Sunday, March 25, 2012

Ajme, koliko nas je! i verrine s mentom / Mint verrines

Please scroll down for English



Simpatična Pamela sa bloga CharmPam je ovaj mjesec domaćica naše igrice Ajme, koliko nas je i za temu je izabrala mentu. Divno i sezonski!
Svaka teglica mente koju sam do sada kupila brzo je uvenula. Ovog proljeća odlučili smo začinske biljke posaditi u mamin novi prošireni vrt. Vjerujem da će im biti bolje nego na dosadašnjim mjestima gdje sam ih pokušala očuvati (dobro, nije da sam se baš pretjerano trudila...).


Za Pamelinu temu htjela sam koristiti svježu mentu pa sam po tko zna koji put otišla po novu teglicu i listiće odmah po kupovini iskoristila u desertu.


U posljednjem postu Pamela nam je pokazala svoju verziju deserta u čašici, čiji je francuski naziv verrine. Zapravo se može odnositi i na slana jela i sastoji se od okusom komplementarnih, a bojom i teksturom kontrastnih sastojaka koji se lijepo nadopunjuju i čine šarmantnu čašicu. Taj mi je Pamelin post poslužio kao inspiracija za ulaznicu za ovomjesečni krug igre i nastale su verrine s kremom od mente. Ovo je jednostavan i efektan način izrade deserta, od kojeg možete učiniti što god hoćete, igrati se okusima i bojama, raditi zahtjevnije kreme ili slagati vrlo jednostavne slojeve. Na kraju ih preostaje samo ohladiti pa žlicom zaroniti u ovu slatku divotu. Moje verrine s mentom sastoje se od slojeva svilenkaste kreme s osvježavajućim i suptilnim okusom mente te od hrskavog sloja mrvljenih Oreo keksa koji su mi super za ovakve deserte i bojom daju odličan kontrast. Možete koristiti i neke druge kakao kekse. Za veći efekt, dodala sam malo zelene boje za kolače u kremu.


-za 4 osobe-
  • 500 ml mlijeka
  • 120 g šećera
  • 1/2 žličice vanilije
  • 2 žutanjka
  • pola šalice (šalica od 200 ml) svježih listića mente
  • 40 g škrobnog brašna
  • 200 ml slatkog vrhnja za šlag
  • 150 g čajnih kakao keksa (koristila sam Oreo)
  • po želji par kapi zelene boje za kolače
1. Zakuhajte mlijeko gotovo do vrenja. Prije nego provrije, uklonite s vatre i u njega potopite oprane listiće mente. Poklopite i ostavite 45 min. Zatim procijedite – uklonite listiće mente.  Mlijeko vratite natrag na vatru i zakuhajte.
2. U međuvremenu umutite žutanjke sa šećerom i aromom vanilije.  Dodajte malo vrelog mlijeka kako biste temperirali žutanjke. U tome razmutite škrobno brašno pa sve skupa dodajte ostatku vrelog mlijeka. Kuhajte nekoliko minuta na laganoj vatri, stalno miješajući pjenjačom, dok se krema ne zgusne (poput pudinga). Uklonite s vatre. Površinu kreme prekrijte prozirnom folijom (kako se ne bi stvorila korica) i ostavite da se potpuno ohladi.
3. Vrhnje izmiksajte u šlag.
4. Ohlađenu kremu još jednom razradite mikserom pa sjedinite sa šlagom. Sada možete po želji dodati nekoliko kapi zelene boje za kolače.
5.  Sameljite kekse.
6.  U čaše za posluživanje slažite naizmjence red keksa, red kreme. Po želji ukrasite svježim listićima mente.
7. Poslužite ohlađeno.




                                                                  Mint verrines


A verrine is a confection made by layering ingredients in a glass. Although it can be both sweet and savory, it most often refers to desserts. This is a simple, effective and elegant way of serving desserts. The layers should be contrasted in color and textures, yet complement each other. Throughout time, some of the greatest chefs have made verrines a luxury in a glass. The combinations are endless.




My friend Pamela from CharmPam wrote about verrines here. Since she's hosting this month's game that has mint as the theme, I made these verrines with beautiful silky and refreshing mint cream, contrasted with crushed cocoa cookies. I decided to use fresh mint leaves. It's seasonal and nothing is better than fresh herbs.



  • 2 cups (500 ml) milk
  • 120 g sugar
  • 1/2 tsp vanilla extract
  • 2 egg yolks
  • 1/2 cup fresh mint leaves
  • 40 g cornstarch
  • 200 ml whipping cream
  • 150 g cocoa cookies (I used Oreo)
  • a few drops of green food coloring 
1. Cook milk until it boils. Remove from heat and put fresh, washed mint leaves in it. Cover and let steep for 45 minutes. Remove leaves and put milk back onto stove top. Let it boil.
2. In the meantime, whisk egg yolks with sugar, vanilla. Add some hot milk to temper egg yolks, add cornstarch, whisk. Add this mixture to the boiling milk and cook for several minutes, whisking constantly, on low/medium heat until it thickens into a custard. Cover surface with plastic wrap and let cool completely.
3. Whip the cream.
4. Mix cooled custard. Combine with whipped cream. Now you can add a few drops of green food coloring, for better effect and contrast.
5. Ground or crush cocoa cookies.
6. In serving glasses, layer cookies and cream, alternating. Decorate with some fresh mint leaves on top and let sit in the fridge to cool. Serve.

50 comments:

  1. Predivno, predivno izgleda, i ime je extra..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tvoje :) bez jednog "r" :))
      Hvala ti!

      Delete
  2. Odlično izgledaju tvoje verrine :) I mene je oduševio taj post o verrinama pa se spremam napraviti neku moju verziju :) Nadam se da će ti začinsko bilje uspjeti u vrtu ;)

    ReplyDelete
  3. Prefino, dobra promjena za desert u odnosu na klasične kolače i klasične oblike :) I mislim da će menta bolje uspjeti u vrtu, mi ju doma imamo tako posađenu, u laganoj sjeni, pokraj ostalog začinskog bilja i super uspijeva. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nadam se da će joj biti bolje u vrtu :)

      Delete
  4. Predivno izgleda, volim Oreo keksice, a u kombinaciji sa mentom mi deluje veoma primamljivo.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. super su u kombinaciji s mentom ;) Hvala ti

      Delete
  5. Ovi desertići izgledaju prekrasno. Lijepo servirano i vjerujem vrlo ukusno. :-)

    ReplyDelete
  6. Volim slojevite deserte u čašama. Nadam se da će začinski vrt bujati.

    ReplyDelete
  7. Ovo je predivno. Volim ovakve stvari u casama i super mi je ovo s oreo keksicima, boje se divno slazu. Prekrasno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gordana, hvala ti. Meni se isto sviđaju ovako kontrastne boje, a osim toga se oreići super slažu s mentom

      Delete
  8. Tami, premašila si samu sebe :) Ovo je divota :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihana, thanks. Mah, premašila bi se da sam napravila macarons s mentom il tak neš... :D

      Delete
  9. Jao Tami, predivne su za vidit, a tako me veseli sto si mentu radila bas u formi verrine.. :) (moram priznati da sam, gledajuci ove tvoje casice odlucila probati to isto, samo dodati i sloj svjezih jagoda!)
    Hvala ti na sudjelovanju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu, hvala tebi na super temi ;)

      Delete
  10. Divno, predivno. Verujem da podsećaju ukusom na after 8. Mmmmm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Zoka. Pomalo da, ali se menta manje osjeti, suptilnija je nego u after 8 :)

      Delete
    2. Onda definitivno prodato :) Ja kao i Nevence ti zavidim sto mozes da kupis orea a tek sto vam zavidim na slatkom kondezovanom mleku....

      Delete
  11. desert je odličan
    moram priznati da u teglici nisam ni ja uspjela dugo sačuvati mentu, kao ni bosiljak, no kadulja, origano i timijan su mi eto cijelu zimu prekrasni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ista stvar kod mene s bosiljkom...

      Delete
  12. Tamara koje je ovo divota,bojom i dekorativnim izgedom osvaja...mogu tek zamisliti ukus:)

    ReplyDelete
  13. Ajme ljepote! Veliki sam ljubitelj deserta u casi, i ovo je divno, boje su prekrasne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks,. I ja volim s vremena na vrijeme ovakve časaste deserte. Ovo ej jednostavno za izradu a jako efektno.

      Delete
  14. Bravo za izbor namirnice!!! Imam hrpu mente oko kuće, a osim čaja nemam pojma što bih s njom... Veselim se receptićima! :)

    ReplyDelete
  15. Ah kako ti zavidim što imaš gde da kupiš oreo...:)
    Moram i ovde da prokomentarišem da je divotno, jedna od mojih omiljenih kombinacija menta i čokolada. Šta misliš da bih mogla da upotrebim umesto orea? Ne znam da li će čokoladni keksi moći da budu adekvatna zamena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nevena, Oreo keksi jesu malo posebni, ali može za ovo bilo koji kkakao keksi. Nije to sad neki ne znam kakav desert, ipak je to samo red kreme, red keksa ;)

      Delete
    2. Al red oreo keksa:) Ja bih mogla tonu da pojedem, ne znam zašto su mi tako fini...Valjda će se i kod nas pojaviti.

      Delete
  16. Tamara, kako dobro!! Fino izgledaju! :) Fotke krasne, ova zelena boja baš je super :).

    ReplyDelete
  17. The fact that it is easy to make yet elegant looking, I'm all sold! Love how you can constantly come up with impressive desserts that are approachable to make for everyone. Happy spring time Tamara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you and happy spring time to you too!

      Delete
  18. odličan desert.Mogu sebe zamisliti kad budu žege,ohladjen desrt.. ležaljka i suncobran :D Moram probati oreo... svi ga hvalite . Kod nas ima sličnih... al original je valjda original.

    ReplyDelete
  19. Fantasticno izgleda!
    Sa zacinskim biljcicama i ja mucim istu musku, nikako da mi se odrze. Sada sam na pijaci videla da neka zena prodaje nekoliko vrsta biljcica koje je sama uzgaijla pa cu pokusati sa tim, mozda su izdryljivije od onih iz rasadnika...

    ReplyDelete