Bezglutenska torta od limuna





Dok sam radila za jednu našu prehrambenu industriju, jednom prilikom mi je prišla žena s upitom o proizvodu: Sadrži li gluten? Nakon mog odgovora, bila je izrazito zahvalna i povjerila mi kako je iznenađena što sam razumjela njezino pitanje. Ljubazno smo se pozdravile, ja sam došla doma i razmišljala koliko smo upoznati s terminom "bez glutena" i u kojoj mjeri znamo što je to celijakija? I "vani" celijakija još nije toliko rasprostranjen termin i poznata bolest. Uglavnom zato što su joj simptomi nespecifični, tj. lako ih je povezati sa hrpom simptoma nekih drugih uobičajenih smetnji. Celijakija je netolerancija na gluten, drugim riječima nepodnošljivost oganizma na bjelančevinu koja se nalazi u žitaricama: pšenici, raži i ječmu. Smatra se da dosta osoba boluje od celijakije, a da to i ne znaju. Znate već gdje i kako se o tome raspitati, a ono čime ću se ja baviti je jedna krasna torta :)
Nakon malo izbivanja, eto mene napokon sa novim receptom. Ovu ste torticu možda vidjeli jučer u V magazinu. Nadam se da još uvijek uživate u posljednjem danu produženog vikenda. Moja je glava ovih dana bila na sve strane i trebala sam odmor. Ono kad vam treba kompletni reset. No, moj reset još nije završio. Ono kad želite predvidjeti budućnost, a ne možete.
Kad pogledamo oko sebe, gotovo sve sadrži pšenicu, počevši od kruha pa nadalje. Sad se vjerojatno pitate što osobe s intolerancijom na pšenicu uopće jedu? Pa, svašta fino :)


Nedavno sam dobila priliku isprobati  Schär  proizvode. To je vodeća europska kompanija bezglutenskih proizvoda. Ljudi često imaju predodžbu da bezglutenska hrana nije najukusnija. Istina je potpuno suprotna-bez glutena ne znači bez prekrasnog okusa, mirisa. Svega onoga što nas u receptu privlači.  Dapače, za mene bezglutenski recepti ne predstavljaju samo izazov, nego i zadovoljstvo jer iziskuju kreativniju uporabu nekih drugih, pomalo zaboravljenih žitarica i sastojaka. Više o povijesti i ideji ove tvrtke možete pronaći na ovom linku. Također, koristan je i ovaj link , a ovdje ćete naći i divne recepte podijeljene po kategorijama, iz kojih ćete vidjeti da bezglutenska hrana nije neka svemirska okusom nepoznata hrana, već svi nama dobro poznati okusi :)

Prije nekoliko godina sam se nekoliko mjeseci hranila bez glutena, zbog sitnih probavnih smetnji te iz želje da otkrijem što i kako mom organizmu odgovara. Uživala sam u receptima sa zaboravljenima i super ukusnim žitaricama. Još uvijek pratim neke meni drage blogove koji se bave bezglutenskim receptima: Gluten free girl , A gluten free day, Gluten free goddess.


Bilo mi je drago i zanimljivo isprobati ovaj proizvod. Radi se o smjesi za biskvitne kolače kojoj se dodaju jaja, maslac ili ulje te mlijeko, u osnovi. Toliko je ukusna da, dodate li jogurta ili kiselog vrhnja, čak i kakaa, ispečete biskvit, dovoljno ga je posuti šećerom u prahu i vanilin šećerom i dobili ste fini čajni kolač. Zamislite tek dodatak višanja ili nekog voća. Bezglutenski biskviti mogu se svakako pripremiti i bez brašna općenito, ili dodatkom nekog drugog brašna, ali postoje i ovakve smjese kojima možete dobiti klasičan biskvit za tortu, samo bez glutena. Osnova su krumpirov i kukuruzni škrob.

Mislim da je lakše pripremati slanu hranu bez pšenice neko peći kolače kad je osnova velike večine kolača koje redovno pečemo upravo pšenično brašno. Baš zato sam se odlučila za tortu. Izabrala sam lagane, ljetne i osvježavajuće okuse, nešto poput cheesecakea čija se krema ne peče, obogaćena limunom.


Schär proizvode možete potražiti u dm-u i bolje opskrbljenim supermarketima. P.S. Njihovi bezglutenski keksi koji su zapravo verzija Oreo keksa su me oduševili, iskreno preporučam.

Ne znam ima li uopće među čitateljima ovog bloga netko tko ima problema s glutenom, ali savjetujem vam da bez obzira isprobate neke druge žitarice osim pšenice i da pripremite kolač bez pšeničnog brašna :)


Biskvit:
  • 500 g  Schär  Mix A Margherita smjese za kolače
  • 125 g maslaca
  • 60 ml mlijeka
  • 4 jaja
Za natopiti biskvit:
  • 1 limun-sok
  • 1 žlica meda
  • 50 ml mlijeka
Krema:
  • 500 g krem sira (sirni namaz)
  • 1 limun - sok i korica
  • 2 vanilin bourbon šećera
  • 80 g šećera
  • 300 ml slatkog vrhnja za šlag
Ukrašavanje:
  • šlag 
  • limun
1. Pećnicu ugrijte na 180 C. 
2. Smjesi za kolače dodajte otopljeni maslac, mlijeko i jaja te izmiksajte. Izlijte smjesu u namašćeni okrugli kalup za torte (promjera 26 cm). Pecite oko 45 min. Provjera čačkalicom. Izvadite da se potpuno ohladi pa prerežite na 2 dijela.
3. Ugrijte mlijeko sa medom, dodajte ocijeđeni limunov sok i prelijte po obje polovice biskvita.
4. Za kremu izmiksajte krem sir sa šećerom, vanilin šećerom te koricom i sokom limuna. Slatko vrhnje izmiksajte u šlag pa sjedinite sa sirnom kremom. Polovicom kreme premažite donji biskvit, poklopite drugim biskvitom, ostatkom kreme premažite tortu.
5. Po želji ukrasite šlagom i kriškama limuna.




                                               

74 komentari:

  1. torta izgleda savršeno!

    ja poznam nekoliko ljudi koji boluju od celikije, i sjećam se da mi jedna prijateljica još u 2. osnovne za vrijeme odmora objašnjavala kakav je to kruh od kojeg je napravljen njezin sendvič.
    Tada sam se još zainteresirala za bezglutenske proizvode i drago mi je što vidim da je sve veća ponuda takvih i na našim policama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. i meni je upravo to drago,
      hvala ti na pohvali!

      Izbriši
  2. Torta je savršena - i predivno je dekorirana.

    Ne poznajem nikoga tko ima problema s glutenom ali vjerujem da se i bez pšenićnog brašna može napraviti jako fini kolač.

    Fotke su ti predivne kao i uvijek.. a što se tiče odmora, naravno da nam je svakome nekad potreban i zato se samo odmori - mi te čekamo..

    OdgovoriIzbriši
  3. Do prije nekoliko godina bilo je puno teže pronaći proizvode bez glutena. Imam prijateljicu koja je unatrag nekoliko godina oboljela od celijakije, a od prošle godine je dijagnozirana i njenom najmlađem sinu. Njezin je blog prepun najnormalnijih recepata i pokazuje svakodnevno kako je potrebno samo malo svijesti o ovoj bolesti da bismo razumjeli da to nisu nikakvi svemirci, već normalne osobe kao i mi koje samo za razliku od nas imaju posebne prehrambene potrebe. Za kolače se čak i nije tako teško snaći, ja sam pravila s rižinim i heljdinim brašnom, kukuruznim ili krumpirovim škrobom. a tu su uvijek i orašasti plodovi kao npr. bademi kojima je lako zamijeniti brašno, djelomično ili u potpunosti i tako dobiti bezglutenski kolač. Najteže je za kruh, ali i tu ima načina.
    Tortica ti izgleda lagano i osvježavajuće

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš to, zaista je malo potrebno.
      HVala ti!

      Izbriši
  4. Predivna tortica i slikice..Svi sastojci po mom ukusu. Volim!

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlično, istina je sve što si napisala - bezglutenski recepti su kreativni, a slastice jako fine baš zato što se moramo potruditi da budu drukčije. Drago mi je vidjeti da bezglutenske mješavine za biskvite imaju fini okus, treba baš naći dobre. Radila sam dosad samo neke bezglutenske deserte, ali nisam torte makar postoje i razne vrste brašna, ali i super biskvitići s lješnjacima, orasima.. koje jedem u tortama odmalena, i nemaju brašna uopće. Baš sam se iznenadila kad sam prije nekog vremena radila bezglutenski ručak, nije zapravo nikakva osobita priprema, ali počinješ otkrivati nove varijante s palentom, žitaricama, razl. povrćem i mesom, zanimljivo! :)

    Torta je krasna, okusi i boje fantastični!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ovo je po meni baš dobra mješavina i dopadaju mi se sastojci koje vidim unutra!
      Hvala ti, Anja :) I ja volim biskvite s orašastim plodovima bez brašna :)

      Izbriši
  6. Baš sam pre neki dan dok sam čekala da poručim kinesku hranu čula kako jedna teta pita ima li glutena u hrani. Nisu znali da joj odgovore dok nisu pitali kuvara. Ona je bila sumnjičava koji skrob koriste. Nije lako, ali baš nije lako kad imaš problema. Srećom sada postoji šačica proizvoda kod naskoji su bez glutena, pa verujem da je ljudima malo lakše.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, i ja sam se ovdje u mom malom gradu susrela s time da dosta ljudi ne zna što to znači.

      Izbriši
  7. Torta izgleda predivno i sigurno je jako fina! Čula sam dosta o ovoj bolesti i znam da postoje proizvodi koji su posebni po tome što ne sadrže gluten. Inače gledam emisiju Cupcake Wars, ne znam jesi li čula ili gledala, ali radi se o emisijama u kojima se uvijek natječu 4 slastičara koji se bave proizvodnjom i prodajom cupcakesa i naravno bude jedan pobjednik. Da ne duljim nedavno je bilo nekakvo posebno izdanje u kojem su pozvali neke od najboljih pobjednika i u tom super finalu je za dlaku pobjedila cura koja je radila samo cupcakese bez glueta. Svi su bili oduševljeni svim njenim cupcakesima i iznenađeni što je ukus tako dobar i niti se ne primijeti da je po nečemu drugačije od drugih. Ja sam navijala za nju jer su joj i dekoracije bile predivne, ali sve u svemu ona je dala snažnu reklamu o takvim vrstama kolača. Tako da uopće nije nužno da kolači bez glutena moraju biti manje ukusni, naprotiv, oni mogu biti i bolji od onih standardnih :) Pohvalno je što si isprobala ovakav kolač i upoznala neke malo više s ovim problemom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marinice, nisam znala za tu emisiju, idem googlat odmah, zvuči mi baš po mom šmeku :)
      Hvala ti na lijepom komentaru

      Izbriši
  8. Divna torta, Tamara i super mi je da si objavila ovaj recept. I ovdje ima dosta bezglutenskih proizvoda kako gotovih, tako i smjesa za pecenje. Probala sam kekse bez glutena, nisu mi bili losi. Kao sto kazes tek kad nesto ne smijes onda vidis da je to sadrzano u svemu. Isto kao i za osjetljivoscu na laktozu.

    Odlican post.

    OdgovoriIzbriši
  9. Prije sam ostavila komentar i sad vidim da nije objavljen.. čudno..
    Pa evo da još jednom pohvalim tortu, vjerujem da je jako ukusna unatoč tome što je rađena bez pšenićnog brašna.
    Fotke su ti kao i uvijek čista fantazija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam gdje je, ali dobila sam tvoj prvi komentar na mail u obavijesti tako da sam i njega pročitala :)
      Hvala ti, draga!

      Izbriši
    2. Ma ne moraš zahvaljivati. Mi bi svi trebali zahvaljivati tebi jer nam otkrivaš odlične recepte i jer puno naučimo od tebe. Iako sad nisam stigla sudjelovati u igri FBI rukavice, prije 2 dana sam gledala sve tvoje recepte i nešto ću sigurno naknadno isprobati i kad isprobam staviti na blog.

      Izbriši
  10. Torta izgleda predivno, obožavam slatkiše od limuna!

    http://www.tamarasblend.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala! i ja baš volim kolačeke od limuna :)

      Izbriši
  11. Baš mi je drago vidjeti i ovaj malo drugačiji recept.
    Torta izgleda savršeno i sastojci su odlični.
    Lp:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Nije jednostavno živeti sa takvim problemom jer ajde kad sam nešto spremiš znaš čega tu ima ali kad nešto želiš kupiti gotovo već si u rebusu... Dobro je da neko misli i na to i olakšava život takvim ljudima... A da je sve fino i ukusno i bez glutena u to ne sumnjam ;)
    Tortica izgleda savršeno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se, ma generalno danas postoji sve za svašta. Hvala, draga!

      Izbriši
  13. Prekrasna torta bez glutena, ja bih ju probala napraviti prvom prilikom! :-)

    OdgovoriIzbriši
  14. Gluten ili ne, izgleda čarobno i kao stvorena za ove ljetne vrućine! :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Neki proizvodi s glutenom su toliko očiti da ih je lako izbaciti iz upotrebe, ali ima i onih za koje nikad ne bih pomislila da sadrže gluten. Nedavno sam pričala s jednom osobom na tu temu i baš me je pitala da li radim kolače bez glutena. Sigurno bi ju obradovala tvoja torta.

    OdgovoriIzbriši
  16. Odličan post. Rado napravim neki kolač koji ne sadrži pšenično brašno. Čisto da malo promjenim prehranu. Bez obzira na intoleranciju prema glutenu mislim da mi kao moderno društvo konzumiramo previše pšeničnih proizvoda. Zato sam na svoj blog uvela tag "bez brašna" baš da na jednom mjestu imam recepte koji ne sadrže gluten!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja mislim da jedemo previše bijelog brašna. Ja sam ga odavno izbacila iz prehrane u toj mjeri i sad pravim kolače i s integralnim, raženim, heljdinm i pirovim brašnom. Nisu ni preskupa a i lako ih je nabaviti. Volim kako neka brašna daju specifičan okus kolačima.

      Izbriši
    2. cure, za bijelo brašno se potpuno slažem! uostalom, ova druga brašna znaju biti puno ukusnija

      Izbriši
  17. Kolace po potrbi pravim i prodajem,pravim i za svou obitelj,koja u zadje vrijeme trazi ocicni biskvit ,tako da pravim cokoladni sa ljesnjacima ili bademom,ne dodajem brasno,zatim kremice uz dodatak voca...svecane prilike su mi komplikovanije ali eto ti imas ideja i to jako finih ,treba pribiljeziti i podsjetiti se kada zatreba !!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. čokoladni s lješnjacima ili nekim drugim orašastim plodovima je odličan izbor bezglutenskog biskvita, slažem se s vama! hvala :)

      Izbriši
  18. uf uf, hvala na detaljnom objašnjenju, zaista sam na početku bila s upitnikom nad glavom :)
    a tortica izgleda slasno, apsolutno kopi-pejstam recept :D

    OdgovoriIzbriši
  19. Odličan post,a recept spremam na sigurno:)

    OdgovoriIzbriši
  20. Oh kako dobro izgleda..sad bi mi jedno parce bas leglo! Izgleda predivno!

    OdgovoriIzbriši
  21. Jedva čekam da ju probam. Obožavam kolače od limuna i naranče. Tamara, vidjela sam u novinama tvoj recept za paštetu od tune i nisam ga spremila jer sam mislila da ćeš ga tu objaviti. Hoće biti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iva, sad gledam komentare sve, stavila sam recept na facebook stranicu, si vidjela? :))
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=396265697088175&set=a.167314766649937.32602.167168236664590&type=1&theater

      Izbriši
    2. Hvala, hvala, fino za ljetna druženja s mojim curkama

      Izbriši
  22. Jako lijepo izgleda. Ja jako volim zdrave kolače. O celijakiji sam učila na fakultetu i nekako mi je uvijek bilo interesantno što bi sve ti ljudi mogli jesti. I ja sam objavila jedan bezglutenski receptić. Mufine od heljdinog brašana sa jabukama i jako su fini. Pećem ih za tatau jer su dobri i za dijabetičare. Hvala za još jedan zdravi kolačić.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovi tvoji muffini zvuče predobro! Hvala tebi :)

      Izbriši
  23. Torta izgleda jako lepo. Mislim da ljudi koji ne smeju jesti gluten zaista imaju dosta izbora i nije tako tesko prilagoditi ishranu... To je u nasoj sredini malo teze zbog prehrambenih navika, ali eto, ova torta je dokaz da nema mnogo odricanja... :)

    OdgovoriIzbriši
  24. Nažalost znam što je život s celijakijom ,ali mi odrasli razumijemo ili bar pokušavamo razumijeti problem ali je jako teško kad imaš bebu od 6 mjeseci i kojoj je dijagnosticirana nutritivna alergija na gluten,iako mi je jako bilo teško jer prije 12 godina nisam mogla nigdje naći proizvode bez glutena kao paštu ili kekse sad je situacija puno bolja i u svakom većem marketu imaš dio s zdravom hranom gdje je dio i proizvoda bez glutena.Baš dobro da si ovaj recept objavila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vjerujem da je prije bilo puno teže što se tiče dostupnosti proizvoda, hvala Bogu što ih sada stvarno ima u ponudi.
      Hvala ti, Dilajla!

      Izbriši
  25. zanimljivo :) iskreno, nisam nikad čula za tu vrstu intolerancije. ali dobra je stvar što postoji hrana i recepti koji ne sadrže namirnice s glutenom, pa mogu svi uživati u ovakvim receptima :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Sa glutenom nemam problema , ali znam o čemu se radi i uvijek sam se pitala kako se ti ljudi snalaze. Mislila sam da je njihova prehrana pomalo ograničena i da su zakinuti na onoj raznosvrsnosti koju mi koji nemamo neki oblik intolerancije sebi možemo priuštiti. Međutim, sada je i izbor bezglutenskih proizvoda sve veći, a mogu se i samostalno iskombinirati mnoga jela i slastice. Ti si ovu tortu super napravila. Meni je ona jako lijepa , mami na koji zalogaj i sigurna sam da je jako ukusna. Baš prava ljetna, osvježavajuća !

    OdgovoriIzbriši
  27. Tamara, divna mi je tvoja torta! I cannelle et vanille u većini slučajeva ima bezglutenske recepte, uvijek kažem da bi baš volila nešto probati bez glutena, ali nekako to uvijek zaboravim.
    Baš ću potražit Schär-ove proizvode na policama Dm-a :)
    Slike su prekrasne!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da, kod nje i kod Tartlette su bezglutenski krasni recepti. H
      Hvala, Majo!

      Izbriši
  28. Malo kasnim sa komentarom... Tortica je divna i rado bih probala jedno parcence ako jos ima. Volim kolace sa limunom. :)

    OdgovoriIzbriši
  29. Wow, torta izgleda jako fino! :) I am always a bit surprised when I find someone here who is familiar with gluten intolerance... in the States it's now quite well known. I try to stay away from grains in general, but that just makes finding sweets without them all the more exciting. I recently tried orašnica (made with ground walnuts) in Bosnia, and it was just scrumptious.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I agree completely about the exciting part! Orašnica sounds great. Thanks for stopping by!

      Izbriši
  30. I ja okasnila:)
    Mogu zamisliti koliko je ljudima koji su alergični na gluten komplikovano organizovati svoj život izvan kuće...Ja se sećam kako je meni bilo u početku kad sam izbacila meso. Uglavnom sam jela pomfri...Sva sreća pa sada ima mnogo više ljudi kao i ja, pa je i ponuda proširena. Sigurna sam da će za ljude osetljive na gluten ponuda brže postati šira jer ipak je ovde u pitanju moranje a ne slobodna volja.
    Tortica izgleda jako fino, ja volim te limunaste kombinacije i mislim da ne bi ni primetila da je gluten free.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. samo treba uključiti maštu, da. Hvala, nevena :)

      Izbriši
  31. joj divna je, i drago mi je da si se odlučila za limun <3

    OdgovoriIzbriši
  32. Prekrasna torta a sigurno i fina. Uskoro ću imati na ručku prijatelja koji se bori s celijakijom, tvoj post mi je došao ko naručen.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. drago mi je što će ti ovo biti od koristi!

      Izbriši