Monday, December 9, 2013

Mađarica


Mađarica, rijetko se radila kod nas doma, ali oni dani kada je bila na stolu pamtili su se, uvijek po dobrom, toplom, lijepom.
Kod nas je to uvijek kolač za posebne prigode. Nikad nisam bila neki fan, sjećam se da je uvijek tata bio lud za mađaricom i žicao mamu da ju napravi, a njoj se ne bi dalo...Dovoljno dobra zamjena bile su mu krempite, a mađarica je ostajala i postojala za blagdane. Malo po malo uvukla se i meni pod nepce, mislim da je trebalo neko vrijeme da shvatim da je ovo zapravo jako fin kolač, ako se napravi na dobar način. Svakome po ukusu, a ja ju volim sa poštenom količinom ruma. I da, kore sam radila sa domaćom mašću. <3 Krhkije su nego s maslacem, ili margarinom, ali puno brže i bolje upiju kremu. U svakom slučaju, ako nemate ili ne želite raditi s mašću, koristite maslac za kore, nemojte margarin.

Ono doba bakinih kolača i nekih poznatih mirisa, kad ti je jednostavno toplo i malo-puno više cijeniš čaj s cimetom navečer, tople vunene čarape do koljena, ovakav kolač, knjigu, nas dvoje. Uživam u ovom vremenu. Veselim se.


Kore

  • 600 g glatkog brašna
  • 2 bjelanjka
  • 180 g kiselog vrhnja
  • 1 žličica praška za pecivo
  • 180 g šećera
  • 180 g masti ili maslaca
Krema
  • 1 l mlijeka
  • 5 žlica brašna
  • 5 žlica kakaa
  • 200 g šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 50 g tamne čokolade
  • rum po ukusu
  • 180 g maslaca
Glazura
  • 100 g čokolade za kuhanje
  • 3 žlice ulja
  • 50 g maslaca
1. Pripremite kremu: mlijeko zakuhajte sa šećerom i vanilin šećerom, ali manji dio prije toga odvojite i u njemu razmutite brašno i kakao. Kad mlijeko zakuha, dodajte taj dio te čokoladu i miješajte dok se ne otopi i zgusne poput pudinga. Uklonite s vatre i u vruće umiješajte rum i maslac. Pokrijte prozirnom folijom i ostavite da se hladi dok pripremate kore.
2. Pećnicu ugrijte na 180 C.
3. Pjenasto izmiksajte maslac, šećer, bjelanjak i kiselo vrhnje. Dodajte prosijano brašno s praškom za pecivo i zamijesite tijesto. Podijelite ga na 6 jednakih dijelova i svaki dio razvaljajte što tanje možete u pravokutnik - savjetujem da valjate između dva papira za pečenje. Na taj način kore nečete morati brašniti i lako ćete ih preseliti na obrnuti pleh, dimenzija 30 x 40 cm. Svaku koru pecite oko 8 minuta - moraju ostati svjetle. Slažite kore jednu na drugu s papirom za pečenje između svake i na kraju poklopite nekim teretom (npr. plehom za pečenje) i ostavite da se ravnaju i hlade.
4. Složite kolač: u veliki pleh položite prvu koru i premažite kremom te ponavljajte dok ne potrošite materijal. Završite korom.
5. Zadnju koru nemojte mazati kremom, već prelijte glazurom: čokoladu otopite s maslacem i uljem.
6. Ostavite preko noći u hladnjaku. Sutradan režite na pravokutnike i poslužite.

U posljednje vrijeme sam imala dosta obaveza i spremam neke projektiće, više o tome uskoro čitate na blogu ;) Uživajte!

7 comments:

  1. Poznavala sam nekad jednu stariju gospodju koja je uvijek za Bozic pravila Madjaricu. Nisam to dugo, dugo jela.Dala si mi ideju da je napravim :) Predivno izgleda, perfektna sva :)

    ReplyDelete
  2. Prekrasne su. Ja ih jako volim i oduševilo me što si ih radila s mašću. Isprobat ću :)

    ReplyDelete
  3. Odlično izgleda, sad bih ti to sve smazala!
    Baš je nedavno brat slavio rođendan i on obožava mađaricu pa sam komentirala njegovoj ženi kako je krajnje vrijeme da mi otkrije recept po kojem radi. Sad kad sam kod tebe pročitala da se može koristiti i mast za kore, sigurno ću koristiti mast.

    ReplyDelete
  4. Volim kolacice ovog tipa, sve su meksi i ukusniji kako duze stoje, jedino sto ih retko pravim zbog tih korica... divno su ti uspele i posluzicu se jednom stanglicom.:))

    ReplyDelete
  5. Hvala vam na lijepim riječima!
    Kore s mašću su mi odlične i preporučam. Samo imajte na umu da su krhkije, a tim više što ih valjam zaista taaanko :) Inače,kore sam pri slaganju, prije premazivanja kremom prskala rumom, preporučam ;)

    ReplyDelete
  6. Predivno izgledaju...mislim da ću večeras ili sutra isprobati recept :) Biti će to moje prve mađarice!

    ReplyDelete