Friday, April 12, 2013

Tiramisu u čaši / Tiramisu in a glass


Volim ovakve kolače u čašama, em su praktični, em zgodno izgledaju. Lagani makeover voljenog tiramisua!
Krema za tiramisu obično bude malo mekša pa ga je uvijek zgodno staviti u čaše. Tiramisu me podsjeti na veljaču, Francusku, Rennes i jednu dragu ženu :) Iako ona tvrdi da njezin tiramisu nije nešto, ja sam to popodne uživala u ovom kolaču kao što nisam dugo do tad, što bismo uskoro trebali ponoviti.

Pri izradi tiramisua ne volim koristiti sirova jaja (osim ako nemam baš provjereno svježa) pa ih obradim sa šećerom na pari, 10-ak minuta. Zdjelu stavite povrh lonca s kipućom vodom i pripazite da dno zdjele ne dotiče ključalu vodu.

Tiramisu
  • 6 žutanjaka
  • 200 g šećera
  • 1 žličica arome vanilije
  • 300 g mascarpone sira
  • 420 ml vrhnja za šlag
  • 120 ml espressa, hladnog
  • 60 ml ruma, marsale ili likera od kave
  • 1 žlica gorkog kakao praha
  • piškote
  1. Skuhajte kavu i ostavite da se ohladi. Dodajte joj rum ili liker.
  2. Žutanjke pjenjačom izmješajte sa šećerom i kuhajte na pari, na laganoj vatri, 10-ak minuta stalno miješajući. Šećer se mora otopiti, a smjesa biti gusta i svjetla. Umiješajte aromu vanilije pa umiksajte mascarpone.
  3. Vrhnje izmiksajte u šlag i ručno pomiješajte s prethodnom smjesom.
  4. Piškote umočite u ohlađenu kavu s rumom i složite na dno posude ili čaše. Na njih rasporedite red kreme, zatim ponovo piškote pa krema i tako dok ne potrošite smjesu. Završite s kremom. Stavite u hladnjak na barem 2 sata.
  5. Prije posluživanja posipajte kakaom.


                                                                              Tiramisu in a glass

There’s just something so pleasing about having a dessert from a glass. I think tiramisu is the perfect traditional cake to bi twisted like this, because of its soft filling and cookie (ladyfinger) base.  When making tiramisu, I don’t like to use raw eggs (I use them only if I have really fresh ones from the farm). That’s why I cook them over double boiler for about 10 minutes. This is such a simple and foolproof recipe!

            6 egg yolks
            200 g sugar
            1 tsp vanilla extract
            300 g mascarpone cheese
            420 ml whipping cream
            120 ml eapresso, cold
            60 ml rum or marsala 
            1 tbsp cocoa powder
            ladyfingers
  1. Cook strong espresso, let it cool. Add rum or marsala.
  2. Whisk yolks with sugar and cook over double boiler, whisking constantly, for 10 minutes. Sugar must melt and mixture has to be pale and thicken. Remove from heat, add vanilla. Let cool slightly, stir in mascarpone.
  3. Whip cream and fold into mascarpone mixture.
  4. Dip ladyfingers into cooled espresso with rum or marsala, cut them in half and assemble onto the bottom of a glass. Top with some filling. You can sprinkle cocoa over each filling layer. Place another layer of ladyfingers on top, finish with the filling. Let cool in fridge for at least 2 hours.
  5. Top with cocoa powder before serving.



18 comments:

  1. ...već duže vrijeme, kad mi gosti dođu, sam počela sve samo u čašama servirati...od nekih salatica sa spešl preljevima, hladnih predjela do deserta... i sve to nekak u manje čaše stavljam jer mi nije apetitno kad napunim čaša-vazu (to su one čaše od skoro pol litre iz kojih svi mi doma pijemo, dok ove manje stoje neiskorištene... pa eto sad ih barem na ovaj način koristim)... no javio se problem jer manje čaše nisu dovoljne, kad žele repete... ;))
    ...odličan tiramisu.... iskreno nikad ga nisam radila, jer ima okus kave (kavu nikad ne pijem)...tek sam od nedavno počela razmišljati da polako okus kave uvedem u kolače... kak sam starija, moglo bi mi se dopasti... ;))

    ReplyDelete
  2. Obožavam tiramisu a ovaj tvoj odlično izgleda. :)

    ReplyDelete
  3. kako su ovi moji izjelice nikako se ne usuđujem praviti slastice u čašama... a sviđa mi se jako....predivno i izgleda a znam sigurno da je jako ukusno

    ReplyDelete
  4. Mada mi tiramisu nije nadraži kolač, padam na deserte u čašama!

    ReplyDelete
  5. Ja obozavam tiramisu, a ovaj tvoj u casi je bas prekrasan. Odlicna ideja :)

    ReplyDelete
  6. Koliko čaša ispadne od ove količine?

    ReplyDelete
  7. Sve više mi se sviđa desert u čašama, a naročito ovaj tvoj, prekrasno izgleda, jako privlačno.

    ReplyDelete
  8. Taman za uživanje, a da ne osjećaš krivnju jer si pojela 3 komada kolača... :D Tak je meni uglavnom, pa mi je super da je u čaši. :)

    ReplyDelete
  9. Vrlo lepa prezentacija, très chique!:)))

    ReplyDelete
  10. Jako mi se sviđa tvoja verzija tiramisua. I ja volim obraditi jaja na pari, tako su sigurnija za konzumiranje. :)

    ReplyDelete
  11. Izgledaju fino i kremasto po mom guštu.

    ReplyDelete
  12. LOVE Tiramisu anyway. It' been a long long time since I made tiramisu and looking at yours, I am drooling!

    ReplyDelete
  13. Obožavam Tiramisu :) Divota izgleda!

    ReplyDelete
  14. Uvjek je vreme za tiramisu :). Prekrasan je :).

    ReplyDelete