Wednesday, April 9, 2014

Slatko s Dolcelom: Zapečene palačinke


Veliko mi je zadovoljstvo najaviti i započeti suradnju sa Podravkom upravo ovom slatkom pričom od palačinki. Naime, od danas ćete na Bite My Cake moći čitati postove napravljene u suradnji sa Dolcelinom linijom proizvoda pripremljene u mojoj kuhinji. Ovo je nešto čemu se jako radujem. Zato što je šećer najbolji začin :)

Prema istraživanjima Best Buy Award provedenima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji te Sloveniji, Podravka je prehrambeni brand broj 1 u regiji. Dolceli sam vjerna dugo, gravitiram Podravkinim proizvodima kad god sam u mogućnosti i to me ime uvijek asocira na naše, domaće, dobro poznato, fino. Kad na jednoj polici vidim isti proizvod nekoliko različitih proizvođača, u većini slučajeva ja, priznajem, posegnem za Dolcelom. Dolcela je naša :) Upravo sam iz tog razloga izabrala jedan takav recept: zapečene palačinke. Skoro pa onakve kakve su nam radile mame i bake, nadograđene Dolcelinim slatkim sastojcima.


Ja sam svoje pripremila u jednoj staroj i meni jako dragoj posudi za pečenje na kojoj piše "zagorske štrukle", ali zašto bi bila rezervirana samo za štrukle :) Zapečene palačinke trebaju biti upravo to: zapečene. Nemojte da vam ostanu bljedunjave odozgo, poanta ovog jela je dobiti hrskavu koricu i lijepu boju. Također, ove palačinke ne moraju biti pretanke. Neka vam smjesa odstoji minimalno sat vremena prije pečenja.  S nadjevom se možete poigrati, ali u duhu naših klasika ja sam ih punila slatkom smjesom od svježeg sira, malo kiselog vrhnja,  jaja i grožđica. Dobro je da svježi sir pri dodavanju smjesi protisnete kroz cjedilo. Sve to zamirisala sam s fantastičnim i praktičnim Dolcela limun šećerom, rum šećerom i vanilin šećerom



Rum šećer posebice je praktičan ako želite karaktrističnu aromu ruma (tako dobro došlog u nekim kolačima), ali ne želite koristiti alkohol (naročito ako radite kolač kojeg uživaju i malena djeca). Možete ga dodati izravno u kolač, ili otopiti u vodi (tri vrećice šećera otopljene u 100 ml vode zamjenjuju 100 ml ruma). Limun šećer dobrodošao je ukoliko nemate domaće neprskane limune i ne želite koristiti kupovne. Umiješajte ga izravno u smjesu. Palačinke sam prelila prekrasno kremastom smjesom. Što nas dovodi do sljedećeg magičnog sastojka s početka priče: Dolcela pudinga od vanilije



U nekim se receptima ove palačinke prelijevaju kiselim vrhnjem, u nekima slatkim, kao što sam to ja učinila, no preljev sam obogatila praškom iz pudinga s okusom vanilije i dobila prekrasnu, mirisnu, kremastu divotu. Sigurna sam da moja baka ne bi imala ništa protiv mojeg dodatka: nešto staro, nešto novo ponekad rezultira apsolutnim uspjehom, kao što je to slučaj kod ovih palačinki. Prašak za puding lagano će zgusnuti čitavi preljev tijekom pečenja, dati mu finu, svilenkastu  strukturu i prekrasnu aromu koja se jako dobro slaže sa ovim sastojcima. Ukoliko volite zapečene palačinke, preporučam da isprobate na ovaj način. (Sjećam se da je moja mama uvijek isti ovaj puding koristila u nadjevu za štrudlu od višanja, umjesto brašna ili krušnih mrvica, a i ja ju danas radim po tom receptu.)



Za palačinke je potrebno

  • 2 jaja
  • 150 g glatkog brašna
  • dobar prstohvat soli
  • 300 ml mlijeka
Za nadjev je potrebno
  • 2 jaja
  • 100 g šećera
  • 1 paketić Dolcela vanilin šećera
  • 1 paketić Dolcela rum šećera
  • 1 paketić Dolcela limun šećera
  • 300 g svježeg kravljeg sira
  • 180 g kiselog vrhnja
  • 50 g grožđica
Za preljev je potrebno
  • 400 ml slatkog vrhnja
  • 1 vrećica Dolcela pudinga od vanilije
  • po želji nasjeckani orašasti plodovi za posipanje (koristila sam orahe)

Najprije ispecite palačinke: umutite jaja sa solju i mlijekom pa na kraju dodajte brašno. Dobro izmješajte kako biste se riješili svih grudica i ostavite smjesu da odstoji sat vremena.
Na plitkoj tavi na vrlo malo ulja ispecite palačinke dok ne dobiju lijepu boju s obje strane.
Za nadjev, grožđice namočite u toplom mlijeku. Nakon što su odstajale 15-ak min. ocijedite ih. Odvojite žumanjke od bjelanjaka. Bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg s prstohvatom soli. Žumanjke pjenasto izmiksajte sa šećerom. Dodajte vanil šećer, rum šećer i limun šećer. Na kraju pažljivo kuhačom umiješajte snijeg od bjelanjaka.
Pripremljenom smjesom nadjenite palačinke, zarolajte ih i rasporedite ih jednu do druge u četvrtastu  posudu za pečenje koju ste prethodno premazali maslacem.
Umutite slatko vrhnje sa šećerom i prahom pudinga od vanilije i prelijte po palačinkama. Posipajte sjeckanim orasima. Pecite na 200 C 20-25 min.
Prije posluživanja možete posipati šećerom u prahu.

10 comments:

  1. "Umutite slatko vrhnje...". Ne mikserom, jel tako? Neće biti prerijetko?

    ReplyDelete
    Replies
    1. neće, treba ostati tekuće za preljev, umuti se s pudingom pjenjačom, ne mikserom.

      Delete
  2. Mmm, bas je slatka cinijica i sve sto je fino unutra.:) Volim slatke palacinke sa sirom, obavezno je malo grozdjica i sasvim malo naribane korice limuna unutra, sa prelivom od vanilije jos nisam pravila i bas su mi zanimljive.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. probaj s vanilin pudingom u prelijevu, garantiram da će ti se dopasti :) da, posudica mi je jako draga :)

      Delete
  3. Kod nas se ovo nikad nije spremalo, niti su stare žene, bakine generacije, kao što nije ni ona, bilo kakve poslastice spremale sa sirom. Ne znam na koga smo mama i ja, mi bismo ga svuda gde miriše i vanila. Pošto ćemo za praznike sada svi da budemo kod mame, ovo će dobro da nam dođe jer svi neprekidno jedemo slatko a nije lako spremati torte svaki dan :-D.
    Dolceline proizvode takođe preferiram, recimo, draži su mi od Dr. Etkera, nekako su mi sve arome kakve treba da budu. Rum i limun šećer, opet ja retko viđam u Beogradu, ako uopšte viđam.
    Ovde je sve stvarno predivno, a posudica je medena <3.

    ReplyDelete
  4. odlične... mirisne... sočne... šta drugo tražiti ;)

    ReplyDelete
  5. često radim zapečene palačinke i naš recept je vrlo sličan, obavezno puno limuna, vanilije i grožđica

    ReplyDelete