Poširane kruške u crnom vinu / Poached pears in red wine sauce

Please scroll down for English


 Poširane kruške su desert u kojem voće dolazi do punog izražaja i definitivno jedna od onih slastica gdje jednostavnost pripreme osigurava vrhunski okus!
Recept šaljem Ani sa Steamy Creamy kao ulaznicu za ovomjesečnu igru Ajme, koliko nas je! u kojoj je Ana za temu odabrala krušku.
Volim kruške, ali ne koristim ih često u kolačima, uglavnom sve pojedemo svježe. Pomalo su zapostavljene u mojem kuhanju. Kad sam razmišljala o tome što pripremiti za igru, prošla sam kroz svakojake kombinacije i u uži izbor ušli su frangipane tart s kruškama, neke kombinacije krušaka i sira i poširane kruške u slatkom umaku. Što izabrati? Moram priznati da nisam baš od kolača s ovakvim voćem, više ga volim pojesti svježeg...Na kraju sam izabrala poširane kruške u umaku od crnog vina i nisam fulala. Znam da je ovo voljeni klasik, i to s razlogom!


Ovo je zapravo predvidiv desert, kad pomišljam na kruške u desertnoj kombinaciji, ovo mi uvijek prvo padne na pamet.Tako je jednostavan i toliko dobar, još jednom dokaz da su nekad najjednostavnije stvari najbolje. Cijele oguljene kruške kuhala sam u mješavini crnog vina i vode sa začinima, šećerom i medom. Zatim sam ih procijedila, vino sačuvala i reducirala do sirupa, kojem sam na kraju dodala maslac (obavezno dodajte maslac jer će obogatiti umak i dati mu fantastičan okus). Ovo možete poslužiti uz tučeno slatko vrhnje ili sladoled od vanilije. Htjela sam umiješati tamnu čokoladu u vinski sirup, ali je on sam po sebi bio toliko dobar da ga nisam ničim dodatno cifrala, bojala sam se da ga ne pokvarim. Savršeno!

-za 4 osobe-
  • 4 kruške
  • 400 ml crnog vina (koristila sam Merlot)
  • 400 ml vode
  • 1 štapić cimeta
  • 1/4 žličice kardamona
  • naribana korica 1/2 naranče
  • 1 mahuna vanilije
  • 80 g smeđeg šećera
  • 1 žlica meda
  • 1 žlica maslaca
  • tučeno slatko vrhnje ili sladoled od vanilije za posluživanje
1. Pomiješajte vodu, vino, šećer, med, narančinu koricu, sastrugane sjemenke iz mahune vanilije, kardamom i cimet pa zakuhajte.
2. Kruške operite i ogulite - ostavite ih cijele s peteljkom, samo im odrežite mali dio dna i izdubite košticu pa ih potopite u vino. Poširajte na srednje jakoj vatri dok ne omeknu, 10-20 min, ovisno koliko su zrele (pazite da zadrže oblik). Povremeno ih okrenite, moraju biti potopljene kako bi se ravnomjerno ispoširale. Drugi način da ih držite pod tekućinom je da izrežete krug od pek papira i položite ga na kruške.
3. Iz vina uklonite štapić cimeta i nastavite ga kuhati dok se ne reducira u sirup.Uklonite s vatre i u vruće umiješajte maslac.
4. Na tanjur položite krušku, prelijte umakom od vina i poslužite uz tučeno slatko vrhnje ili sladoled od vanilije. 

                                                            Poached pears in red wine sauce

I can't believe I've never made this before! My dad used to make something similar, but it didn't include reducing red wine into a syrup, which for me is the key to this dessert. Red wine sauce is something I'll definitely make and use more often for other fruits and cakes.
Again, one of those no-fuss desserts, with a few simple ingredients, pears and red wine being main stars and winning Oscars for this role :) Such a great dessert, simple and elegant. Great for cold winter nights, or as  a fancy dish. Pears are anything but ordinary in this combination! Have I rhapsodized enough? :) Let us move on to the recipe:


-serves 4-
  • 400 ml red wine (I used Merlot)
  • 400 ml water
  • 1 cinnamon stick
  • 1/4 tsp powdered cardamon
  • finely grated zest of 1/2 orange
  • 1 vanilla pod
  • 80 g brown sugar
  • 1 tbsp honey
  • 1 tbsp butter
  • whipped cream or vanilla ice cream for serving
1. Combine water with red wine. Add scraped beans from vanilla pod, sugar, honey, orange zest, cinnamon stick and cardamon. Bring to boil.
2. In the meantime, wash and peel pears. Slice a bit of the bottom (so they can stand properly on the plate) and remove core through that part. Put them into red wine and poach on medium heat for 10-20 minutes (depending on how ripe they are), until they're tender (but make sure they hold their shape). Pears should be covered in liquid so they poach evenly, so turn them around every now and then. When they are tender enough, remove from wine and set aside.
3. Remove cinnamon stick from the wine and cook wine until it reduces and becomes thick, like syrup. Remove from heat and stir butter in.
4. Serve: put each pear onto a serving plate, drizzle wine syrup over it and serve with a scoop of whipped cream or vanilla ice cream.

48 komentari:

  1. Nekako sam znala da će se dosta blogerki opredeliti za ovaj recept - i sama sam mu vrlo privržena :) Meni su kruške fantastično voće za korišćenje u kuhinji, imam neku ideju koja će nadam se da ispadne onako kako i očekujem :) Fantastično si ovo napravila, mislim da je i dodavanje putera sasvim na mestu i to sa razlogom! :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. obavezno maslac, tako dobar šmek daje :)

      Izbriši
  2. Kruške su mi odlično voće u kuhinji, i kao dodatak slanim jelima i kao deserti! Tamara, ovo je desert za čistu desetku, a izgleda fantastično! Umak od crnog vina je fantastičan u ovoj kombinaciji, a dodatak sladoleda od vanilije... vidim da ste uživali :)
    Prekrasne fotke, boja na kruškama je fantastična :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mene stvarno oduševio ovaj reducirani umak, ma divota jedna

      Izbriši
  3. Meni su kruške isto najdraže svježe, ali ponekad završe i u kakvom desertu. To se dogodi samo ako imam puno domaćih kruški, a zasitila sam ih se svježih.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kruške su mi obožavano voće,ovaj desert tako divno izgleda,dekorativan i preukusan vjerujem..sada si me navukla ovaj tren bih ga probala:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Divno izgledaju! Cesto naidjem na kruske u vinu, ali ja ih nikada nisma probala. Kao sto i sama kazes, kruske najcesce pojedemo sveze...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je bilo i kod mene, često nailazila na desert, nikad probala. Nemoj dugo čekati, oduševit će te!

      Izbriši
  6. Krasno, krasno, kruška u vinu mi je savršen spoj okusa, a i sviđa mi se što si uzela Merlot. Boja predivna.

    OdgovoriIzbriši
  7. ovo ti je fenomenalnoo a što bolje i skuplje vino to bolji rezultat, a još ako serviraš u kristalnoj čaši kao da je izašlo iz najboljeg restorana. Neki obroci zahtevaju ovakve poslastice koje nisu teške a koje su tako fine.

    OdgovoriIzbriši
  8. ja ne volim kruške.. ne znam zašto, ali nikad mi nisu legle.. Al sad kad gledam kako dobro ovo tvoje izgleda, dođe mi da se predomislim :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Baš prefinjeno izgleda ovaj dezertić, začini u receptu su garancija za dobar ukus!

    OdgovoriIzbriši
  10. Još ih nikad nisam radila, a baš me privlače, imaju neodoljivu boju

    OdgovoriIzbriši
  11. Zaista savršeno! Nikada nisam ni probala nešto ovako, ali ovo prosto mami sa ekrana. Probati.

    OdgovoriIzbriši
  12. Stunning! And what a wonderful mix of flavours - cardamom, honey, orange, vanilla... I've always wanted to try this too!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ruby, I hope you try it, it's a superb dessert

      Izbriši
  13. Stvarno su prekrasno isplae :) uvijek se divim tvojim fotkama :)

    OdgovoriIzbriši
  14. I ja kao i ti najčešće jedem kruške sveže, a i ćerka ih obozava, pa ih onda jedemo tako. Pravila sam sa belim vinom i čokoladom i bile su mi super, mada mi ove izgledaju još bolje! Tako divna tamno crvena boja preliva, savršeno. Fotgrafije su ti baš dobre, naručito svežih krušaka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako su ti se dopale sa bijelim vinom, probaj s crnim, mislim da je još bolje :)
      Hvala ti!

      Izbriši
  15. Kruške su i kod mene zapostavljene a kada ih i koristim tada sam sklonija na neki način pripremljenima nego što ih pojedem svježe. Vrlo sličan desert sa kruškama sam probala i jako mi se sviđa. Tvoj recept je super, puno je tu divinih okusa i aroma uz kruške. I jako lijepo mi izgledaju !

    OdgovoriIzbriši
  16. kruške u kuhinji stvarno rijetko koristim, možda eventualno u slučajevima dok imamo jako puno domaćih pa ih treba iskoristiti, u ostalim slučajevima jedem ih svježe i kao takve obožavam
    ove tvoje kruške jako lijepo izgledaju, fini desertić i lijepe slike

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ako ih voliš svježe, onda je ovo desert za tebe :)

      Izbriši
  17. Tamara, fenomenalno. Kao uvjek :). Hvala za receptič.

    OdgovoriIzbriši
  18. Es un postre exquisito que nos daba mamá es una delicia ,una gran receta y un éxito seguro en mi familia,abrazos y abrazos.-

    OdgovoriIzbriši
  19. odličan dezert :D klasik koji osvaja ....

    OdgovoriIzbriši