Lazanje s povrćem


Meni su bolje nego mesne :)
Ja preferiram, moglo bi se reći, light lazanje. Jedne od najgorih lazanja koje sam probala sadržale su beskonačnu količinu bešamel umaka i mljeveno meso dinstano na previše ulja. Jedne od najboljih koje sam probala imale su malo bešamela, ali bile sočne. A favorit među inima definitivno su mi lazanje s povrćem. Kako ja inače nisam previše mesni tip, mogu bez mesa (svakako, volim tu i tamo pojesti dobar, kvalitetno pripremljen komad), ovakve lazanje uvijek su mi prvi izbor. Kako vi stojite s tim? Zbog povrća (naročito divnih rajčica koje su napokon sazorile u maminom vrtu), lazanje su sočne. Iskoristite kombinaciju povrća koje želite, ja sam posegnula za sezonskim rajčicama, tikvicama i patlidžanima.


Možete koristiti suho tijesto koje je prethodno dobro prokuhati, no ja u posljednje vrijeme kupujem svježe. Njega ne treba prokuhavati. Vjerujem da i ne trebam posebno napominjati da je domaće tijesto za lazanje, naravno, najbolja opcija :)

  • 300 g svježeg tijesta za lazanje
  • maslinovo ulje
  • 1/2 veće glavice luka
  • 3 režnja češnjaka
  • 1/4 žličice čilija u prahu
  • 3 tikvice srednje veličine
  • 1 patlidžan
  • 1 žličica timijana
  • krupna morska sol
  • papar
  • šaka svježih listova bosiljka
  • 200 g pirea od rajčice
  • 1-2 svježe rajčice
  • 60 g parmezana
  • 220 g mozzarelle
  • 450 g ricotte (ili nekog drugog svježeg sira)

Pećnicu ugrijte na 180 C. Vatrostalnu posudu (otprilike 35 x 20 cm) nauljite.
Na tavi u maslinovom ulju popirjajte luk i češnjak pa dodajte patlidžan i tikvicu narezanu na kockice (ne trebate dugo pirjati). Dio tikvice narežite na ploške i sačuvajte ih za kraj. Zalijte pireom od rajčica i dodajte začine.
U vatrostalnu posudu složite na dno red tijesta. Na tijesto stavite pirjano povrće. Po njemu poslažite mozzarellu narezanu na ploške pa premažite ricottom. Ponavljajte dok ne dođete do vrha posude. Na kraju posložite rajčicu i tikvicu narezanu na ploške. Posipajte ribanim parmezanom. 

Pokrijte aluminijskom folijom i pecite 20 min. Zatim otkrijte i pecite još 15 min.


20 komentari:

  1. Mljac, mljac! Meni su mesne lazanje na zadnjem mjestu (a inače jako volim meso), ali su mi zato ovakvi recepti odlični!

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja sam uvek za ovakvu varijantu lazanja... super izgledaju ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kada smo bili na ovom putovanju Italijom, moram da ti priznam, plašila sam se da naručim lazanje jer sam znala da će biti mnogo drugačije od onoga što mi zovemo lazanjom. Ipak, M. se osmelio i jednom prilikom naručio (mislim u Veroni)... Bilo je mnogo bešamela što mi je u tom trenutku neobično prijalo i jako malo mesa, što mi je takođe prijalo.. Da se razumemo, ja volim meso ali mi je za italijansku kuhinju uvek bolje kada ga ima manje, pa sam i dobila to što sam očekivala. Lazanja je bila savršena :) Od tada je uvek spremam nekako baš tako, sa manje mesa a više svega drugoga :) Skoro sam pravila i sa patlidžanima ali nikada je nisam pravila potpuno bez mesa i ovaj tvoj recept mi se nekako potpuno urezao u pamćenje pa ću ga prvom prilikom isprobati :) Nekako ti verujem na reč :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. mislim da će ti se onda ove dopasti...naravno, umaci se doziraju po volji, za to lako, a posebno mi se dopada posebno što rajčice daju svježinu i laganu kiselost naspram bešamel umaka.
      Moram ti priznati da sam u Firenzi, u dva bistroa usred grada jela tako loše lazanje i pizzu..to je bila ona klasična varka za turiste :)

      Izbriši
  4. Prelijepo izgleda. Najvise volim lazanje sa povrcem.

    OdgovoriIzbriši
  5. I mi ih volim s povrćem a vidim kod tebe s dodatkom sira.

    OdgovoriIzbriši
  6. Izgleda odlicno i bas volim sto je sa tako puuuuno porvca!:)))

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja ih i pravim samo sa povrćem zbog Ace koji ne jede meso. Mada, odavno nisam pravila... Bašta je sad prepuna svega i obavezno će i one doći na red. MOžda već sada za vikend...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ako ti je bašta puna svega, super je iskoristiti za ovakve lazanjice :)

      Izbriši
  8. Odlična kombinacija ove tri letnje povrćke!
    Retko pravim lazanje baš zbog težine jela (i u vege varijanti) al u ovom tvom predlogu mi se čini da uopšte nije taj slučaj.
    Baš dobro zvuči!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jest, ove su laganije, moglo bi ti se dopasti :)

      Izbriši
  9. Izgledaju famozno! Nisam još pravila lazanje od povrća.. znam da moram i to probati :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Uvijek su mi draže kombinacije jela bez mesa, definitivno ga jedem jako malo i obožavam kreacije samo s povrćem. A izgledaju toliko dobro da me uopće ne treba nagovarati da isprobam recept ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. slažem se s tobom što se mesa-povrća tiče :)

      Izbriši