Crumble s kruškama i karamelom / Pear crumble with caramel sauce

Please scroll down for English




Crumble s bilo kojim voćem - kod mene uvijek dobro došao. Ovaj put su krasne kruške stajale u košari s voćem. Rijetko ih koristim u desertima. Mislim da ću od sad češće, i to upravo za crumble. Činilo mi se da bi karamel umak dobro prijao kruškama i pokazalo se to točnim. Super bi išao i s jabukama i bananama. Dodala sam i malo kardamoma. Kardamom i kruške baš se vole!
Danas je jedan od onih tmurnih kišnih proljetnih dana. Kiša me čini užasno tromom. Paralelno pišem ovaj post i pristavljam džezvicu za kavu. Iskreno, niti ne znam koju po redu danas. Ovakav comfort desert je idealan za trenutke kad je sve što želite biti u (polu)horizontali i gledati kakav dobar film ili novu epizodu još jedne omiljene serije na koju ste se navukli. Uza sve to, još je i ponedjeljak. Kad smo već na temi, imate li preporuku za dobar film?

Vikend je bio lijep, sunčan, ispunjen nekim novim dogovorima, planovima, opet roštiljanjem s prijateljima, obitelji, psima. I brzo je prošao. Mislim, koji ne prođe brzo? Navodno ćemo se strpiti još koji dan pa nam se opet vraća sunce. Trenutno sam u planovima za jedan uzbudljivi catering u subotu :) Još uvijek sam spokojna i iskreno se nadam da teta panika neće pokucati na vrata "5 do 12". Ako nije došla ranije, ne trebam ju ni tad.


Što se ovog deserta tiče, filozofija crumble-a vrlo je jednostavna: red voća pomiješanog sa šećerom ili medom (eventualno nekim začinom) i hrskava zapečena korica. Kontrast tekstura samo takav, izvrstan. Korica se radi od brašna, šećera i maslaca, ponekad se dodaju orašasti plodovi i zobene pahuljice. Nemojte ju tapkati niti utiskivati prstima, cilj je da bude "račščupana". Uz kuglicu sladoleda na tanjuru ili, kao ovdje, karamel umak. Crumble je navodno engleskog podrijetla i zapravo je pojednostavljena verzija pite, sa manje materijala. Možete ga napraviti u jednoj većoj posudi za pečenje ili u više manjih, poput ovog mog. Možete ga raditi i u ramekinima. Desert koji se jede žlicom, topao, s kuglicom sladoleda i karamelom, o, da! I ovaj karamel umak je jako jednostavan i brz. Napravite ga malo više pa sačuvate za preljev po sladoledu ;) Vodila sam se Majinim receptom za karamel.


Crumble s kruškama
-4 do 6 osoba-
  • 900 g krušaka
  • 2 žlice smeđeg šećera
  • 175 g glatkog brašna
  • 50 g mljevenih badema
  • 75 g maslaca
  • 80 g šećera
  • prstohvat kardamoma
1. Kruške operite, ogulite, narežite na komadiće. Pomiješajte sa kardamomom i smeđim šećerom i kuhajte u lončiću na laganoj vatri dok ne omeknu. Pustit će sok koji će se reducirati u fini umak. Rasporedite sve u namašćene posudice za pečenje.
2. Brašno pomiješajte sa šećerom i bademima pa prstima umrvite maslac. Dobit ćete mrvičastu smjesu. Rasporedite ju preko krušaka.
3. Pećnicu prethodno ugrijte na 180C. Pecite 30-40 min., dok ne dobije lijepu zlatnu boju.


Karamel
  • 100 g šećera
  • 100 g slatkog vrhnja
  • 1 žličica maslaca
Šećer otopite u lončiću debljeg dna, do smeđe boje. Dodajte slatko vrhnje i miješajte na laganoj vatri dok se sve ne poveže u kremastu smjesu (neka vas ne brinu grudice na početku). Uklonite s vatre i umiješajte maslac.



                                                          Pear crumble with caramel sauce


Crumble? Yes, please! Topped with caramel sauce? Yes, please! Don't you just love crumble, the texture contrasts of soft fruit and crispy crust, with silky sauce and a dollop of whipped cream or ice cream... When you make the crust, don't press it with your fingers, it should stay "messy".

Crumble is of British origin and is basically modest and simple version of a fruit pie. Simple and easy to prepare, it's one of those comfort desserts. And today is such a dull and rainy day here in this part of Europe and I couldn't think of a better and more appropriate dessert. Plus a cozy sofa and new episodes of another favorite TV show. While we're at it, do you have any movie recommendations for me?

The weekend was warm and sunny, spent mostly outdoors, with friends, dogs and family. How was yours? I have a big project coming up this Saturday and lots of things to do, this is going to be one busy week. Fingers crossed!

P.S. What is your favorite crumble fruit? With me, almost anything goes.



Pear crumble
-serves 4-6-
  • 900 g pears
  • 2 tbsp brown sugar
  • 175 g all-purpose flour
  • 50 g ground almonds
  • 75 g butter
  • 80 g sugar
  • pinch of cardamom
1. Wash and peal pears. Dice them, combine with brown sugar and cardamom and cook on low heat until they soften. Their juices will be reduced with sugar into a beautiful thick syrup. Do not discard it: put all together into a buttered baking dish (or use individual small ramekins).
2. Combine flour with sugar and ground almonds. Add butter cut into cubes and crumble it with your fingers until you get coarse crumbs. Spread over pears. Don't press with fingers.
3. Preheat oven to 180 C. Bake for 30-40 min. until nicely golden brown.


Caramel sauce (aadapted from here)
  • 100 g sugar
  • 100 ml heavy cream
  • 1 tsp butter
1. Cook sugar in a pan with thick bottom, on low heat, until dissolved completely and brown. Add heavy cream, stir and cook on low heat until it turns into a creamy mixture. Do not get alarmed with lumps, just continue stirring.
2. Remove from heat and stir in butter.
Use leftover caramel as ice cream sauce.

44 komentari:

  1. Crumble kod mene uvijek prolazi....
    Još kad je u pitanju karamela, kardamom, kruške...prodano!

    Preporuka za film? Imam ih podosta, ovisi kakav žanr ti je omiljeni i što ti se gleda :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jel'da je super kombinacija :)
      Indie film, a može i neka dobra komedija :) Može i triler, primam sve preporuke lol

      Izbriši
  2. Kako je ovo divno, Tamara. Ne znam da sam ikad ista pravila sa kruskama, ali ovo me je bas privuklo i karamel sos je odlican. Sto se tice kise, dobro je da ne zivis negdje kao ja :) Divne slike i sjajan post

    OdgovoriIzbriši
  3. ajmo ovako, ne znam jesi li gledala Trumanov show, ali to je klasik u kojem je Carrey apsolutno briljirao. Bijeli oleandar - bio baš nedavno na tv-u, odlične Alison Lohman i Michelle Pfeiffer.
    Svi od Almodovara posebice Sve o mojoj majci, Pričaj s njom i Vraćam se. On mi uvijek paše u neko oblačno poslijepodne kad bi se samo izležavala i ne radila ništa :)

    Dalje : Pomoć u Parizu (pogledali smo ga već nebrojeno puta :D, Živit s Picassom, Walk the line, Izgubljeni u prijevodu, Seven Pounds.

    Povratak u budućnost - ogroman sam fan i to mogu uvijek gledati pa ti ga zato preporučam. Ako si fan, čisto da te podsjetim :D
    Čak sam za Božić dobila i mini repliku DeLoreana :))

    Big Fish - ako si obožavataljica Burtona, onda si ga 100 % i gledala. Predivan! Apsolutno magičan.

    I nedavno smo gledali fora crnu komediju sa Robinom Williamsom - Najbolji otac na svijetu. Mislim, on da samo sjedi 90 minuta, to bi mi već bilo za Oscara :D

    I najluđe od svega - imam osjećaj da si sve ovo pogledala već.

    Baš zato ti neću preporučiti Notebook. Mislim...garant si ga gledala :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I Majestic sa Jim Carrey-em. odličan!

      btw. ispravak : nje Pomoć, nego Ponoć u Parizu :)) i nije Živit nego Život. i nije obožavataljica. hahaha, koliko tipfelera :D
      Ne znam koji mi je...mislim da sam se prerano digla :))

      Izbriši
    2. Midnight in Paris gledala, super mi je. I Trumanov show. Almodovara pregledala, i Hod po rubu, Seven p. i Lost in Translation :)
      Povratak u budućnost ne volim :D Big fish isto super.
      Ovo s Williamsom nisam, idem skinut sad, kao ni Bijeli oleandar. Notebook imam skinut, nikako da pogledam :D
      Puno ti hvala, bacam se na skidanje ova 2 filma! Vidim da imamo vrlo sličan ukus :)

      Izbriši
    3. Čekaj...
      ne ne. ono, ne. :D
      Gledaj Notebook, onda Najboljeg Oca :)

      Notebook je tako divan film. Životna priča, dirljiva, posebna...

      Izbriši
  4. baš jako volim tvoje postove! crumble je prava divota, karamel+kruške=savršenstvo! :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Prefino, čim je s karamelom - još je bolje i jako paše uz kišu kao topli desertić :)

    A filmovi - u zadnje vrijeme skoro stalno Woody Allenovi. Jedan bolji od drugog :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Crumble mi izgleda prefinoo, bravo Tamara!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sve potpisujem, osim karamela kojeg ne volim.

    OdgovoriIzbriši
  8. How weird will I sound when I say, I never had crumbles!!
    I am so gonna make this and pear is one of my fav fruit.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. wow, you don't know what you've been missing ;) It's great with berries too, knock yourself out! :)

      Izbriši
  9. Crumble je i kod mene uvijek dobro došao , i zanimljivo je da ga sa kruškama nisam još pripremila. A ima i kardamoma. Miriše mi do ovdje. Sviđa mi se i karamel preljev iako ću se vjerovatno odlučiti isprobati ga bez njega. Odličan desert Tamara ! Što se filma tiče, pogledala sam nedavno u kinu Nedodirljivi, preporuka !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. kardamom baš finu aromu da, slažem se, ja ga malo stavim uvijek, onako da ne zaparfimiram jelo :)
      Hvala ti na komentaru, i na preporuci!

      Izbriši
  10. Crumble je uvek sjajno rešenje: za napraviti (brzo), za sladiti se (ukusno). Odlična kombinacija.

    OdgovoriIzbriši
  11. Divno izgleda i baš mami... Što je najbolje mislim da nije ni tako jako kaloričan, što je meni u ovom momentu jako bitno:)
    Kod nas je i danas šmrljav dan, valjda će se razvedriti...
    Volim te produktivne vikende kao što je bio tvoj, radna nedelja odmah lakše prođe.
    Srećno za catering! Bićeš super sigurna sam!

    OdgovoriIzbriši
  12. Klasika, kruške, karadamon i karamela. Mislim da serotonin raste u nebo ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. I mene sve verzije krambla odusevljavaju i stalno nove kombinacije otkrivam!!! :) Jos nisam pravila sa kruskama, ali jednom hocu...
    A sto se tice filmova - ja bih ti mogla preporuciti samo starije naslove. Inace sma veliki filmofil i imam kolekciju od 2000 naslova, ali nista ne stizem gledati. Mesecima nisam pogledala ni jedan jedini film... :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i meni je ovo prvi put s kruškama, moram priznati.

      Izbriši
  14. E da - obozavam igru prestola!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. Krasan crumble. Obožavam Igru prijestolja, kod mene doma u ponedjeljak navečer sve staje.

    OdgovoriIzbriši
  16. karamel, kuške i kardamom su divna kombinacija. Baš mi se dopada. :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Kako ooovo dobro izgleda :) mmmm ovak karamel umak je fantastičan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. je, ovaj karamel je stvarno dobar, a tako jednostavan. thanks :)

      Izbriši
  18. fantastičan crumble!!volim dodatak karamel umaka

    OdgovoriIzbriši
  19. Super su mi ovi jednostavni recepti. Pratim tvoj blog, sviđa mi se pa sam ti proslijedila nagradicu na mom blogu http://mrvica-zivota.blogspot.com/2012/05/jos-jedna.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti puno na nagradici, ne stignem to sve popratiti, idem skoknuti na link ;) drago mi je što pratiš!

      Izbriši
  20. crumble obožavam, to mi je jedna od omiljenijih slastica i sve kombinacije pašu, ovisno o sezoni. mmmm, mljac

    OdgovoriIzbriši
  21. i ja obožavam crumble u različitim varijantama i uvijek dobro ispadne s puno okusa i mirisa

    OdgovoriIzbriši
  22. Napravljen dvaput u dva dana; odlican i s jabukama :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oo, vi ste ga već dvaput radili :) drago mi je!

      Izbriši
  23. Crumble obožavam, kod nas uvijek dobrodošao, M. i ja se uvijek udavimo u njemu :) Nisam još radila s kruškama, ali kombinacija krušaka i karamela je nepogrešiva :)

    OdgovoriIzbriši