Macarons s kavom / Mocha macarons

Please scroll down for English




Nastavljam s makaronima, zabavljaju me razne kombinacije boja i okusa, naročito prirodne namirnice kojima možemo obojati ove kolačiće.
Što se mene tiče, makarone je uvijek zabavno raditi. Do sad mi još nisu ispali identični, ovisi o tome koliko sam fino / grubo samljela bademe, koje sam sastojke dodala bjelanjcima itd. Ponekad pola pleha makarona popuca po vrhu, ponekad svi ispadnu dobro, ponekad je stopalo više izraženo, ponekad manje, ponekad su podjednake veličine, a ponekad ne itd. :) Za divno čudo, ovo me čak ne nervira, već zabavlja i tjera da isprobavam dalje i dalje (što s ostalim kolačima nije uvijek slučaj).

Nedavno sam se vratila puna inspiracije s trodnevne avanture i vrijeme je da nastavim s makaronima. Ovaj put s kavom, koju volim u svim slučajevima i (ne)mogućim kombinacijama pa tako i u kolačima. Ako volite kolače s kavom, isprobajte ove fantastične makarone. Za suptilniji okus smjesi za makarone možete dodati samo žličicu kave (meni odgovaraju dvije). Krema je klasična slastičarska, kuhana sa žutanjcima i obogaćena vanilijom i kavom. Osnovni recept za smjesu je i dalje onaj od Tartlette, kojeg nam je predstavila Ana-Marija sa Da mi je nešto slatko i mislim da ću ga se držati, samo što ih ja pečem na 150/160 C. Ovaj put su bjelanjci prije upotrebe odstajali 4 sata na sobnoj temperaturi.


Neki dan sam pronašla bademovo (i lješnjakovo) brašno u Intersparu, a ima ga i u Lidlu. Nije potpuno fino mljeveno stoga ga možete po želji dodatno usitniti u finiji prah. Pričajući s vama na facebook stranici, došli smo do zaključka da je oguljene bademe najbolje samljeti u mlinčeku za orašaste plodove pa ih još kratko sa šećerom u prahu ispulsirati u multipraktiku. Ponekad pronađem u centrima cijele oguljene bademe pa ih kupim, a inače ih možete kratko uroniti u vruću vodu pa oguliti (ovo ide vrlo lagano).


Makaroni s kavom
  • 90 g bjelanjaka
  • 30 g šećera
  • 110 g oguljenih badema
  • 200 g šećera u prahu
  • 2 žličice instant kave 
1. Oguljene bademe sameljite u mlinčeku za orašaste plodove. Pomiješajte sa šećerom u prahu i kavom i sve skupa još kratko ispulsirajte u multipraktiku.
2. Bjelanjke prije miksanja na nekoliko sati ili preko noći izvadite iz hladnjaka i ostavite na sobnoj temperaturi. Izmiksajte ih u čvrsti snijeg. Umiksajte šećer.
3. Brzim pokretima izmješajte smjesu sa snijegom od bjelanjaka. Stavite ju u slastičarsku vrećicu s okruglim nastavkom i istisnite (pod)jednake krugove na pleh pbložen pek papirom. Ako nemate ovaj nastavak, običnoj vrećici odrežite vrh pa istiskujte kroz nju. Ostavite ih na sobnoj temperaturi da se suše sat vremena.
4. Pećnicu ugrijte na 160 C (ovisi o vašoj pećnici, neki peku na 150 C). Pecite ih 12 min., izvadite i pustite da se ohlade.

Krema od kave

  • 250 ml mlijeka
  • 2 žutanjka
  • 1/2 mahune vanilije
  • 7 žlica smeđeg šećera
  • 1 žličica instant kave
  • 50 g maslaca
  • 3 žlice škrobnog brašna
1. Žutanjke pjenjačom izmješajte sa šećerom, škrobnim brašnom i malo mlijeka, a ostatak mlijeka zakuhajte sa sjemenkama iz mahune vanilije.
2. Kad mlijeko provrije, dodajte smjesu sa žutanjcima i kuhajte na laganoj vatri, miješajući pjenjačom dok ne zgusne, poput pudinga. Uklonite s vatre i odmah umiješajte instant kavu. Površinu kreme pokrijte prozirnom folijom i ostavite da se ohladi.
3. Onekšali maslac izmiksajte. Ohlađenu kremu također razradite mikserom pa sjedinite s maslacem.
4. Kremom spajajte makarone.




                                                                       Coffee macarons 

A couple of days ago I came back from a trip that made me reaffirm my love for baking and writing. I met some people from "the food world", pure genius. I also met with some dear people. Some of them I haven't seen in over a year and some of them I met for the first time.  I can't reveal any details for now :) but I wanted to share my excitement about it, it gave me a boost of positive energy.

Today I continue playing with macarons. I must admit I surprised myself with the fact that I never get frustrated with macarons. I get a lot of different sizes and shapes, sometimes they crack, but most often succeed, sometimes their foamy foot is prettier, other times not so much. But for some reason, they're fun to make. I love how you can play with colors (I want to experiment with natural ingredients to color their shells) and flavors.

If you don't have almond flour available, pulverize blanched almonds together with powdered sugar. Sift to get rid of lumps. If you don't have blanched almonds, soak them in boiling water for several minutes and skin them (the skin is removed very easily).

This recipe uses Tartlette's recipe for macaron shells. I bake them at 160 or 150 C (it depends on your oven really). 

Macaron shells
  • 90 g egg whites
  • 30 g sugar
  • 200 g powdered sugar
  • 110 g almonds, blanched
  • 2 tsp instant coffee
1. Leave egg whites on room temperature several hours or overnight before using.
2. Pulverize blanched almonds with powdered sugar and coffee and sift to get rid of leftover lumps.
2. Beat egg whites until stiff peaks form. Mix in sugar. Combine with almond mixture - stir vigorously (the whole process should not take more than 50 strokes). Test the batter - put it in the pastry bag with round tip and pipe it. It shouldn't have peak, the peak should sink with the rest of the batter, but should hold its shape. Pipe the batter onto baking sheet lined with parchment paper.
3. Preheat oven to 160 / 150 C. Bake for 12 minutes. Let cool completely.


Coffee pastry cream
  • 250 ml milk
  • 2 egg yolks
  • 1/2 vanilla bean pod
  • 7 tbsp brown sugar
  • 1 tsp instant coffee
  • 50 g butter, softened
  • 3 tbsp cornstarch
1. Whisk egg yolks with a bit of milk, sugar and cornstarch. Heat the rest of the milk until boiling. Add the egg yolk mixture and whisk over low heat until it thickens. Remove from heat and stir in coffee. Cover surface with plastic wrap and let cool completely.
2. Beat softened butter. Combine with the pastry cream. Fill macarons.

53 komentari:

  1. Dopada mi se ovo prirodno bojenje Macarons. Inace i kod mene su cesta pojava u poslednje vreme, pa bih mogla da isprobam i sa kafom ;) Slike su ti predivne! Topli pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i mene više intrigiraju prirodne boje
      hvala ti!

      Izbriši
  2. Jao, kafa ♥
    Volim macarons, ali se još ne usuđujem da ih pravim, najviše zbog miksera koji, osećam, planira da me izda uskoro :)
    Ali sam obećala sebi da, ako ih pravim, pravim ih u roze boji :)
    Tvoji su divni, zaista, kao i cevčice za mleko :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. rozo zvuči jako lijepo, pa staviš neko punjenje od jagoda ili malina...

      Izbriši
  3. Ja ih nikad nisam pravila i uvijek se divim kad ih neko pravi. Ovi tvoji su divni. Drago mi je da si nasla bademovo brasno kad si ga toliko trazila.

    OdgovoriIzbriši
  4. Još uvijek se nisam usudila da napravim macaronse, a divim se onima kojima su tako divno ispali, kao ovi tvoji :) Volim kavu u kolačima, tako da ću, ako se osmjelim, rado isprobati baš ovu varijantu. Bočica s mlijekom mi je preslatka :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala tanja, drago mi je što ti se sviđa kava u kolačima :)

      Izbriši
  5. Ja bi sad jednog pojela :). Opet su krasni! I fotke, sviđaju mi se ove slamice :D! Nadam se da ču jih i ja jednom (barem jednom) raditi :).

    OdgovoriIzbriši
  6. Sve s okusom kave u kolačima - može! :) I dobije se krasna boja.

    OdgovoriIzbriši
  7. Osjećam se k'o Mrgud - ne volim kavu, a ni macaronsi nisu daleko od toga. Samo što su u posljednje vrijeme postali proljetni kolačići pa me zaintrigiralo zašto su svi zaluđeni njima. Ti se igraš i zabavljaš u kuhinji i to je tako lijep osjećaj, pogotovo kad za nagradu bude nešto fino.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kod macaronsa je punjenje sve, za mene. može podignuti bilo što i učiniti macaronse zanimljivim. meni je super dodati ovako nešto i u same macaronse, baš zbog arome a ne samo boje. ne sviđaju mi se previše oni kričavi obojani bojama za kolače...

      Izbriši
  8. Ovo ti je odlična ideja s kavom, to ću svakako iskoristit.

    OdgovoriIzbriši
  9. Samo nastavi s macaronima. Uživam čitajući i gledajući slike...

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasni su :) Čitajući kako svi pišu da je komplicirano napraviti ih, ne usudim se...zasada ću uživati gledajući tuđe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nije tu zapravo ništa toliko komplicirano... :)

      Izbriši
  11. Auuuuuu, razvalila si! Bravo.
    A tek što si ih dobro ufotkala....nemam reči
    Puno :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Kolači s kafom - njam! Ne usuđujem se praviti ove kolače, te ti se još više divim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma nema tu straha, ali u svakom slučaju puno hvala na lijepim riječima :)

      Izbriši
  13. Zaista su divni,moram se i ja okušati u izradi,uvijek sam u nekoj strci,i onda pravim sve neke brzinske slastice,mada mislim da i oni nisu prezahtjevni vremenski:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Mislim da bi vec komotno mogla otvoriti jednu lepu poslasticarnicu u kojoj bi se sluzili samo fini kolacici i tortice... postala si prava majstorica za ove puslice, ja sam jos uvek u fazi skupljanja recepata, valjda cu ih jednom napraviti.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš ti hvala, Lana! Ja sam sigurna da će tebi macaronsi uspjeti iz prve :)

      Izbriši
  15. Divni su, baš baš su lepi. Ja još uvek skupljam hrabrost. Upravo sam belanca koje sam namenila za makaronse utrošila u Tihanine limunada kocke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ok, i to je super način za potrošiti bjelanjke ;)

      Izbriši
  16. ...eto..macaroni me posvuda prate :)).. gdje god se okrenem ...macaroni...recepti na blogovima...u časopisu...kod prijateljice na kavi...a ja nikako da ih napravim...:)
    ...tvoji su prekrasni...fotografije savršene...:)
    ...kava me ne privlači, ne pijem kavu nikad...ali me u ovoj kombinaciji definitivno zaintrigirala... divota...:)
    ...moram probati...:)
    ...lijep pozdrav šaljem...:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Inače nisam luda za kolačima s kavom, ali mislim da bi mi se macarons svidjeli i u ovoj verziji.
    Ja bademe za njih sameljem uvijek ručno na mlinčiću za orašaste plodove i to dvaput, onda budu skoro kao prah.
    Još sam nedavno čitala na jednom blogu da kad se smjesa istisne na pleh treba par put snažno udariti plehom od stol i da se na taj način izbjegne pucanje. Meni moram priznati ni jedan nije puknuo, ali eto, možda nekome posluži.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to su i meni rekle tete iz slastičarnice Orijent, to s lupanjem pleha. ja još nisam probala, budem :)

      Izbriši
  18. Ja planiram da ih pravim ovih dana... Odlicni su sa kafom, sigurno. I ja jako volim kafu u kolacima...

    OdgovoriIzbriši
  19. Prekrasni su. I ja obožavam kolače sa aromom kave ali moji doma baš nisu i oduševljeni pa mi ih je teško progurati.

    OdgovoriIzbriši
  20. Obožavam aromu kave :)
    spremam recept i definitivno ću ga raditi!

    OdgovoriIzbriši
  21. ah baš me mame sa svih stranica, morat ću ih i ja ponovo isprobati, mislim da je kava dobra kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  22. Mocha flavor! I'd go for that anytime. Looks like you also have some great news to share with us. I am excited for you. Will wait patiently for the details:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. agreed! :) glad you like it.
      oh, yes, but I'm obliged to be silent about it for now ;)

      Izbriši
  23. Macaronsi su ti odlični i sviđa mi se što su sa kavom. Iako volim kavu nisam uvijek voljela i slastice sa kavom, ali sada mi sve više odgovaraju. Za pripremu macaronsa se tek pripremam, za sada vrijedno sakupljam bjelanjke :), ali i sva vaša iskustva. Hvala ti puno za informaciju o bademovom brašnu, svakako ću ga potražiti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nema na čemu draga Branka! hvala tebi :)

      Izbriši
  24. Draga Tamara,meni su par puta ispali odlicno...Ponekad mi se dogodi da pucaju po povrsini,mozes li mi reci razlog....?Hvala Puno,srdacan pozadrav...

    P.S.tvoji su divni!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pozdrav draga Gabriela, drago mi je čuti da radiš macaronse :) Mogu pucati ako se peku na previsokoj temperaturi, i najčešće ako ih se ne ostavi da se prosuše prije pečenja. ja ih istisnem na pleh na pek papir pa ostavim 30-60 min da se prosuše i tek onda na pečenje

      Izbriši
  25. p.s.nadam se da sam pomogla :)

    OdgovoriIzbriši