Sunday, July 7, 2013

Ledena kava


Ovo mi je gotovo svakodnevno ljetno piće. Probala sam na nekoliko načina i svaki mi je dobar. Samo da je kava :)
Postoji nekoliko različitih načina za pripremu ove "ljetne kave". U svakom slučaju, zajednički nazivnik im je ostaviti kavu da se potpuno ohladi, naravno, kako ne bi otopila led. (captain obvious) :) Svakako napravite malo jaču kavu jer će ju kocke leda dodatno razvodniti (ja stavim duplu količinu od one koju inače koristim pri kuhanju standardne kave). Dobro je i dio kave zamrznuti u posudicama za led pa koristiti umjesto običnog leda, na taj se način kava neće razvodniti.

Probala sam nedavno tzv. cold-brewed metodu izrade kave. Naime, mljevena kava pomiješa se s hladnom vodom i ostavi da odstoji preko noći (barem 12 sati), u hladnjaku ili na sobnoj temperaturi, svejedno. Sutradan ju isfiltrirate kroz papirnati ubrus i dobili ste koncentrat kave, smanjene kiselosti i gorčine, kojeg dalje razrjeđujete vodom/mlijekom. Od ovog se pravi jako fina ledena kava, kremastijeg, bogatijeg okusa, stoga svakako preporučam da isprobate i ovu metodu.


Na ovom linku možete pogledati nekoliko dobrih načina za pripremu ovog ledenog napitka. Zbog brzine pripreme, najčešće posežem za ovim jednostavnim receptom:

-za 2 osobe-

  • 120 ml vruće (ne kipuće) vode
  • 4 žličice instant kave
  • 1 žlica kakao napitka
  • 120 ml mlijeka
  • šećer po ukusu
  • kockice leda
U vrućoj vodi rastopite kavu i pošećerite po ukusu. Ostavite da se potpuno ohladi. U visoku staklenu čašu stavite kakao, napunite ju ledom do pola pa izlijte kavu i mlijeko. Poslužite.
U kavu možete dodati malo vanilije ili omiljenog likera, a umjesto mlijeka možete koristiti vrhnje ili kondenzirano (ugušćeno) mlijeko.

Uživajte!

14 comments:

  1. Fino, fino, baš me mami! Ja imam svoju ljetnu kombinaciju za hladnu kavu... stavim po žličicu instant kave, šećera i kakaa i mrvicu cimeta, na to stavim samo mrvicu tople vode da se sve otopi i spoji i na kraju ulijem punu šalicu hladnog mlijeka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. isto super način, hvala ti! sutra si pravim na tvoj način :)

      Delete
  2. Odlicna, pravi napitak za toplo leto... super mi je druga fotka!:)))

    ReplyDelete
  3. obožavam ledenu kavu!!
    dobro si me sjetila!!

    ReplyDelete
  4. NIsam znala za ovu cold brewed metodu za takvu kavu. Vrijedi probati, zbilja, jer jako volim te ledene kave i ono ispijanje kroz slamku na nekoj terasi.. mislim da nam je to čak postao kulturološki fenomen preko ljeta, svi to moramo radit :D

    DIvne fotke :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nisam ni ka donedavno, od tad često radim :)
      slažem se

      Delete
  5. Ja sam kao ti - samo da je kafa... :)

    ReplyDelete
  6. I ja sam kao i ti i Miki, samo da je kava.

    ReplyDelete
  7. Ovo je odlična verzija kave za ljetne dane, jako primamnjivo zvuči i izgleda, slikice su krasne, a ova druga je skroz posebna !

    ReplyDelete
    Replies
    1. baš mi je drago da ti se dopada!

      Delete