Tuesday, April 29, 2014

Slatko s Dolcelom: Torta vanilica


S toplijim proljetnim danima i suncem kojeg svi nestrpljivo čekamo, moji kolači kreću u nekom laganijem smjeru. Osim ako se baš jako ne zaželim čokolade, najdraže su mi ovakve torte.

Ova je torta nježna, pjenasta, lagana. Biskvit nije klasičan, već su kore rađene od bjelanjaka, uz dodatak malo škroba (Dolcela Gussnel) koji ih čini nježnijima od onih koje biste dobili uporabnom pšeničnog brašna.


 Krema je bogatog okusa vanilije, napravljena s Dolcela puding bourbon vanilija premium. Jako volim ovu premium seriju pudinga obogaćenog okusa (navukla sam se na nougat), a ovaj sadrži sjemenke iz mahune vanilije i ima divan miris. Kremu sam obogatila žutanjcima, a umjesto klasičnih krema koje sadrže maslac, ja sam za svoju iskoristila šlag. I to Dolcela šlag hit kojeg izmiksate u trenu (s vodom ili mlijekom). Kako bih bila sigurna da će mi se krema dobro držati, učvrstila sam ju instantželatinom. Krema je zaista nježna, pjenasta i lagana. Ovakve kreme koje nisu na bazi maslaca idealne su mi za toplije dane.



Čitavu tortu ukrasila sam jednostavno istim šlag hitom i posula svježim ribizlima, koji daju kiselkasti kontrast laganoj torti. Umjesto njih, možete koristiti neko drugo bobičasto voće.


Kore (x3):
  • 3 bjelanjka
  • 3 žlice šećera
  • 2 žlice ulja
  • ½ žličice octa
  • prstohvat soli
  • 40 g Dolcela Gussnel
  • 1 žličica Dolcela praška za pecivo

Krema:
  • 250 ml mlijeka
  • 250 ml vrhnja za kuhanje
  • 1 Dolcela puding bourbon vanilija premium
  • 1 Dolcela instant želatina
  • 1 Dolcela šlag hit
  • 1 žlica Dolcela Gussnel
  • 150 g šećera

Još je potrebno:
  • 1 Dolcela šlag hit
  • Ribiz ili neko drugo bobičasto voće

Za kore, bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg s prstohvatom soli pa umiksajte šećer. Zatim umiksajte ulje i ocat. Na kraju ručno umiješajte prosijani škrob (Gussnel) s praškom za pecivo. Smjesu ravnomjerno namažite na okrugli pleh promjera 24 cm, kojeg ste obložili papirom za pečenje. Ova je količina dovoljna za jednu koru, napravite sveukupno tri.
Pećnicu ugrijte na 160 C. Koru pecite 10 min. pa izvadite da se ohladi. Ponovite još dva puta, dok ne dobijete tri kore.
Za kremu, veći dio mlijeka i vrhnja pomiješajte sa šećerom i stavite kuhati. U ostatku mlijeka i vrhnja razmutite žutanjke, Gussnel i puding. Kad smjesa zavrije, polagano dodajte razmućeni puding, žutanjke i Gussnel, miješajući pjenjačom. Kuhajte na umjerenoj vatri nekoliko minuta, miješajući, dok ne zgusne. Uklonite s vatre, pokrijte površinu prozirnom folijom i ostavite da se potpuno ohladi. Ohlađenu kremu razradite mikserom.
Jednu vrećicu šlag hita izmiksajte s vodom ili mlijekom prema uputama na vrećici. Umiksajte u ohlađenu kremu.
Želatinu pripremite prema uputama s vrećice i umiksajte u kremu.
Na pladanj za posluživanje stavite prvu koru i premažite polovicom kreme. Oko kore stavite obruč za tortu. Na kremu položite drugu koru, premažite ostatkom kreme i na to stavite posljednju koru. Pospremite tortu u hladnjak na 2-3 sata.
Uklonite obruč i čitavu tortu premažite šlagom kojeg ste napravili iz jedne vrećice šlag hita, pripremljenog prema uputama s vrećice. Posipajte svježim bobičastim voćem i poslužite.

4 comments:

  1. Krasna tortica ! i ja se dolaskom toplijih dana priklanjam nekim laganijim slasticama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala! uh, ja bih sada samo kremasto :)

      Delete
  2. Baš sam jučer radila tortu od ananasa i vanilije (post od 30.04.12.) za koju se koriste ovakve kore. Nisam zadovoljna rezultatom (pretanke kore - promjer 26, previše kreme...), ali to je druga priča. Zanima me razlika u postupku - u onom se receptu nakon šećera umikše gustin (i brašno), pa se ulje i ocat lagano umiješaju. Ovdje je obratno. Ima li razlike u rezultatu? Inače često koristim tvoje recepte i jako sam zadovoljna. Sori kaj sam na ti.

    ReplyDelete
  3. Pozdrav, drago mi je što radiš s receptima s ovog bloga i hvala ti na tome :)
    Ali moram ti reći, vidiš na slici odmah da su kore tanke, takve su zamišljene za ovaj recept, i onaj s ananasom. Cilj mi je bio dobiti nježne, tanke kore (jer ja osobno nisam fan biskvita pa preferiram ovakve recepte kad radim tortu za sebe i svoje doma - sa puno kreme). Dakle, već se s fotke vidi kakve su to kore.
    Što se ove torte konkretno tiče, ovdje je malo ujednačeniji omjer kore-kreme u odnosu na onu s ananasom, možda bi ti ova onda više odgovarala. I meni je, priznajem, ovdje taj omjer bolji u odnosu na onu, mada sam fan i onakvog, samo da je kremasto.
    Što se tiče redoslijeda dodavanja, nema razlike u korama.

    ReplyDelete