Brownies sa lješnjacima / Hazelnut brownies

Please scroll down for English

Tko još ne zna kakvo su zadovoljstvo browniesi... sočno čokoladni, ovaj put s aromom prženih lješnjaka-meni do sada najdraži recept!
Ljepota ovog kolača nije samo u jednostavnosti, nego i igranju s okusima-dodajte što god volite (nemojte pretjerati) i dobit ćete savršen kolač. I za one koji vole, obožavaju, štuju ili pak ne vole čokoladu. Mislim da ovo osvaja svakoga.
Možete se igrati cimetom, orašastim plodovima, đumbirom u prahu, čak i krem sirom, browniesi sve to dobro podnose.
Meni je ovo do sada najbolja varijanta, jer uz sočnu i pomalu ljepljivu unutrašnjost dobijete i krckavu strukturu sjeckanih lješnjaka, koji su prženi pa svojom prekrasnom aromom nadopune ovu čokoladnu priču.




Browniesi spadaju u kategoriju najjednostavnijih kolača: brzo se pripreme, brzo se ispeku i sve sastojke možete mutiti ručno, mikser vam ne treba. Browniesi su mene natjerali da se zaljubim u čokoladne kolače (ranije nisam bila baš pristalica istih). Oni su vrhunsko, jednostavno i čokoladno zadovoljstvo!
Nekoliko malih savjeta kako napraviti savršene browniese (ovaj kolač, dakle, zaista nije znanstvena fantastika, ali postoji nekoliko vrlo jednostavnih stvarčica kojima ćete dobiti savršene browniese):
1. Sve sastojke mutite ručno pjenjačom. Nije ih potrebno previše izmutiti (kao i kod muffina) i na taj ćete način dobiti laganu hrskavu koricu izvana, a sočnost iznutra.
2. Pleh u kojemu pečete browniese uvijek je dobro namastiti i sa svih strana obložiti pek papirom jer ćete ih tako jednostavno izvaditi (samo povučete pek papir i izvadite cijeli kolač) i najlakše narezati.
3. Kolač je strukturom sočan i ako želite ljepše kocke, najbolje ga je izvaditi sa pek papirom na ravnu podlogu i rezati nazupčanim nožem (kojeg obrišete o ubrus između rezova).
4. Nemojte smanjivati količinu šećera u browniesima, jer upravo šećer prilikom pečenja čini ove kolače sočnima i pomalo ljepljivima iznutra te s laganom koricom na površini. Čak je bolje koristiti smeđi muscovado (ja ga zovem ljepljivi) šećer od običnog kristal šećera, okus je još bolji i potpuniji, a kolač sočniji, čemu doprinosi melasa u smeđem šećeru.
5. Uvijek koristite dobru tamnu čokoladu sa najmanje 70 % kakaa. Pošto se ovi kolači zasnivaju na čokoladi, ona čini brownie brownijem, bilo bi dobro koristiti što kvalitetniju čokoladu. Osim toga, ovakva tamna čokolada osigurat će da browniesi nisu preslatki.


Recept prilagođen sa Joy of baking

  • 150 g tamne čokolade (70 % kakaa)
  • 113 g maslaca
  • 15 g gorkog kakao praha
  • 180 g šećera
  • 3 jaja
  • 1 žličica arome vanilije
  • prstohvat soli
  • 95 g glatkog brašna
  • 100 g prženih sjeckanih lješnjaka
1. Otopite na laganoj vatri čokoladu s maslacem. Pustite da se malo prohladi pa pjenjačom umiješajte šećer i aromu vanilije. Zatim umiješajte jedno po jedno jaje.
2. Pjenjačom izmješajte brašno, sol i kakao. Umiješajte u prethodnu smjesu.
3. Lješnjake prepržite na laganoj vatri pa ugrubo nasjeckajte. Dodajte smjesi.
4. Pećnicu ugrijte na 180C.
5. Četvrtasti pleh dimenzija 20 x 30 cm lagano namastite i dno i stranice obložite pek papirom-neka rubovi vire izvan pleha, kako biste kasnije mogli izvaditi kolač. Izlijte smjesu. Pecite 25-30 min. Provjerite čačkalicom-ne smije biti suha (znači da su browniesi prepečeni) već mora izići lagano "mokra", na njoj mora ostati malo smjese.
6. Podignite rubove pek papira i izvadite čitavi kolač. Ostavite da se ohladi na sobnu temperaturu pa izrežite na kocke i poslužite.
Kolač je dobar još topao i potpuno ohlađen. Može stajati i do nekoliko dana.

                                                                   Hazelnut brownies

I haven't met a person who doesn't like brownies. Yet. Do you like them? Brownies actually made me fall in love with chocolate cakes. I wasn't particularly a chocolate type of person before. Then came these moist cakes.
I believe you have your own favorite recipe for brownies. This one is my favorite. They are moist and gooey from the inside, slightly crisp from the outside, accompanied by crunchy toasted hazelnut pieces that have such a wonderful flavor.
Brownies are pure chocolate goodness. On top of that, they are almost too simple to make. You can whisk everything by hand.
I would like to share some simple advices on how to achieve the perfect texture and make lovely brownies:
Whisk all ingredients by hand and don’t over beat the mixture. You don’t need electric mixer for brownies. Always grease your baking pan and line bottom and sides with parchment paper. This will make removing baked brownie mixture from the pan very easy. You will simply pull it all out, holding the ends of parchment paper.
Once you’ve removed baked brownie mixture out of the pan, put it on a flat surface and cut with a sharp serrated knife. Wipe the knife into a cloth each time after cutting. This will make very nice slices.
Don’t decrease the amount of sugar in brownie batter. Sugar is what makes their inside soft, moist and gooey.  I prefer to use brown sugar for fuller taste and texture. Molasses in brown sugar enhances the chocolate and makes the brownie moister.

For brownies, always use good quality dark chocolate (with at least 70 % cocoa). It will balance the amount of sugar and result in perfect brownies, not too sweet, taste properly balanced. Plus, chocolate is the essential part of this cake, it’s what makes brownie a brownie and that’s why you want to use good quality chocolate.
There's a great article in New York Times about the tradition of brownies: Simple Pleasure, American Style.


 Recipe adapted from Joy of baking
  • 5 oz (150 g) dark chocolate (70 % cocoa)
  • 1 stick (113 g) butter, melted
  • 2 tbsp (15 g) cocoa powder
  • 1 cup (200 g) sugar (you can use brown or regular granulated sugar)
  • 1 tsp vanilla extract
  • 3 eggs
  • 3/4 cup (95 g) all purpose flour
  • pinch of salt
  • 3.3 oz (100 g) toasted, chopped hazelnuts
1.  Preheat oven to 350 degrees F (180 degrees C) and place the rack in the center of the oven. Butter (or spray with a nonstick cooking spray) an 8 inch (20 cm) square pan, and line the bottom and sides of the pan with parchment or wax paper.
2. Melt the chocolate and butter in a large stainless steel bowl placed over a saucepan of simmering water. Remove from heat and stir in the cocoa powder and sugar . Next, whisk in the vanilla extract and eggs, one at a time, beating well after each addition. Finally, stir in the flour, salt and hazelnuts.
3. Pour into the prepared pan and bake for about 25-30 minutes, or until a toothpick inserted in the center comes out with a little batter and a few moist clumps clinging to it. Do not over bake. Remove from oven and let cool on a wire rack. Serve at room temperature or chilled. These freeze very well.


51 komentari:

  1. Predivno si napravila, vidi se da su socni!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jesu, sa tankom koricom izvana-meni savršeni :)

      Izbriši
  2. Kako su divni! Već dugo tražim savršen recept za brownies ovaj ide u omiljene! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala :) Ovaj j ei meni najdraži :) lješnjake možeš i izostaviti pa napraviti čisto čokoladne...isto odlično :)

      Izbriši
  3. Brownies obično radim s orasima, a sljedeći put obavezno stavljam lješnjake. U potpunosti se slažem da je kvaliteta čokolade ključni faktor u izadi ovog kolača.

    OdgovoriIzbriši
  4. Obožavam ih a tek ova varijanta sa lješnjacima mmmm..genijalno,baš se vidi kako je divne strukture:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Divnu su,od ove poslednje slike ne mogu da se odlepim. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmmm, obozavam brownies...
    Izgledaju perfektno!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ajme Tamara, šta mi radiš? Obožavam ih, izgledaju tako divno! Obavezno čokoalda s 70% kakaa :) Sviđa mi se dodatak lješnjaka u njima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)))Slažem se skroz za čoksu! Pošto ionako ide dosta šećera u njih, obavezno tamna čokolada, što kvalitetnija!
      Hvala ti

      Izbriši
  8. E ovo je kolač po mojoj mjeri :) o-bo-ža-vam browniese! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Kada sam probala prvi brownies oduševila sam se i od tada ih volim sa svim orašastim dodacima. Odlični su mi i ovi tvoji, divno izgledaju i vjerujem da si oduševljena okusom !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Branka! Ja sam se s vremenom baš zaljubila u njih, prije nisam bila neki fan

      Izbriši
  10. Obozavam sve vrste browniesa! Obozavam! I ovi tvoji su predivni... :)
    Tamara, izazvala sam te u maloj igrici...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)) Hvala ti Miki. Vidjela sam da su mi neki također poslali izazove, zaista ne stignem trenutno, ali čim uhvatim vremena pozabavit ću se time

      Izbriši
  11. Sometimes lifes simple pleasures offer the greatest joy and comfort...like these beauties. Just gorgeous Tamara.

    OdgovoriIzbriši
  12. Mmmmm izgledaju potpuno fantastično!

    OdgovoriIzbriši
  13. Tamara - you're tempting me! We haven't had much to bake lately, so I really want to have a few pieces of these yummy brownies right now. This one looks lighter than the usual dense version of brownie. Definitely cab afford to have a few pieces:) Have a beautiful weekend!

    Reese

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank Reese! These are just so quick to whip up... :)

      Izbriši
  14. Njam, upravo sjedim na poslu i treba mi nešto ovako čokoladno i slatko. Hvala na savjetima. Nisam još radila brownise, mislim da ću upotrijebiti tvoj recept kad ih budem radila. :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bok, Tamara, hvala na komentaru, ma ovo je zaista jako jednostavno za napraviti, samo naprijed :) Vidjet ćeš kako jed dobrooo :)

      Izbriši
  15. SPREMAM si receptić :-) zvuli savršeno, a izgleda taako sočno, jedan čokoholičar ne može odoljeti ovakvom kolaču :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Savršeni! I saveti su ti svi na mestu,baš to čini brownies brownies.

    OdgovoriIzbriši
  17. Brownies su za mene otkrovenje. I ovaj tvoj mi je prekrasan i hvala za ove savjete, sačuvati ću ih!

    OdgovoriIzbriši
  18. Hvala za savete! A bez dobre čokolade nema ni dobrog čokoladnog kolača! Ako je nemam ni nepravim čokoladne kolače :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nema na čemu, hvala tebi na čitanju :)

      Izbriši
  19. Super izgledaju. Jako volim browniese baš zato jer su brzo gotovi i trpe svakakve dodatke pa su idealni za čokoladne krize.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Petra. Sada se slažem s tobom (iako prije nisam bila fan), ali sam se zaljubila u browniese. Kad sam bila klinka, strašno sam voljela mamine kakao kocke, a onda sam probala brownies, sočne, ni traga suhoći...i kupili su me :)

      Izbriši
  20. Ajme, sad sam tek vidjela recept. A toliko volim browniese, mogu ih jesti sa svime, suhim voćem, lješnjacima, bademima, voćem... Sve si rekla u uvodu, jednostavni su i pogodni za "nadogradnju" :D Njam, njam!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I da, definitivno su najbolji s dobrom, tamnom čokoladom. U kombinaciji sa šećerom, to mi je valjda najpuniji i najkompletniji okus u takvim kolačima. :)

      Izbriši
    2. :) Drago mi je da si i ti fan :)

      Izbriši
  21. tako izgledaju sočno, volim browniese jer je priprema toliko jednostavna a oni su toliko čokoladni da otjeraju i najgori pms!

    OdgovoriIzbriši
  22. Draga Tamara, moji browniesi po tvom recepti upravo mirišu iz pećnice. jedva čekam, mmmmmmm
    molim te pomoć. volim onaj smeđi muscovado jako tamni šećer, ali mi se svaki put stvrdene prije nego što ga potrošim. što da radim kad je 1 velika tvrda masa koju ne mogu ni mikserom, ni nožem, ni ničim usitniti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iva, nadam se da će ti se dopasti, ma ne sumnjam, pogotovo ako već divno mirišu iz pećnice :) Samo ih nemoj prepeći :)
      ne znam za muscovado, nikad mi se nije toliko stvrdnuo da ga ne bih mogla razbiti, obično sam ga žlicom razmrvila.

      Izbriši
    2. baš mi je žao što ti je neupotrebljiv, ako nađeš rješenje javi

      Izbriši
    3. ne onaj u vrećici. stvrdne mi se onaj u kutiji natural molases tako nešto se zove

      Izbriši
  23. Prefino! mislim da sam ih mogla manje peći, ali super su i ovako. prženi lješnjaci u kombinaciji s čokoladom :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Isprobala sam ih (bez lješnjaka), odlični su i napravila sam post o njima :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Ja kao posle praznika neko vreme ne planiram da jedem i spremam slatko. Mislim, tako smo se Miša i ja juče dogovorili :-P.
    Sad nešto više nismo ubeđeni da je to ostvariv plan. Posebno posle ovog recepta. I ovih slika.

    OdgovoriIzbriši