Friday, September 28, 2012

Gratinirani patlidžani / Eggplant gratin

Please scroll down for English



Ništa ne stižem u posljednje vrijeme. No, obećajem, polako se vraćam u rutinu češćeg objavljivanja postova/recepata pa u to ime evo danas jedno meni drago jelo. Jednostavno i ukusno, meni ovo ponekad bude ručak, no možete ih poslužiti kao prilog uz nešto konkretnije.



Generalno baš volim ovakav koncept zapečenog povrća, pa se tu još dodaju krušne mrvice i sir kako bi se stvorila hrskava korica, a ispod nje divota od mekanog povrća koje je pustilo sok i aromu. Povrće možete zamijeniti i sezonski prilagoditi. Evo jedne jako fine ideje:

  • 3 veća patlidžana
  • 3 veće rajčice
  • 3 žlice ribanog tvrdog sira
  • 1 šalica krušnih mrvica
  • sol
  • papar
  • 1 žličica majčine dušice
  • sjeckani peršin
  • 200 ml vrhnja za kuhanje
  • maslinovo ulje
1. Manju vatrostalnu posudu lagano namastite. Patlidžane i rajčice operite, narežite na kolutove i naizmjence slažite u posudu. Svaki sloj posolite, popaprite, pokapajte maslinovim uljem i posipajte krušnim mrvicama. Posljednji red posipajte majčinom dušicom i peršinom, pokapajte s još malo maslinova ulja, zalijte vrhnjem za kuhanje i posipajte ribanim sirom i ostatkom krušnih mrvica.
2. Pećnicu ugrijte na 220 C. Pecite oko 45 min., dok gornji sloj ne poprimi lijepu zlatnu boju, a povrće potpuno ne omekne.
3. Pustite da se malo prohladi pa poslužite toplo.



Jeste li se nauživali vrganja ovih dana? Ja ih obožavam, no onaj klasični način s jajima-na kajganu-mi se već dobrano zamjerio moram priznati, ne mogu više :) Otkrila sam gušt u rezanju svježih vrganja (ubranih isti dan) na tanke, tanke listiće, pa pokapate maslinovim uljem i balsamicom, posolite, dodate pokoji začin i poslužite kao salatu. Divota.


                                                                         vrganji na sušenju





                                                                        Eggplant gratin

Oh, it's been 20 days since the last post-that's a first for me. I've been caught up in so many things, I just didn't get the time. I know it's an excuse, but hope it will work, because it's true.

I am slowly getting back on track with my posts and recipes. Today I am giving you eggplant gratin, such a simple, yet so satisfying dish. This is sometimes my lunch, but you can serve it as a side dish as well.



  • 3 eggplants
  • 3 tomatoes
  • 3 tbsp grated Parmesan cheese
  • 1 cup breadcrumbs
  • salt
  • pepper
  • 1 tsp thyme
  • chopped parsley
  • 200 ml heavy cream
  • olive oil
1. Slightly butter smaller baking dish. Wash eggplants and tomatoes, cut in slices and arrange into a baking dish, alternating. Sprinkle each layer with salt and pepper, olive oil and some breadcrumbs. Sprinkle thyme and chopped parsley on top layer, pour some olive oil and heavy cream, finish with breadcrumbs and grated cheese.
2. Preheat oven to 220 C. Bake for about 45 minutes, until nicely golden on top. Vegetables should be soft. 
3. Let cool slightly, serve warm.

30 comments:

  1. Predivno, Tamara, meni bi ovo bilo odlicno glavno jelo. Odlicno izgleda. Slike su predivne, favorit mi je ova sa vrganjima na susenju :)

    ReplyDelete
  2. Divno! A za pečurkama žudim već danima... Ja živim u kraju gde i nema nešto mnogo vrsta koje mogu da se uberu i ponekad ti baš zavidim kad vidim sve postove koje imaš na tu temu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. moji su strastveni berači vrganja :)

      Delete
  3. Prvu recenicu kao da sam ja napisala... I vec mi je dosta tog ritma koji me centrifugira. Ali za razliku od tebe, ja nisam stigla napraviti gratinirane patlidzane ni otici u berbu vrganja (divni su!). Ovo cu svakako uvrstiti na listu jela koje cu sljedeci tjedan predloziti gostima :) PS evo, i jelo se nad kompom, upala mi je mrvica bageta ispod slova O i P, isprike ako sam koje propustila :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh :)
      nisam ni ja brala, zasluge pripadaju tati :)
      a ovo jelo je brzo i jednostavno za izradu, guštam u takvim receptima u posljednje vrijeme

      Delete
  4. Patliđani na sto načina, a ovaj mi je novi i baš mi se sviđa, naročito ovo sa sirom i prezlima. Inače su mi patliđani omiljeno povrće, čak kupujem one skupe po zimi. Nezamjenjivi su mi i kao prilog i kao samostalno jelo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i ja ih volim, drago mi je što ti se sviđa recept!

      Delete
  5. Bome već sam mislila da si trajno zaspala kaj se tiče bloganja:) i nije mi to uopće drago:) Molim češće hehe

    ReplyDelete
  6. Obožavam zapečena jela, tako da mi se i ovo sviđa. Od vrganja ove godine čini mi se ništa, na području na kojem ih inače beremo haraju medvjedi, čak su i do kuća došli tako da je opasno kretati se šumom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ozbiljno? uh, uh. baš sam danas gledala na placu, skupi su vrganji, stvarno zahvala tati na branju

      Delete
  7. Fantastični su vrganji, ali patlidžani i ja nikako da se sprijateljimo :D Al to je stvar mojih "mušica", ja bi ih zamijenila nekim tikvicama jer inače su mi super takva jela :)

    A moram priznat da imaš dosta vrganja, na tome ti zavidim jer ih obožavam, prekrasno mirišu :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, da, možeš ih zamijeniti tikvicama, isto bude jako fino :)

      Delete
  8. Glad that you managed to take some time off to catch up with things. Don't we all need that once in a while?:) Your eggplant gratin looks delightful! I'd have that for lunch too. Just bought a couple eggplants from the farmers market yesterday and can't wait to enjoy them. Have a lovely weekend, Tamara!

    ReplyDelete
  9. Obožavam zapečeno povrće,a zavidim ti na ovim krasnim vrganjima:)

    ReplyDelete
  10. I kod mene je otprilike kao kod tebe. Ništa ne stižem, imam osjećaj da sam stalno u nekom movingu a nikada doma. Obožavam zapečeno povrće a vrganje jedem skoro pa svaki dan. moj favorit je juha ili tjestenina sa vrganjima.

    ReplyDelete
  11. Ovo je tako fino jelo i novi recept u omiljenoj zbirci o patlidzanima, vrganje nisam jos probala, nisam ih cak ni videla ovde kod nas, ali svaka cast na trudu da ih tako tanko naseckas.:)))

    ReplyDelete
  12. Ja sam ljubitelj zapečenog povrća u svim varijantama, i ovo mi se jako sviđa i za mene je ovo jedan odličan ručak !

    ReplyDelete
  13. obožavam marancane i volim ovaj hrskavi pokrov!!

    ReplyDelete
  14. Jooooj što ti zavidim na onim svežim vrganjimaaaa!!! Kod nas nema šanse da ih nađeš... Samo suve:(
    Onaj patlidžan od gore je njami! i nama odličan predlog za večeru uz neku finu salaticu:)

    ReplyDelete
  15. Hi,
    I'm from Brazil and love your eggplant receipe!
    :-)
    Daniela

    ReplyDelete
  16. Super ideja i brza priprema :). Krasno!
    Vrganji su jako divni. I ja jih samo malo posolim, popečem, dodam timijan in malo aceto balsamico i to je to: perfekcija :)!

    ReplyDelete
  17. tri dana kasnije - opet radim ovo, i to ne zato jer nemem drugih ideja :D
    pećnica se zagrijava i poludit ću dok bude gotovo!

    ReplyDelete