Sunday, March 17, 2013

Beze torta s nugatom (Vatel torta)


Ovo ćete sigurno voljeti :)
Spoj hrskave korice i nougat kreme, zaokružene prženim bademima i malo šlaga = božanstveno. Ovu sam tortu primjetila jedan dan na 24 kitchen, kod stričeka Rudlopha. Ja sam ju napravila po svom nahođenju, zapisala mjere i prenosim ju vama. Zaista je odlična.

Kod beze kora važno je dobro izmiksati bjelanjke i šećer do smjese u kojoj neće ostati šećernih kristalića, što možete provjeriti tako da malo smjese protrljate između dva prsta. Šećer umiksajte postepeno. Šaum možete napraviti na još jedan način: postepenim ulijevanjem i miksanjem šećernog sirupa u snijeg od bjelanjaka. Šećer pomiješajte s vodom i zakuhajte dok se ne otopi i zgusne u sirupastu smjesu. Poželjno je da bjelanjci budu sobne temperature jer će se lakše izmiksati u snijeg. Posuda u kojoj ih miksate mora biti čista, bez tragova drugih masnoća (koristite staklenu ili metalnu posudu umjesto plastične). Ovakve beze korice bit će jednake veličine ukoliko na tri pleha iscrtate krug (ja sam radila krugove promjera 20 cm, no slobodno napravite veću tortu) unutar kojega ćete šaum nanijeti istiskivanjem iz dresir vrećice, kojoj ste odrezali vrh.
Klasičnoj kuhanoj kremi od žutanjaka, vanilije i mlijeka dodala sam Nutellu koju sam prethodno pjenasto umutila sa maslacem. Pri kuhanju kreme poželjno je žutanjke temperirati – umutiti ih s malo vrelog mlijeka pa zatim dodati u ostatak mlijeka kojeg ste zakuhali sa šećerom i vanilijom. Također, škrobno brašno prethodno umutite u žutanjke. Potrebno je samo konstantno miješati kremu na laganoj vatri dok se ne zgusne poput pudinga. Skuhanu kremu prekrijte prozirnom folijom, koja će spriječiti stvaranje korice. Kremu još jednom izmiksajte prije nego ju sjedinite sa mješavinom maslaca i nougata. Pri ovom koraku važno je da su krema i maslac približno iste (sobne) temperature, kako bi imala svilenkastu i glatku teksturu i kako biste izbjegli stvaranje grudica.


Kore
  • 4 bjelanjka
  • 200 g šećera
  • 50 g badema
Bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg. Postepeno umiksajte šećer dok ne dobijete sjajnu, čvrstu smjesu, bez šećernih kristalića.
Na 3 pleha za pečenje stavite pek papir, na svakom iscrtajte krug promjera 20 cm. Šaum stavite u dresir vrećicu kojoj odrežete vrh i istisnete unutar nacrtanih krugova.
Bademe tostirajte na suhoj tavi, na laganoj vatri. Ugrubo ih nasjeckajte i posipajte po svakoj kori. Kore sušite oko 3 sata na 100 C.

Krema
  • 250 ml mlijeka
  • 1 mahuna vanilije
  • 40 g šećera
  • 2 žutanjka
  • 2 žlice škrobnog brašna
  • 100 g nougat namaza
  • 150 g maslaca
  • 100 ml vrhnja za šlag
  • 1 vanil šećer
Mlijeko pomiješajte sa sjemenkama iz mahune vanilije i šećerom pa zakuhajte. Dio vrelog mlijeka dodajte žutanjcima, sve zajedno umutite, umiješajte škrobno brašno. Ovu smjesu umutite u vrelo mlijeko i kuhajte na laganoj vatri, stalno miješajući, dok ne zgusne. Površinu kreme prekrijte prozirnom folijom i ostavite da se ohladi na sobnu temperaturu. 
Maslac pjenasto izmiksajte pa u njega umiksajte nougat namaz. Ovu mješavinu mikserom sjedinite sa ohlađenom kremom. 
Kremu stavite u dresir vrećicu kojoj odrežete vrh.
Na pladanj za posluživanje stavite jednu koru. Po njoj istisnite kremu, u hrpicama. Na to stavite posljednju koru.  
Vrhnje za šlag izmiksajte s vanil šećerom. Stavite u dresir vrećicu s ukrasnim nastavkom i istisnite po gornjoj kori. Možete dodatno ukrasiti sjeckanim bademima ili naribanom čokoladom.


46 comments:

  1. Looks amazihg..I love beze...I will try this recipe..thanks for sharing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, didn't translate this to English yet, though

      Delete
  2. Predivna :) obožavam beze kore tako da ovo mora biti prefino

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala! joj i ja sam luda za bezeom :)

      Delete
    2. pa taj spoj hruskavih kora i kreme je uh ;) ja sam nedavno radila ultra cokoladnu, skokni kod mene ako jos nisi vidjela :)

      Delete
  3. Bila si u pravu, ne voleti - nego OBOŽAVATI!:-)

    ReplyDelete
  4. Došla ja da vidim šta beše mi treba za onu salatu sa avokadom, da je pravim sutra, kad me dočeka OVO. Ajd' sad mi reci, kako da mislim o avokadu uopšte :)))

    Tortica mora da je jako kao grom, i neka je. Ja volim. I preslatko izgleda, tako sa kremom u hrpicama, i uopšte, sva je šarmantna i slatka!

    p.s.
    Imaš neki "nered" (cut-paste i sl.) pri kraju recepta, kod slaganje torte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majo, hvala, idem to sredit odmah :)
      eh, ne znam, salata od avokada i ova torta-miljama daleko :)))

      Delete
  5. Tamara, ovo imam na to-do listi. Prekrasna je! <3

    ReplyDelete
  6. Sjajna i predivna, ko to ne bi volio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. to sam i ja rekla, tko ju ne bi volio :) hvala

      Delete
  7. Draga moja Tamara, i recept i fotografije osvajaju, još odkad sam ju prvi put vidjela :)

    ReplyDelete
  8. Jako mi se dopada što si beze posula bademima pre pečenja, pa se onda to zajedno sušilo. Bademi su sigurno krckavi i divni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jesu, i meni se sviđa ta kombinacija s beze korama, mislim da ću ih češće posipati bademima. baš krasno idu jedno s drugim

      Delete
  9. Predivna i nezna, a slicice kao i uvek posebne!:)))

    ReplyDelete
  10. Naravno da volim ! :), torta je fantastična i izgleda tako lijepo i dobro !

    ReplyDelete
  11. Krasno izgleda: Jako volim gledati stričeka Rudolfa ima baš zgodnih recepata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. je, slažem se, i ja volim pogledat njegove emisije. hvala!

      Delete
  12. How have I just seen this? My goodness...please get me an English translation of this recipe, and I'll be your best friend forever ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))
      Ellen, I wrote English version here:
      http://honestcooking.com/2013/03/26/meringue-nougat-cake-recipe/

      Delete
  13. Hey Tamara - finally got around to check in your site. I know I'd get a beautiful slice of cake from you this evening. You didn't let me down at all! How gorgeous this looks. Heading over to Honest Cooking for the recipe.

    ReplyDelete
  14. super je torta, pravit ću ju sebi za rođendan :)) imam pitanje, nougat namaz - jel bitno koji je? mogu nutellu staviti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. drago mi je da vam se sviđa :) dapače, nutella je još naj izbor :)

      Delete
    2. hvala na brzom odgovoru! još par pitanja, ovu foliju stavljam na površinu kreme od jaja, dakle da prianja uz kremu? i prije dodavanja nougat kreme, je li dovoljno kremu od jaja ohladiti u smočnici? i, koliko se dugo (otprilike) kuha krema od jaja, tj. - koliko najduže? (pitam jer sam početnik u takvim kremama :) ) hvala još jednom!

      Delete
    3. da, skuhanu kremu pokriješ folijom prozirnom, staviš ju baš na kremu. krema neka se ohladi na sobnu temperaturu, pusti ju u kuhinji sa strane negdje dok se jednostavno ne ohladi i onda izmiksaj s nutellom, koju isto drži negdje u kuhinji na sobnoj temp, ne u hladnjaku. što se kuhanja kreme tiče, ako si ikad kuhala puding, takve gustoće treba biti krema :) nekih 10 min.

      Delete
    4. joj, hvala ti puno na odgovorima, puno si mi pomogla! :)

      Delete
  15. Oduševila si me s receptom i htjela bih
    je ispeći...samo,zbunio me detalj oko dužine pečenja. 3 sata?? stvarno ili je to lapsus calami ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pozdrav, drago mi je da ti se torta sviđa :)
      nije greška, beze kore se suše po nekoliko sati nan iskoj temperaturi ;) ako imaš na pećnici ventilatorsku opciju, uključi ju, u tom slučaju brže ide ;)

      Delete
  16. Ok. Hvala i za vikend ju pečem :-)

    ReplyDelete