Saturday, December 14, 2013

Gingerbread men


Uvijek zabavni, mirisni i fini: kod mene i cure i dečki, nisu samo muški gingerbreadići :)
Danas sam u Knjiguljici, knjižari za djecu, imala radionicu na kojoj smo ukrašavali medenjake. Ja ih zovem medenjaci, iako su naši medenjaci nešto drukčiji od ovih gingerbread ljudi.
Klasični blagdanski začini poput cimeta, đumbira, klinčića daju im neodoljivu aromu, a tek miris koji se širi tijekom pečenja...Možete se malo poigrati začinima pa koristiti i npr. piment, kardamom itd. samo pažljivo dozirajte. Od ovih začina, cimeta sam stavila u najvećoj količini.


Tijesto ostavite da se odmori dva sata prije valjanja. Tijesto sadrži i malo meda, a preporučam da koristite smeđi šećer umjesto bijelog. Za tijesto možete upotrijebiti sitniji muscovado smeđi šećer (ja ga zovem "mokri"), a u tom slučaj smanjite količinu meda. Ja sam koristila obični krupni demerara smeđi šećer. U Americi se u ove kekse stavlja melasa (gusti, slatki tamnosmeđi šećerni sirup) kojeg sam ja zamijenila medom jer je melasu kod nas malo teže pronaći, ali savjetujem da ju potražite u Mulleru.
Glazuru sam radila jednostavno od mlijeka i šećera u prahu te boja za kolače, a moja je preporuka da isprobate i tzv. kraljevsku glazuru - royal icing (bjelanjci umućeni u čvrsti snijeg sa šećerom u prahu i malo limunovog soka).


Tijesto:
  • 350 g glatkog brašna
  • 1 žličica cimeta
  • 1/4 žličice đumbira
  • 1/4 žličice klinčića
  • 1/4 žličice pimenta
  • 1 žličica sode bikarbone
  • 1/2 žličice fino naribane narančine korice
  • 115 g maslaca
  • 30 ml meda
  • 2 jaja
  • 100 g smeđeg šećera
Brašno pjenjačom izmješajte sa začinima pa dodajte šećer omekšali maslac, narančinu koricu, med i jaja i zamijesite tijesto. Zamotajte ga u prozirnu foliju i ostavite u hladnjaku dva sata. Zatim ga razvaljajte između dva papira za pečenje na debljinu od oko 5 mm i modlicom vadite oblike. Slažite ih na pleh obložen papirom za pečenje. Pećnicu ugrijte na 180 C. Kekse pecite 15-ak min. Izvadite da se ohlade.

Glazura:
  • 115 g šećera u prahu
  • 4 žličice mlijeka
  • boje za kolače
Šećer u prahu izmješajte sa mlijekom i dodajte boju za kolače po želji. Ako je glazura prerijetka, dodajte još šećera. Ako je pregusta, razrijedite s još malo mlijeka. Stavite u vrećice kojima ste malo odezali vrh i istinite po keksima.





9 comments:

  1. Verujem da vam je bilo veselo i da ste se sjajno zabavili, ma ko bi mogao odoleti medenim coveculjcima.:D

    ReplyDelete
  2. Bravo, krasno su ti ispali keksići ! A vjerujem da ste i na radionici uživali !

    ReplyDelete
  3. Bilo je veselo i šareno :)
    Hvala, cure!

    ReplyDelete
  4. Bravo za male knjigoljubce! Krasno izgledaju.

    ReplyDelete