Wednesday, November 20, 2013

Rolice s cimetom i grožđicama


Rolice, pužići, rolls, buns, radim ih često, volim ih mnogo, u raznolikim, a vrlo sličnim varijantama.
Nema ništa ljepše od toplih pužića punjenih cimetom, smeđim šećerom, grožđicama i još nečim finim za doručak, onda opet, nema ništa ljepše od svega navedenog za bilo koje doba dana. Obožavam ih.


Tijesto je podatno, meko i bogato, sadrži maslac i jaja, a za nadjev sam ovaj put koristila maslac (nikako ga nemojte mijenjati margarinom), cimet, smeđi šećer (preporučam isključivo smeđi šećer, ima specifičnu "karamelastu" aromu, meni su puno ukusnije nego sa bijelim), narančinu koricu (ljepše mi se uklapa u ovu priču nego limunova), malo vanilije, orahe i grožđice. Dodala sam malo brašna koje zgusne nadjev pri pečenju, kako ne bi curio. Nema tu previše filozofije, važno je zamijesiti dobro tijesto. Neka bude mekano i dajte mu dovoljno vremena da "odmori", dva puta. Maslac za nadjev nemojte rastopiti, pustite ga samo da omekne i žlicom ga izmješajte s ostalim sastojcima, dobit ćete ljepljivu smjesu koju je jednostavno namazati po razvaljanom tijestu.


Tijesto

  • 600 g glatkog brašna
  • 1/2 žličice soli
  • 1 paketić suhog kvasca
  • 240 ml mlijeka
  • 75 g maslaca
  • 65 g šećera
  • 3 jaja
  • 1/2 žličice sitno naribane narančine korice
Nadjev
  • 160 g smeđeg šećera
  • 1 žličica arome vanilije
  • 35 g brašna
  • 1 žličica sitno naribane narančine korice
  • 1 žlica cimeta u prahu
  • 110 g maslaca
  • 100 g grožđica

Brašno pomiješajte sa solju, šećerom, narančinom koricom i suhim kvascem. Dodajte toplo mlijeko, otopljeni maslac, jaja. Zamijesite mekano tijesto, pokrijte čistom krpom ili plastičnom folijom i ostavite 1.30 h - 2 h da se udvostruči. 


Razvaljajte ga na pobrašnjeloj podlozi u obliku pravokutnika. Premažite nadjevom (omekšali maslac žlicom pomiješajte s ostalim sastojcima) i zarolajte počevši od dulje stranice pravokutnika.
Režite na rolice i slažite ih s prerezanom stranom prema gore u namašćeni pleh 30 x 35 cm. Pokrijte plastičnom folijom i ostavite da narastu oko 40 min.
Pećnicu ugrijte na 190 C. Pecite 25-30 min. Vruće rolice možete preliti mješavinom slatkog vrhnja i šećera u prahu.


15 comments:

  1. ja ih toliko obožavam, svaki dan bi jela ove pužiće sa cimetom. ma sva dizana tijesta, punjena čim god, obožavam, i ovi tvoji su prekrasno ispali, lijepo se napuhnuli i porumenili, najbolji dok su topli. :)

    ReplyDelete
  2. Toliko su divne. Sva dizana tijesta sa cimetom uvijek prolaze, pogotovo u hladnim danima. Prelijepo!

    ReplyDelete
  3. Dok je tijesto u pitanju, ja ne znam mjeru. Spremna sam jesti sva slatka tijesta za doručak, ručak i večeru, ne razmišljajući o posljedicama :D A cimet obožavam. Grožđice obožavam. Rolice - obožavam. :)

    ReplyDelete
  4. Dobro kažeš da prijaju i za doručak, i kasnije, u svako doba dana. odlični su i tako primamnjivi, a mogu samo zamisliti kako divno mirišu !

    ReplyDelete
  5. predivne i meni jako fine...samo kaj si smanjujem količinu šećera jer mi inače ispadnu preslatke

    ReplyDelete
  6. upravo se peku :-) odličan recept...hvalaaaa puno :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. nema na čemu, baš mi je drago :) i hvala vama!

      Delete
  7. Fino izgledajo! Volim jih uz kavu, mmm :).

    ReplyDelete
  8. I ja volim ovakve kolačiće, jako lijepo izgledaju. A po slikama se vidi i da si tijesto savršeno napravila.

    ReplyDelete
  9. Volim ovakve stvari ali moji potomci im uvijek nađu neku manu. Meni je najzahtjevniji dio sječenje, nikad ne bude uredan, uvijek curi na sve strane i rolnice mi se deformišu.

    ReplyDelete
  10. I meni se deformiraju, kad je takav nadjev i tijesto, uvijek se to događa, ali to je čisto ok. volim ih zamijesiti mekše, vše nego tvrđe tijesto pa raditi pravilne puževe,ovako su mi mekše i po pečenju. Ja ih npr često prelijem mješavinom vrhnja, vanilije i šećera u prahu dok su vruće pa sve bude onako gnjecavo i ljepljivo, to je poanta tih sticky buns, to mi je super kad črpkamo prstima i sve se lijepi :))

    ReplyDelete