Friday, April 27, 2012

Macarons sa crnim sezamom i čokoladom / Black sesame macarons with chocolate ganache

Please scroll down for English




Jeste li probali crni sezam? Fantastična namirnica. Imala sam sreću što sam ga dobila izvana, a mislim da bi se kod nas mogao pronaći po trgovinama zdrave prehrane. Na ovom linku imate dosta korisnih detalja o sezamu i njegovoj ljekovitosti. Što se mene tiče, sezam podigne svake kiflice i vrlo ga rado koristim u jelima (najčešće kao posip po pecivima). Crni sezam još je posebniji i ukusniji od uobičajenog smeđeg / bijelog kakvog najčešće viđamo po trgovinama, izgledom efektniji.
Crni sezam mi već neko vrijeme stoji u smočnici, uglavnom upotrebljavam za kiflice, a prije nekog vremena planirala sam raditi ove fenomenalne kineske okruglice koje možete vidjeti kod Marine kuharice za velike i male. Prošlo je neko vrijeme, ja još nisam nabavila rižino brašno, ali sve sa svojim razlogom pa je tako i moj crni sezam čekao svojih pet minuta i dobio ih u ovim macaronsima (koji su također bili pojedeni za gotovo 5 minuta).

Kad sam razmišljala čime bih sve mogla obojati macaronse - željela sam se igrati s prirodnim namirnicama koje će im dati boju - pao mi je na pamet crni sezam. Njime nećete dobiti morbidne crne macaronse već zgodnu sivkastu boju prošaranu sitnim crnim točkicama, a s njom će se super složiti ganache od tamne čokolade kao punjenje. Jednom sam naletjela na ovu fotografiju macaronsa sa crnim sezamom kod Deebe, a njezin post poslužio mi je kao inspiracija.

Iskreno se nadam da vam nisam dojadila s macaronsima, jer bit će ih još, ali presjeći ćemo ih nekim drugim slatkim postom ;)

Želim vam lijep i ugodan (produženi) vikend!


Smjesa za macaronse:
  • 90 g bjelanjaka
  • 200 g šećera u prahu
  • 30 g kristal šećera
  • 95 g oguljenih badema
  • 15 g crnog sezama
  • plus malo crng sezama za posipanje
1. Bjelanjke ostavite preko noći (ok je i nekoliko sati) na sobnoj temp. (prethodno ih odvojite od žutanjaka i smjestite u poklopljenu posudu). Zatim ih izmiksajte u čvrsti snijeg, dodajući kristal šećer.
2. Oguljene bademe sameljite u mlinčeku za orašaste plodove. Pomiješajte sa crnim sezamom i šećerom u prahu pa ispulsirajte u multipraktiku. Prosijte kako biste se riješili eventualnih grudica. Špatulom umiješajte u snijeg, energičnim pokretima. Cilj je dobiti ne pretekuću niti pregustu smjesu koja mora zadržati svoj oblik kad ju istisnete na pleh ine curiti, ali ne smiju ostati ni repići smjese (trebaju se utopiti u ostatak smjese) jer to znači da je smjesa prečvrsta.
3. Stavite smjesu u dresir vrećicu kojoj ste odrezali vrh (ili stavili okrugli nastavak) i istiskujte krugove na pleh obložen pek papirom - ili još bolje na silikonsku podlogu. Posipajte ih s malo crnog sezama i ostavite na sobnoj temp. sat vremena. 
4. Pećnicu ugrijte na 160/150 C. Pecite kolačiće 12 min. Izvadite da se ohlade pa spajajte kremom.

Čokoladni ganache:

  • 80 ml slatkog vrhnja
  • 80 g tamne čokolade
  • 1 žličica maslaca
Otopite slatko vrhnje gotovo do vrenja pa uklonite s vatre. Umiješajte čokoladu, miješajte dok se ne otopi. Na kraju dodajte maslac. Pustite da se krema ohladii  zgusne pa spajajte kolačiće.




                                            Black sesame macarons with chocolate ganache


Black sesame is a new ingredient for me, a bit difficult to find in our stores, but I was lucky to get it from abroad. I use a lot of sesame seeds (mostly over buns and breads), they have the most beautiful flavor. Black sesame seeds are even better.

You might know I'm currently obsessing over macarons. I've been trying to come up with flavors and ingredients that would naturally dye these shells. I like it a lot better then using artificial food colors, I must say. Then a post by Deeba and her black sesame macarons that lingered for some time in my mind came up and my black sesame seeds that have been resting for quite a while in the pantry (I've been using them in small quantities) finally came into a hot spot.

Introducing black sesame macarons with dark chocolate ganache. Perfect pairing. And I really like how this recipe yields somewhat subtly colored shells with tiny black specks, instead of darker color. I hope my macaron obsession isn't too much for you, because I got some more macarons coming up. But don't worry, I'll do a different post, macarons excluded :)

For the shells:
  • 90 g egg whites, aged overnight or several hours
  • 200 g powdered sugar
  • 30 g sugar
  • 95 g blanched almonds
  • 15 g black sesame seeds
  • some more black sesame seeds - to sprinkle
1. Leave egg whites on room temperature for several hours or overnight before using.
2. Pulverize blanched almonds with powdered sugar and sesame seeds and sift to get rid of leftover lumps.
2. Beat egg whites until stiff peaks form. Mix in sugar. Combine with almond mixture - stir vigorously (the whole process should not take more than 50 strokes). Test the batter - put it in the pastry bag with round tip and pipe it. It shouldn't have peak, the peak should sink with the rest of the batter, but should hold its shape. Pipe the batter onto baking sheet lined with parchment paper.
3. Preheat oven to 160 / 150 C. Bake for 12 minutes. Let cool completely.


For the ganache:
  • 80 g dark chocolate
  • 80 ml heavy cream
  • 1 tsp butter
Heat cream almost to a boil, remove from heat. Stir in chocolate and butter. Let cool and thicken. Fill macarons.

46 comments:

  1. U pravu si, vidjela sam crne macarons od praha slatkog korjena, malo su precrni. Ova tvoja boja je bas lijepa, neobicna, a nije skroz crna. Divno izgledaju. Ova tvoja bocica mi je super.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala Gordana. Bočica je od onih dječjih sokića :)

      Delete
  2. Genijalno, meni čak ni morbidna crna ne bi bila loša :D Makar ovo izgleda puno elegantnije :) Baš su mi krasni, zavoljela sam ih samo preko slika, radit ću ih uskoro jer me jaako zabavlja pomisao na boje i različita punjenja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, pa i ne bi čak!
      hvala ti, Anja, i svakako preporučam da se baciš na izradu, a i da skokneš do Orijenta i Amelie u Zagreb, po inspiraciju :)

      Delete
  3. Super izgledaju. Fotke su super, otkud ti ove fora slamčice?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti Petra, slamčice kupila na e-bayu

      Delete
    2. Morati ću malo prošvrljati po ebayu. Nekako nemam baš vremena za takve pretrage. Šmrc.

      Delete
  4. Bravo Tamara, samo naprijed. Nikad dosta dobrih slika i kombinacija. Jučer sam (slučajno) naišla na rižino brašno u DM-u, Avenue Mall. Pretpostavljam da se može naći u većim prodavaonicama. Sada idem tražiti neki zgodan recept ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a, znači ima ga tamo, hvala ti na info!

      Delete
  5. Ja nisam prokomentarisala prošle, sa kafom, bila su mu nekoj stravičnoj gužvi... Za obe varijante mislim da su prelepi, buckasti, pravi...
    Mogla bi otvoriti prodavnicu macaronsa u Karlovcu:)
    Videla sma na fejsu da si slamčice naručila sa ebay-a. U kom to sektoru bude? Ja otišla i pogubila se totalno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baš ti hvala! :)
      hm, ovdje u Karlovcu je teško bilo što otvoriti, nekako sve propada...
      Pojma nemam više koji link točno, upisala sam striped straws u e-bay i tražila, evo ovako nešto:
      http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=striped+straws&_sacat=0&_odkw=straws&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

      Delete
  6. Da li je black sesame isto što i nigella seeds?

    ReplyDelete
  7. Već sam komentarisala na fb.
    Ostaje samo da još jednom kažem - divno.
    Fotografija ooodlična :)

    ReplyDelete
  8. Diiivniiio izgledaju! Zaista su jako lepi. Vidim da si postala prava majstorica za macaronse! :)

    ReplyDelete
  9. Boja im je genijalna i baš su prekrasni. Jedva čekam da vidim sljedeću kombinaciju. Sviđa mi se upotreba prirodnih boja.

    ReplyDelete
  10. Oh, your macarons look amazing!! And the idea of paring black sesame and chocolate is wonderful. Yesterday I did macarons the first time, but I will truly make them again, loving the idea of delicious combinations. Cheers Susanne

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you!
      I am glad you made them! Go for it :)

      Delete
  11. vrlo originalno, prelepo Tamara!Bravo!

    ReplyDelete
  12. Baš mi se dopadaju. Susam i čokolada mora da je mnogo dobra kombinacija. Tako bih rado sada gricnula jedan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. super je kombinacija, hvala ti Zoka

      Delete
  13. Ooo, kako su lepi! Puno mi se sviđaju. S čokoladom moraju biti fenomenalni! :)

    ReplyDelete
  14. Jako mi se dopadaju fotografije!
    A i macaronsi :)

    ReplyDelete
  15. ti si ozbiljno zagrizla u macaronse!!krasni su!

    ReplyDelete
  16. Fantastično!
    Danas sam prvi put probala macarons :-) Ranije me nisu uopšte privlačili, nekako sam iz zamišljala kao čajne kolutiće (ne pitaj me zašto). Na Food Mixer-u sam se zaletela na štand sa macarons-ima, brže-bolje platila i čim sam sela u automobil, prvo sam raščupala kutijicu i strpala kolačić u usta (scena kao iz filmova, veruj mi). Izuzetan slatkiš i sad razumem fascinaciju ovom delicijom. E, sad mi ostaje da zasučem rukave i bacim se na posao da napravim svoje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. znači i ti ih voliš, sviđaju ti se, super! svakako ti avjetujem da ih napraviš kod kuće

      Delete
  17. Tamara ovo je baš fantastično ! Nisam još koristila crni sezam, potražim ga. A macaronsi su genijalni, tako dekorativni, interesantni, sigurno i ukusni. Ma odlični !

    ReplyDelete
  18. Slikice divna a čokoladni ganache baš mami da ga se poliže.

    ReplyDelete
  19. Prekrasni su :) I nema boljih boja od prirodnih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. slažem se za ove prirodne boje, i hvala ti

      Delete
  20. Baš ti divno idu macaronsi! ufff jedva čekam onaj naš baking vikend ;)

    ReplyDelete
  21. Wow,..ovo izgleda tako drugacije od svih koje sam prije vidjela - sasvim originalno!

    ReplyDelete
  22. Opet si radila macaronse!! Buravissimo, pa ti si već maherica u izradi ovih sitnih, kompliciranih i primamljivih keksića. Ovi s crnim sezamom su odlična ideja i prekul izgledaju! Čestitam
    I fotografije su lijepe, proljetne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jesam :)) hvala ti! ma uvijek ima grešaka, ima i onih dobrih, vježba, vježba :)

      Delete