulje, ali slobodno ga zamijenite maslinovim, suncokretovim, biljnim) 
1. Patlidžan ukrug zarežite (kao na slici) i unutra ugurajte 5 oguljenih režnjeva češnjaka. Pecite patdlidžan na žaru ili direktno na štednjaku na plinu dok mu kožica ne "pougljeni" i on omekne. Stavite ga u posudu i pokrijte na 5 min. Zatim ga ogulite i ugrubo narežite (skupa s pečenim češnjakom u njemu).
2. Zagrijte ulje u woku i dodajte luk i čili papričice, pecite 3-4 min. pa dodajte korijander u prahu i sol. Pirjajte još malo pa dodajte pečeni patlidžan sa češnjakom i sjeckane rajčice, pirjajte na jačoj vatri 5-7 min. Na kraju posipajte listovima sjeckanog korijandera ili peršina i poslužite vruće ili na sobnoj temp.
3. Ovo jelo možete poslužiti uz lepinju ili rižu i jogurt. Uz njega odlično prija vino Cabernet Sauvignon.


                                                                Photo: ©Deeba Rajpal
Deeba, hvala ti!

 Eat global series - India: Deeba Rajpal from Passionate about baking & Roasted eggplant stir fry

Remember my Eat global series? Last post led us to France and today we are travelling to India with Deeba Rajpal.
Although we've never met in person, Deeba strikes me as a wonderful and passionate person, talented baker and writer, artistic soul. All of this is obvious from her blog Passionate about baking. I am so glad and lucky to have her as my guest blogger, with a beautiful dish representing her country. I exchanged a few e-mails with her through which she only affirmed my high opinion of her: professional and approachable, kind and lovable. The same goes for her blog, through which you can see how much she loves what she does.
Deeba is a stay at home mom (the hardest job there is, in my opinion) who comes from the suburbs of New Delhi and owns a blog from 2007. We met over her post about sweet Croatian walnut bread, which made me almost jumping with joy when I read that someone on the other part of the world baked our traditional recipe and cherished it that much. Also, I felt like I had one more thing in common with Deeba: I understand her when it comes to being deprived of some ingredients and products in terms that they are not available in your country. So many things we cannot buy and find here in Croatia. Luckily, we have internet, but with postage and all, the price of a common thing you can find in every supermarket somewhere else in the world (for example USA) is doubled, to say the least.
Deeba's motto is "Do it from scratch! Her work can be even more admired when you read that where she comes from, baking is not widespread and many ingredients are hard to come by. So, having a cooking blog in India, and a successful one like hers is a big thing. Plus, Deeba's work is fruitful in other food-related areas: she writes for one of the biggest Indian newspapers Times of India (where she goes by The rabid baker), Better Homes and Gardens India did an interview with her in January 2011, you can follow her via twitter , facebook, flickr, stumbleupon , mactweets. Her blog was mentioned numerous times in media, read more about it here. Deeba dreams about her own cookbook and I'm sure this is just a matter of time-with her skills, writing and photographs, a beautiful cookbook is the next logical step. I wish her all the luck.
I can't wait to try this dish Deeba prepared for us, since I'm a huge fan of this type of food. It is spicy, which is exactly what we need since cold days have descended upon Croatia and we've been smothered in snow and cold wind for a week.
Enjoy Deeba's post!

"I feel honoured to share a dish from India on Tamara's stunning blog, a blog I have long admired. I was fortunate to ‘meet’ her over this Povitica / Croatian Sweet Walnut Bread which is native to her beautiful country, and is sweet bread worth a standing ovation, one of my most cherished bakes to date!

The dish I bring to your table today, ‘Baingan Ka Bharta’ or Roasted Eggplant Stir Fry, is a native, Indian vegetarian side dish prepared simply by char-grilling the humble eggplant, then perking it up with fresh ingredients. I read about it recently in a newspaper column by an ex pat, and also at a wine tasting and pairing session. What better time to share something I love that brings Indian cuisine to the forefront other than our famed Butter Chicken
However, this love didn’t come to me easily. I always strongly disliked that purple vegetable and couldn’t understand the fuss people made over it. It was this stir fry that did me in! Just one spoonful a couple of months ago was enough to radically change my opinion, and I am glad I didn't need to wait any longer!

                                                                 Photo: ©Deeba Rajpal

This would taste great served on a holiday platter with pita chips too. It’s bursting with smoky good flavour, fresh green chilies and coriander leaves. Reduce the green chilies if you aren't used to 'hot' food, but do add at least one. To keep it mild, deseed the green chili before chopping it. I could never tolerate too many green chilies in my food, but now am quite open to experimenting with increasing the numbers I use. Makes life more interesting!

                                                                    Photo: ©Deeba Rajpal

So here is an Indian preparation of the aubergine / eggplant which is lip smacking good, and is worth every morsel! I cannot keep from eating spoonful after spoonful, sometimes I don’t even wait for the flatbread to get baked! This recipe comes from my mother, and the secret to its special flavor is the garlic stuffed into the eggplant that roasts with it. Hope you enjoy it as much as we do!!"

                                           Baingan Ka Bharta/ Roasted Eggplant Stir Fry  
Serves: 4 as a side dish 
Preparation time: 10 minutes  
Cooking time: 35 minutes  


Ingredients: 
  • 1 big round eggplant {approx 400gm}
  • 5-6 cloves garlic 
  • 1 onion, chopped {approx 75gm} 
  • 1-2 green chilies, chopped
  • 2 tomatoes, chopped {approx 150gm}
  • 1 heaping tsp coriander powder
  • Salt to taste 
  • ¼ cup fresh coriander leaves, chopped
  • Mustard oil {or canola}  
Method: 
1. Make slits around the eggplant and push in 5 garlic pods. Roast the eggplant on a grill or low fire, turning every once in a while, until the skin is completely charred and the eggplant is soft and roasted. Place in a bowl, and cover with a lid for 5 minutes. Peel and roughly chop {with the roasted garlic pods}.
2. Heat mustard oil in a wok to smoking point. Add 1 smashed clove of garlic, roast until brown, and discard. {This removes the pungency of mustard oil}. Skip this step if using vegetable oil.
3. Sauté the onions and green chilies on full flame for 3-4 minutes until light pink, then add the coriander powder and salt. Sauté. Now add the roasted eggplant and chopped tomatoes and stir fry over high heat for 5-7 minutes. Taste and adjust seasoning, add fresh coriander and transfer to serving dish. 
4. Serve hot or at room temperature.  
Serving suggestion : Indian flatbread like naan, or rice and a raita {yogurt}  
Suggested wine pairing: Cabernet Sauvignon

 

34 comments:

  1. Draga Tamara ,divna ideja za Tanjirom oko sveta:))Recepti su sjajni ali meni se ne prikazuju fotografije:((ne znam da li je to samo kod mene ili je došlo do nekog problema sa kačenjem:))
    Veliki pozdrav i samo nastavi ovako da nas uveseljavaš:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdrav draga, baš ti hvala, eto drago mi je što uživate, a s fotkama je bio problem, ali smo ga ubrzo uklonile, sad je sve ok ;)

      Delete
  2. Tamara, odlična prezentacija jela i Indijske kulture :) Volim ove gost postove :)
    Ja sam luda za patlidžanima, mada ih nisam probala na ovaj način, ali recept sigurno pospremam :) Otišla sam do bloga, ali ni tamo kao ni ovdje mi se ne prikazuju slike :( Ipak, jelo je fantastično i hvala ti što si ga podijelila s nama :)
    Čekam nove recpetiće iz ove serije, ali nadam se i tvojim divnim jelima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PS. Njezina stranica se bila srušila ali sredili su to, sad je sve ok

      Delete
    2. Vratila sam se da vidim fotografije! Tamara, odličan izbor za gost post! Ovo je nešto savršeno :)

      Delete
  3. Cure, riješile smo problem, slike su tu :) Drago mi je da vam se sviđa, ovo jelo je zaista fantastično

    ReplyDelete
  4. Prekrasan post i fotke. Vjerujem da bi mi se i prilog jako svidio. Iznenadila si me s Indijom, jer sam jučer bezuspješno par puta klikala na post o Sloveniji i gibanici, tako da jedva čekam i njegovo objavljivanje. Sad odoh proučiti Debbin blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, Tamara. Ma ja sam u gužvi, tjedan mi se samo nastavio na prošli, ništa od vikenda nisam imala pa sam i malo nesmotreno jučer u žurbi uređivala novi post za ovaj serijal i umjesto spremi kliknula objavi :D Ali eto, sad znate što vas još očekuje, dobili ste sneak peek preview :)

      Delete
  5. Super izgleda. Baš fora upoznati jela drugih zemalja doslovce iz prve ruke.

    ReplyDelete
  6. ovo mi se jako sviđa, patlidžan obožavam i sigorno ću isprobati.
    genijalna mi je posuda, fotke u krasne i lijepo prate recept. jako lajkam :)

    ReplyDelete
  7. Volim ovakve stvari, čim dođem do patliđana isprobavam

    ReplyDelete
  8. Beskrajno sam uživala u gostu i jako mi se sviđa cela ta ideja ai jelo je savršeno!

    ReplyDelete
  9. Ponovno: svaka čast na ideji! A ovo mi se jako sviđa s obzirom da je od patlidžana. Za mene su patlidžani bolji od mesa i ja bih se ovim sasvim zadovoljila!

    ReplyDelete
  10. Neki je vrag s ovim bloggerom. Ponovno ću pokušati ostaviti komentar!
    Prekrasno sve, od ideje do krajnjeg rezltata. I ti si s tako biranim i krasnim riječima predstavila svoju prijateljicu. Patlidžani su moje najdraže povrće ali, samo moje. Za mene nema boljeg mesa od patlidžana:) i ništa mi uz njih ne treba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Slažem se potpuno! Ni meni uz njih ne treba meso

      Delete
  11. Bravo Tami! Predivno! Odabrala si jednu od mojih omiljenih zemalja... :) Nadam se da cu jednom i posetiti Indiju. A do tada cu isprobati neke njene ukuse... Odusevljena sam i fotkama... Hvala na postu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isto se i ja nadam...drago mi je da si i ti ljubitelj ovakve kuhinje :)

      Delete
  12. Divno! Obozavam indijsku kuhinju a za ideju sve pohvale jos jednom!

    ReplyDelete
  13. :)) obožavam indijsku hranu!! Ovaj post je fnatastičan, i još jedamput ponavljam koliko mi se ova ideja sviđa! :) Idem prolistati njenim blogom!

    ReplyDelete
  14. Deebu i njen blog i ja pratim od samih svojih početaka u kulinarskom svijetu. Uvijek ima nešto zanimljivo i novo za ponuditi. A kako volim eksperimentiranje s egzotikom i indijsku hrana, volim njene recept. Ovaj prilog je savršen za ove zimske hladne dane!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E baš mi je drago čuti da još netko toliko prati ovaj blog :)

      Delete
  15. My dear Tamara, Thank you for the touching and beautiful introduction. I feel honoured and humbled to be at your table. Thank you for having me over. I apologise for all my blog issues, which still continue as I battle to get the hacking fixed. Your blog is truly beautiful!
    Good luck always!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deeba, I am honored to have you as guest here. Thank you for accepting and for all your effort. I wish you all the best and looking forward to your new recipes and photos :)

      Delete
  16. Oduševio me je recept jer je ovo mnogo manje masno nego način na koji sam ja pripremala po sastojcima isto jelo. Ovo ću na leto isprobati izbegavam povrće kad mu vreme nije. Stvarno originalan način pečenja patlidžana sigurno ima poseban šmek! Odlična ideja i post! Pozgrav i tebi i Deebah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto, ako radiš i voliš patlidžane, onda sam sigurna da je ovo za tebe :) Hvala tebi, draga Vesna!

      Delete
  17. Divan post i odabir nove gošće,odmah idem do njezina bloga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala, vjerujem da ćeš uživati, kako u fotkama, tako u jelima-ima toliko krasnih indijskih, onako začinjenih jela, kao i fenomenalnih deserata!

      Delete
  18. Stvarno mi je drago da vam se sviđa, ovo jelo je baš odlično po meni.
    Deeba je objavila na svom blogu post o gostovanju kod mene pa škicnite:
    http://www.passionateaboutbaking.com/2012/02/cooking-baingan-ka-bharta-roasted-eggplant-stirfry-guest-post.html

    ReplyDelete
  19. odlična ideja s gostujućim blogovima, ovaj blog sam već ranije primjetila!!

    ReplyDelete
  20. Obožavani patlidžan na drugačiji način, beležim post i čekam leto!
    Svidjaju mi se fotke, jako :)
    Još jedan fantastičan post i predstavljen još jedan dobar blog!

    ReplyDelete